מכשירי תנועה איבדה את קרייזלר לסמל"ת
אחת היבואניות הוותיקות בשוק הרכב הישראלי נאלצת לוותר על מותגי הרכב האמריקאים של קונצרן פיאט-קרייזלר, בהם קרייזלר, ג'יפ ודודג'. הנציגות בישראל תעבור לידי קבוצת סמל"ת, יבואנית המותגים האיטלקים של הקונצרן לישראל
מכשירי תנועה, יבואנית של מותגי קרייזלר, גיפ, דודג' וראם, תעביר את זכיון יבוא המותגים לידי קבוצת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל. סכום העסקה - אשר לביצועה נדרש עדיין אישור הממונה על ההגבלים העסקיים - עומד על בין 100 ל-130 מיליון שקל, כך מדווחת היום (ב') מכשירי תנועה. לדברי היבואנית הוותיקה, העברה סופית של הזיכיון על המותגים תארך עוד מספר חודשים. הסיבה להעברת הזיכיון ממכשירי תנועה לסמל"ת, כך בהודעה הרשמית, היא דרישת הקונצרן למהלך. יש להזכיר כי קרייזלר שמצאה עצמה בשלהי העשור הקודם על סף סגירה, ניצלה מעשית על-ידי פיאט, לאחר שבית המשפט אישר ב-2009 את רכישתה.
עסקת העברת קרייזלר לפיאט הושלמה
"סמל"ת תהיה אחת מחמש היבואניות הגדולות"
קרייזלר תפשוט רגל, פיאט תיכנס לשותפות
לאחר שעסקת העברת הזיכיון תאושר, תרחיב קבוצת סמל"ת את מערך ייבוא המותגים שבידיה ללא פחות מ-12 (ראו רשימה בהמשך), המספר הגדול ביותר של מותגים הנמצאים תחת קורת גג אחת. עבור מכשירי תנועה מדובר במכה נוספת, לאחר שאיבדו ב-1996 את זיכיון פורד לדלק מוטורס והמעבר בתחילת השנה של זיכיון מותג פורשה לידי איש העסקים גיא מיוחס. כעת נותרת היבואנית הגדולה עם מותג סוזוקי בלבד שזוכה להצלחה רבה בשנים האחרונות.
גורמים בסמל"ת אמרו היום ל-ynet כי מדובר במהלך שהחל עוד לפני כשלוש שנים, וכי תהליך העברת הזיכיון עצמו יהיה קצר יחסית שכן בידי סמל"ת כל הפלטפורמה הדרושה ליבואן. אלא שבמכשירי תנועה אמרו ל-ynet כי התהליך צפוי לארוך יותר מהמצופה, שכן מדובר ברשת סוכנים ומוסכים גדולה במיוחד, וכי הבירוקרטיה המעורבת בהעברת הזכיון אינה פשוטה כלל ועיקר.
בשנה האחרונה מכרה מכשירי תנועה כ-1,300 מכוניות מתוצרת קרייזלר, ג'יפ, דודג' וראם. עם זאת, יש לציין כי פוטנציאל המכירות עשוי להיות גדול יותר בהתחשב בדגמים חדשים שכבר הגיעו ארצה כמו ג'יפ רנגייד ודגמים נוספים של הקונצרן שעשויים להגיע ארצה לאחר מעבר הזכיון.
רשימת המותגים שמייבאת קבוצת סמל"ת
- פיאט
- אבארט
- אלפא רומיאו
- פרארי
- מזראטי
- סובארו
- קרייזלר
- ג'יפ
- ראם
- דודג'
- איווקו
- ארקטיקאט