בזק תציע גלישת Wi-Fi חינם בעולם
באמצעות אפליקציה לקוחות החברה באינטרנט יוכלו לגלוש ב-25 מיליון נקודות בכל העולם. המטרה: לתת שירות שנהוג בעולם, אך שחברות אחרות בארץ לא מספקות כמותו וכן להעביר לקוחות לבזק
מיליוני נקודות Wi-Fi בארץ ובעולם - חינם. כך הציגה היום (א') בזק את המהלך החדש שלה, בתדרוך עיתונאים. מינימום 600 אלף נקודות בארץ וסך הכל 25 מיליון בעולם, כך נמסר.
כתבות נוספות בנושא בזק :
הכנסות בזק גדלו ב-10%, הרווח ירד ב-18.5%
נזק לבזק: נקנסה ב-3.2 מיליון שקל
בכך בזק נוהגת בדומה לחברות תקשורת גדולות בעולם, שמציעות נקודות חמות (Hot Spots) לגלישה חינמית. בזק תבצע את המהלך באמצעות חברת Device Space, שפיתחה והקימה רשת אלחוטית בערים הגדולות בעולם שמאגדת רשתות Wi-Fi באמצעות רשת וירטואלית (Curated Virtual Network). האיתור והחיבור לרשת האלחוטית ייעשה אוטומטית וללא חיפוש ידני והתחברות ידנית. השירות הולך עם הלקוח לכל מקום ומחפש נקודות עבורו.
כדי להשתמש בשירות שמכונה Free Wi-Fi 03, על הלקוחות להוריד את אפליקציית Bezeq Free Wi-Fi באנדרואיד (או בעוד כמה ימים גם ב-iOS) ולהזדהות כלקוחות בזק. לקוחות שכבר הורידו את האפליקציה בעבר, יידרשו כעת רק לעדכן גרסה.
זה לא בדיוק חינם, משום שהשירות מיועד ללקוחות בזק באינטרנט בלבד, שכמובן משלמים לבזק מדי חודש 89-69 שקל בחודש. בנוסף הוא מוגבל ל-5 יוזרים כלומר לחמישה מכשירי סלולר, טאבלט ולפטופ. כמו כן אין מהירות מינימום. תיתכן לעיתים גם גלישה איטית אם כי המטרה היא לחבר את הלקוח לנקודה המהירה ביותר.
"לא פשוט לתת פתרון ללקוח הפרטי"
זו בהחלט בשורה לטסים לחו"ל שנאלצים לקנות חבילות גלישה יקרות או לחפש אחר רשתות אלחוטיות חינמיות שאינן מוגנות בסיסמא או דורשות רישום. לפי סקר שבזק ערכה, 40% מהטסים לחו"ל מקבלים הודעה שניצלו את רוב חבילת הגלישה. 65% מוותרים על חבילת גלישה בחו"ל.
בזק אמנם מציגה דו"חות טובים אך היא נחלשת כיוון שחברות מתחרות עושות כעת שימוש בתשתית האינטרנט והטלפוניה שלה. בנוסף, אין לה תחרות לטריפל של HOT והשימוש בטלפוניה הולך ומתמעט. היא מתקשה להתחרות בשיחות בטלפונים סלולריים וכן בנפחי חבילות הגלישה ההולכים וגדלים שמציעות חברות הסלולר.
המטרה בשירות הזה היא לתת מוצר שאף חברה אחרת בארץ לא נותנת ובכך ליצור יתרון שעשוי לגרום ללקוחות לעבור לבזק. "לא פשוט לתת פתרון ללקוח הפרטי", אמרה הבוקר מנכ"לית בזק סטלה הנדלר "אז בזק ממציאה עצמה כל פעם מחדש. זה שלב בתהליך רחב שנוביל ואני מקווה שכל רבעון נביא חדשנות וערך ללקוחות".
הצרכן הישראלי צורך דאטה פי 3 יותר משאר העולם: צורכים וידיאו יותר משאר העולם ומשתמשים באפליקציות תקשורת כמו וואטסאפ בתדירות גבוהה. נפח החבילה הישראלי עומד על 5 ג'יגה. ב-2012 בזק השיקה רשת אינטרנט ארצית אלחוטית שהיא חינמית לאלו מבין לקוחות בזק שהסכימו בתמורה לשתף חלק מרוחב הפס שלך.
רוב הלקוחות עדיין גולשים ב-15 מגה
בזק ספגה הרבה ביקורת על שניסתה לכאורה להכשיל את השוק הסיטונאי, המעבר לספק ותשתית בחשבונית אחת. בעיקר במעבר ממנה לחברות אחרות וכן במחסור בטכנאים.
לאחרונה בזק שוב יצאה במבצע במטרה לשדרג לקוחות למהירויות הגבוהות - 40 ו-100 מגה. לשם כך עליהם להחליף ראוטר (במעבר מ-15 מגה למהירויות הגבוהות)
"רוב הלקוחות של בזק יושבים על 15 מגה, למרות כל המהלכים שעשינו", הודתה הנדלר. "כי שדרוג דורש טכנאי. ברגע שמצבת בזק גדלה ב-80 טכנאים, החלטנו לצאת במהלך של שדרוג.
"אני רוצה להעביר את כל הלקוחות ל-100 מגה. אלה היעדים של בזק. אנחנו גם משנים התשתיות של בזק ש-100 מגה יהיו נגישים לכולם".