במזל טלה: אבי ביטון מצטרף לקייטרינג
אחרי עומר מילר, יונתן רושפלד וארז קומרובסקי, גם אבי ביטון מצטרף לקייטרינג: אנחנו רגילים לראות אותם במטבחי המסעדות, מזיעים מעל סירים ומחבתות, ממציאים ספיישלים ורוקחים קדרות, אבל הטרנד הנוכחי מוציא את השפים הגדולים מהמקום המוכר ומעמיד אותם בפרונט של אולמות האירועים ומטבחי הקייטרינג
שנה וחצי לאחר שעזב השף אבי ביטון את מסעדת "אדורה", הצטרף השבוע השף לקייטרינג הבוטיק "מזל טלה". בריאיון שערכו איתו השבוע, ביטון מצהיר כי עולם המסעדנות בתל אביב קיבל מכה בשנה האחרונה וכי הוא מאמין שעשה "מעבר נכון", לעולם האירועים.
ביטון, שעתיד לפתוח בשבועות הקרובים מעדנייה בשכונת הגוש הגדול בצפון תל אביב, מודה בפה מלא כי: "אני לא יודע אם יש מקום בישראל למסעדת שף".
אבל ביטון אינו עומד לבדו בכניסה לתחום האירועים הישראלי: השף יונתן רושפלד מצטרף בימים אלה ל-Ray, מתחם חדש לאירועים הממוקם מול אצטדיון בלומפילד; עומר מילר הצטרף לקייטרינג "Bazar" של מתחם האירועים "שבע", עוד הרבה לפני שסגר את מסעדת "שולחן"; והקייטרינג "ארז וחנן" של השפים ארז קומורובסקי וחנן עזרן, הצטרפו לאחרונה לפעילות של מתחם האירועים "אביגדור" של ערן תדמור.
כניסתו של השף אבי ביטון, כמו כניסתם של רושפלד, מילר וקומרובסקי לתחום האירועים, הוא לא עניין שבשיגרה. השאלה הנשאלת - היא האם מדובר על הטרנד הלוהט של עונת האירועים הקרובה שידעך עם סיומה, או שזוהי מגמה חדשה שתישאר?
על המיזם של Ray ועל ליהוק השף אחראים ארבעה שותפים: אופיר להב, רז אמיר ברכה ואביחי איבגי - המוכרים בתור קבוצת "אנרג'י קונספט" האחראית, בין השאר, על חוות רונית, טראק דה לוקס ופונדק דה לוקס - ורונן לוי, שמגיע מעולם האירועים. את הבחירה, האמיצה יש לומר, ארבעת השותפים מסבירים בפשטות - "רושפלד הוא סמל למצויינות והטוב ביותר שהקולינאריה הישראלית יכולה להציע".
לדברי לירן צ'פניוק, אחד מבעליו של "שבע", לאחר שהמתחם עבד עם שירותי קייטרינג חיצוניים במהלך השנתיים הראשונות של פעילותו, הבינו מפעיליו כי על מנת לספק את הרמה הגבוהה באמת, יש צורך במציאת פתרון אחר.
"להבדיל מביקור לא מוצלח במסעדה שאת הנזק שלו אפשר לתקן בקלות בביקור נוסף, אירוע עושים פעם בחיים ומספיק שמשהו בארגון או בביצוע משתבש, נשאר טעם רע ותחושה של עוגמת נפש שאי אפשר לתקן", אומר צ'פניוק, "לכן היה חשוב לנו למצוא את הדרך שתבטיח הצלחה של 100%, ובתהליך החיפוש הבנו שרק שף יכול לספק לנו את זה".
השאלה המתבקשת היא כמובן מה מביא עמו החיבור בין שף מוכר לבין מתחם אירועים, והאם זהו טרנד שעיקרו גימיק המעלה את מחיר האירוע או שמדובר על סוד ההצלחה שמסוגל למנף מתחם אירועים ברמה השיווקית והתדמיתית.
לדבריו של צ'פניוק "הודות לשיתוף הפעולה שנמשך קרוב לשנתיים, "שבע" מסוגלים לספק מוצר מדוייק מאוד בעל ווליו-פור-מאני מאוד גבוה".
ניסינו לברר גם האם שיתוף הפעולה הגדיל את כמות האירועים וקיבלנו תשובה כי שיתוף הפעולה עם עומר מילר גם קידם את מתחם האירועים ברמה השיווקית וגם יצר תדמית שמביא את הלקוחות החדשים בשיטת "מפה לאוזן".
"תחילת העבודה ב'שבע' הייתה טבעית לחלוטין עבורי", אומר לנו מילר, "מכיוון שאני מבין ומכיר את התחום הזה. אני לא מביא איתי רק את השם שלי או איזה גימיק שיווקי, אלא נמצא כאן על מנת להבין את רצונותיהם של הלקוחות ולהתאימם לצרכים הכלכליים של המתחם".
האם לדעתך השיטה עובדת?
"לדעתי אין סיבה שלא, כל עוד הם ישמרו על יחסי עבודה נכונים המבוססים על כימיה ועל היכרות אישית עמוקה בין הגורמים המעורבים, וכל עוד השף יהיה חלק מהדיאלוג המתנהל בין מתחם האירועים לבין הלקוח".