פולקסווגן חוטפת שוב - הפעם בגלל פרסום מטעה
יצרנית הרכב הגרמנית שעומדת במרכז שערוריית דיזלגייט, נתבעת כעת לא רק על שרימתה את הרשויות במשך שנים, אלא גם על פרסום מטעה
פולקסווגן תיאלץ להתמודד גם עם אישומי פרסום מטעה. רשות המסחר הפדרלית בארה"ב הודיעה כי תתבע את החטיבה האמריקאית של יצרנית הרכב פולקסווגן, עקב מה שהיא מכנה "הטעיית צרכנים" בעזרת קמפיין "דיזל נקי", אותו פרסמה במשך שנים בצפון אמריקה. לדברי הרשות, התביעה תבקש פיצוי ישיר ל-550 אלף אזרחים שרכשו - באופן פרטי או באמצעות ליסינג - במשך שבע שנים מכוניות מתוצרת הקונצרן הגרמני ומהמותגים אודי ופולקסווגן.
לטענת הרשות, פולקסווגן לא רק שרימתה את הרשויות בעזרת תוכנה המזהה בדיקות איכות אוויר, ומאפשרת למכוניות הדיזל לפלוט כמות נמוכה מהרגיל של רעלים לאוויר, אלא השתמשה גם במערך פרסום בכלי תקשורת - לרבות פרסומות סופרבול, מודעות ברשת ובכלי תקשורת מודפסים - כדי לשכנע את הקוראים בכך שמנועי הדיזל מתוצרתה נקיים במיוחד. הרשות מבקשת מבית המשפט לפסוק פיצויים הולמים לבעלי מכוניות שנרכשו החל ב-2008 וכלה ב-2015. זאת בנוסף לסנקציות שימנעו ממנה לבצע מהלכים דומים בעתיד.
הרשות מאשימה כי פולקסווגן הצליחה למכור את המכוניות תוך הבטחות כוזבות ל"פליטת מזהמים נמוכה, ידידותיות לסביבה, עמידה בתקני הזיהום הנדרשים ושמירה על ערך גרט גבוה במיוחד בעת מכירה כמשומשת". ראשת הרשות, אדית' רמירז, אמרה כי "במשך שנים פולקסווגן פרסמה מודעות המציגות את מנועיה כ"דיזל נקי", למרות שכעת מתגלה כי באותו זמן ציידה פולקסווגן את המכוניות בתוכנת ניהול מנוע ואמצעים אחרים שאפשרו להן להטעות את בדיקות הזיהום. התביעה מבקשת לפסוק פיצוי ללקוחות שרכשו מכוניות מזהמות, עקב ההטעיה בפרסום".