צלמו את עצמכם בסמארטפון - טיפים למימון המונים
אל תעלו סרטון מושקע עם אפקטים - להיפך, העניקו הטבות למממנים לפי גובה המימון, והמתינו עם הפרסום בפייסבוק לשלב קצת יותר מאוחר, כשכבר יהיו בו השקעות. 10 טיפים למימון המונים
בדיוק לטובת העניין של הקמת מיזמים נולדו אתרי מימון ההמונים כמו קיקסטרטרט, הדסטרט ואחרים. אך זה לא פשוט כפי שזה שנראה. ככל שעובר הזמן, עולה מספרם של הפרויקטים באתרים למימון המונים. במקביל, הקהל משתנה והופך לבררן, דעתן ושופט קשוח (מזכיר את הבנקאי לא?). אז איך בכל זאת אפשר להצליח? לפניכם 10 טיפים שיעזרו לכם בדרך מימון ההמונים הבא שלכם:
1. מחקר - כפי שמבצעים מחקר קטן בטרם רכישת מכונית, דירה או כל דבר אחר - גם כאן יש לעשות מחקר אודות המוצר שלכם ולאתר מימון ההמונים שיתאים לקהל היעד: שוק (מקומי או בינלאומי), מתחרים, צורך, מאפייני הקהל באתר, קלות שימוש בממשק האתר וכדומה.
2. לדעת למכור - כדי להשפיע וללחוץ על הנקודות הנכונות אתם צריכים לדעת למכור, לדעת כיצד לספר סיפור, לזקק את המסר כך שיובן ויצור אימפקט חזק וברור. אם אתם לא יודעים לעשות זאת, אפשר בהחלט ללמוד או לקחת מישהו שכן מבין במכירות.
3. כלים שיווקיים - אחד הכלים הצומחים ומשפיעים כיום הוא וידאו. סרטון יכול להעביר את המסר ולמכור בצורה הכי אפקטיבית, והפקתו לא צריכה להיות יקרה ומושקעת. הסרטון יכול להיות אותנטי ואף עדיף שיהיה כך - צלמו אותו במצלמת הטלפון ותארו באמצעותו בפשטות את המוצר שלכם ואיך הוא ישנה את העולם.
4. טקסט - את הסרטון תשלימו עם מידע נוסף המפרט על המוצר ותועלתו. זכרו שהטקסט הוא משלים לסרטון ותומך בו. בטקסט יש לשתול מילות מפתח רלוונטיות בלבד למוצר שלכם כדי לעזור למנועי חיפוש להגיע אליכם. גם כאן כדאי לעשות חקר מילות מפתח כדי למקסם את החשיפה.
5. לדעת לתת - בעמוד המימון שאתם יוצרים ישנו החלק שלעיתים קרובות לא מקבל מחשבה שניה, ולמעשה הוא יכול להיות אפקטיבי ומשכנע מאוד – מדרגות התמיכה. שם אתם למעשה נותנים הטבות למממנים לפי גובה המימון. כאן עובד כלל עתיק ופשוט – כולם אוהבים לקבל מתנות. התמריץ שאתם נותנים הוא קריטי ומשפיע גם על ההחלטה באיזה גובה יהיה המימון או אם כדי לממן בכלל. אם המתנות שאתם מציעים "לא שוות" ברוחו של המשקיע, הפירוש במוחו יהיה שאתם לא מתאמצים בשבילו ולכן אין טעם שיתאמץ יותר מדי עבורך.
6. פרסום - המקום שכולם חושבים לפרסם בו הוא מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר - אך מדבר בטעות. כאן עובד כלל העדר - אם רק התחלתם את המיזם ואתם ישר מפרסמים בפייסבוק, אז יש סיכוי שהחברים והמעגלים הקרובים יכנסו לפרויקט ויראו מעט השקעות מצד אחרים ויסיקו "זה בטח לא שווה אם אחרים לא הסכימו להשקיע".
לפיכך, השאירו את פייסבוק ודומיו לשלב מאוחר יותר, והתחילו בשיטות סולידיות יותר: סמס לחברים קרובים, משפחה, מיילים, טלפונים. דברו על המיזם בכל הזדמנות. לאחר שצברתם התחלה מכובדת – פנו למדיה החברתית.
7. זמן - תנו לקמפיין שלכם להמשיך לעבוד עד היום האחרון שקבעתם גם אם עברתם את סכום היעד. לא אחת מתברר שחלק מהממנים לא עומדים בתשלום או בעיות אחרות ויש מצבים שלפתע מגלים שלא עמדתם ביעד שנקבע. עוד בעניין הזמן – תתזמנו את המוצר שלכם לתקופה המתאימה (לא תרצו למשל למכור סוודר בקיץ נכון?).
8. עלויות - כאן זה לא בערך או יהיה בסדר. שבו וחשבו הוצאות אפשריות שיהיו למוצר שלכם: חומר, זמן, שילוח, מיסים וכדומה. על כל אלו הוסיפו עוד 20% או יותר להוצאות בלתי מתוכננות ודעו שהן קורות די הרבה.
9. שימור - אחרי שצברתם בהצלחה מממנים, ערכו פעולות של שימור "לקוחות" - שלחו הודעות של התקדמות ועדכונים, הבעת הערכה נוספת וכדומה. נתק ושקט יוצרים תחושה "לא טובה".
10. הצלחה - אין ספר הוראות שיבטיח הצלחה, אך אתם יכולים להימנע משגיאות קריטיות אם תהיו עירניים לתהליך, בדקו מה עובד ומה לא עובד, וחקרו מקרים של אחרים שהצליחו ומקרים שלא הצליחו. כך למשל, להקת הפלמנקו הישראלית שמגייסת עבור השתתפותה בפסטיבל ביפן, ומשלבת בין סרטון וידאו לטקסט המספר את סיפורה מנקודת מבט אותנטית. בנוסף - כדאי לתחזק את טאב העדכונים ולהשיב לתומכים (שימור לקוחות).
הכותב הוא בעלי חברת B! ORIGINAL מומחה לשיווק ופרסום בדיגיטל