שתף קטע נבחר
 

לינקולן נוויגיטור פורש כנפיים

לינקולן חושפת גרסת תצוגה לנוויגיטור חדש, עם עיצוב מוחצן יותר, תא נוסעים מפואר יותר ומנוע V6 טווין-טורבו מודרני. דלתות כנפי השחף לא יגיעו לייצור

חטיבת היוקרה האמריקאית של פורד חושפת בתערוכת ניו יורק מכונית תצוגה חדשה - מעין קדימון ללינקולן נוויגייטור חדש, רכב פנאי גדל-מידות שנמכר במספרים בודדים גם בישראל, בעיקר דרך ערוצי היבוא האישי. יש להזכיר כי בתעשיית הרכב האמריקאית הנוויגיטור היה חלוץ הקטגוריה ודור ראשון שלו הוצג עוד ב-1997 (על בסיס פורד אקספדישן), כשנה לפני קדילאק אסקלייד.

 

 

עיצוב הנוויגיטור מתנער מהכבדות שאפיינה את הדור הקודם לטובת מראה מודרני ונוכח מבעבר, בין היתר תודות לסבכת רשת קדמית מניקל, פנסי לד גדולים ומשוכים לאחור, חישוקי גלגל ענקיים ויחידות תאורה אחוריות הנמתחות לרוחב הדלת האחורית. לרכב התצוגה גם צמד דלתות "כנפי שחף" עם מדרגות נפתחות חשמלית, אבל הסיכויים של אלה להגיע לגרסת הייצור הסדרתי קטנים עד זניחים.

 

 

גם תא הנוסעים, לפחות במכונית התצוגה, אינו קונבנציונאלי. מסך תצוגה דיגיטאלי מחליף את לוח המחוונים ומסך מגע ענק בקונסולה המרכזית שולט על תפעול המערכות. בתא הנוסעים שלוש שורות לישיבה, כאשר השתיים מאחור - בתצורת צמד מושבי "קפטן" - מציעות גם מסכי מגע ומגשים נשלפים בגב המושבים שלפנים.

 

 

לינקולן לא פרסמה פרטים טכניים פרט לעובדה שהוא מתבסס על שלדה חדשה לחלוטין. ניתן לשער כי הוא עושה שימוש באלומיניום קל-משקל, אותם מנצלת היצרנית גם לטובת הטנדרים שלה. ויש לכך סיבה טובה, שכן הדגם הנוכחי שוקל לא פחות מ-2.7 טון. עוד נמסר כי כמו הדגם הנוכחי, גם בחדש לא יהיה מנוע V8, אלא רק V6 כפול מגדשי טורבו בהספק של יותר מ-400 כ"ס.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים