טסלה 3 החשמלית נחשפה עם טווח עצום ומחיר שפוי
המכונית החשמלית החדשה של טסלה תגיע לייצור סדרתי בעוד כשנתיים, תציע טווח נסיעה חשמלי כפול מהמקובל כיום ובמחיר שיהיה שווה (כמעט) לכל נפש. 24 שעות לאחר פתיחת ההזמנות נרשמו 115 אלף רוכשים פוטנציאלים
יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, שבבעלות היזם אלון מאסק, חשפה הבוקר (ו') את מודל 3, המכונית שצפויה לעשות מהפכה חשמלית אמיתית בעולם הרכב. שכן בניגוד לשני הדגמים הקודמים שטסלה מייצרת כיום, אשר נושאים תג-מחיר גבוה במיוחד, ה-3 תעלה 35 אלף דולרים (כ-130 אלף שקל לפני מסים), כמחצית ממחיר מודל S היוקרתית, וכזה שמציב אותה - בארה"ב לפחות - מול מכוניות פרמיום "רגילות" דוגמת ב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4. וההצלחה מיידית, שכן טסלה מדווחת על 115 אלף מכוניות ממודל 3 שהוזמנו ב-24 השעות הראשונות מאז נפתחה ההרשמה המוקדמת, כשנתיים לפני שראשונה מהן תעלה על הכביש.
עוד על טסלה:
10 דברים שאתם צריכים לדעת על טסלה
כל מה שרציתם לדעת על אלון מאסק, האיש
טסלה עושה בית ספר לשיווק רכב
הדגמים הנוספים של טסלה:
מודל X - חשמלי מרהיב שמפחיד את הגרמנים
מודל S - מכונית חשמלית שאתם באמת רוצים
טסלה לא שחררה עדיין את המפרט המלא של מודל 3, וצפויה לעשות כך רק בעתיד. כפי שהצהירה מראש, השקת הדגם תתבצע בשתי פעימות, שהראשונה שבהן הייתה היום. היצרנית מוכנה רק להצהיר כי טווח הנסיעה של המכונית יעמוד על כ-350 ק"מ בין טעינות, וכי היא תאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-6 שניות - נתוני מכונית-ספורט לא מפתיעים, שכן אלון מאסק היזם הצהיר זה מכבר כי טסלה לא תייצר לעולם מכוניות איטיות. אלו גם נתוני הפתיחה של הדגם, שכן טסלה הבטיחה שבעתיד יהיו גרסאות מהירות יותר, עם טווח נסיעה גדול יותר.
בשונה מכל מכונית אחרת, היעדר מנוע בעירה פנימית בחזית המרכב, מפנה מקום בתא הנוסעים ומאפשר מרווח מספק להסעת חמישה מהם בנוחות. מבחוץ ניכר חסרונה של סבכה קדמית, שכן חסרונו של המנוע מלפנים מנטרל את הצורך בהזרמת אוויר לקירור. בתמונות ששחררה היצרנית נראה גג שקוף ענק בגודלו, המסייע לתחושת הגודל בתא הנוסעים ועשוי לכלול גם תאים לקליטת שמש ויצירת אנרגיה לטובת מערכות היקפיות דוגמת מיזוג ותאורה-חשמל.
סביבת הנהג נטולת מתגים, כשהשליטה בכל המערכות נעשית באמצעות מסך מגע ענק ("15) בקונסולה המרכזית כנהוג בדגמי טסלה הקיימים. מבחינת מערכות הבטיחות, מודל 3 תציע יכולות נהיגה אוטונומיות גבוהות מאלה המצויות כיום בתעשיית הרכב, והיא צפויה להשיג ציוני בטיחות גבוהים במיוחד - כך היצרנית..
אגב, מספר ההזמנות לטסלה החדשה גדול פי 2 ויותר מכלל מכירות טסלה אשתקד. בכך הופכות טענותיו של אלון מאסק, היזם והאיש מאחורי ההצלחה הגורפת של המותג, למכירה של כ-500 אלף מכוניות בשנה מהדגם החדש, לריאליות בהחלט. לצורך כך יידרש מפעל סוללות הלתיום העצום - ג'יגה פקטורי - שברשות טסלה בנבאדה, לעבוד ללא הפסק. שכן כיום לפחות, סך ייצור הסוללות המתאימות בכל העולם עומד על כחצי מיליון בלבד. לפי טסלה, המפעל החדש צפוי לייצר יותר סוללות מכל שאר היצרניות גם יחד מדי שנה
טסלה מייצרת כיום מספר דגמים מצומצם, אך הבטיחה מאז הקמתה כי תרחיב אט-אט את ארסנל המכוניות שהיא משווקת. האחרון להצטרף היה המודל X, רכב פנאי חשמלי מרהיב עם שבעה מושבים ובשתי גרסאות מאד מזקות ומהירות - ה-90D שמייצר הספק משוקלל של 518 כ"ס משני מנועים חשמליים המניעים כל אחד צמד גלגלים אחר, ו-P90D שמייצר הספק מחושב של 762 כ"ס ומאיץ את הרכב הגדול מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד. טווח הנסיעה המוצהר של השניים עומד על כ-400 ק"מ בין הטענות, והמחיר בשמיים - 132 או 142 אלף דולר בארה"ב בהתאם לגרסה.
כדאי לציין כי טסלה דגם S, אשר ספגה לא מעט ביקורת על בעיות מיגון הסוללה בעת תאונה, נבחרה לפני כשנתיים למכונית הבטוחה ביותר עבור נוסעים שנבחנה אי פעם על-ידי הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים. כך עלה מתוצאות מבחן ריסוק מקיף שערכה הרשות. הטסלה זכתה בציון מרבי של חמישה כוכבים בכל קטגוריית מבחן. יחד עם נקודות-בונוס היא זכתה בציון של 5.4 וקבעה שיא חדש בציון הבטיחות הנחשב של ה-NHTSA.