שתף קטע נבחר

תבע את לופטהנזה על העדר אוכל כשר - וזכה

נוסע יהודי מברזיל שטס עם חברת סוויס, השייכת לענקית התעופה הגרמנית לופטהנזה, תבע אותה על העדר מזון כשר בטיסה - למרות שהזמין מנה כשרה מראש. בית המשפט פסק: "לא מדובר באביזר נוחות, לאוכל כשר חשיבות אדירה ומדובר בפגיעה ברוחו" - וחייב את החברה לשלם לו 1,400$

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה נדרשה לפצות נוסע בסכום של 1,400$ לאחר שלא סיפקה לו אוכל כשר. הנוסע, יצחק קופלר, הוא יהודי ברזילאי שטס לפני כארבע שנים מסאו פאולו לציריך בחברת סוויס איירליינס, השייכת ללופטהנזה.

סוויס אייר (צילום: זהר עזר) (צילום: זהר עזר)
סוויס אייר(צילום: זהר עזר)
 

על פי הפרסומים בתקשורת הברזילאית, הנוסע הזמין מראש את מנת האוכל הכשר, אך לכשעלה על הטיסה הופתע לגלות שזו אינה קיימת. בית המשפט הברזילאי פסק ביום שני השבוע כי מדובר ב"פגיעה ברוחו" של הנוסע, וחייב את החברה כאמור לפצותו - אם כי בסכום נמוך מזה שנרשם בתבעיתו המקורית, שעמד על 5,000$.

 

"לנוסע זכות לקבל את המוצר עליו שילם", נכתב בהכרעת הדין. "מחסור באוכל כשר עובר נוסע שהזמין מנה זו מראש, איננו אביזר נוחות שלא נמצא על הטיסה. ארוחה כשרה הינה בעלת חשיבות אדירה לנוסע, המבוססת על עקרונות דתיים".

 

עוד בטרם הכרעת הדין, לופטהנזה התנצלה בפני הנוסע והציעה לפצותו בנקודות טיסה - אך זה פנה לבית המשפט וכאמור בסופו של דבר זכה בסכום הכסף שבית המשפט הורה לה לשלם לו. בחברה כינו את המקרה "תקלה טכנית נדירה", והסבירו שהמזון עבור הנוסע לא הועלה לטיסה על ידי צוות הקייטרינג. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים