שתף קטע נבחר
 

למה לא חשמלי? עיריית ת"א תשיק פרויקט שיתוף רכבים

בעיכוב של שנתיים, העירייה הודיעה כי במהלך מחצית 2017 יופעל מערך של 260 רכבי מיני בעלי מנוע בנזין ברחבי העיר. המנוי יוכל לקחת את הרכב בנקודה אחת ולהחזירו בנקודה אחרת, בדומה לתל-אופן. מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי: "לא פוסלים מעבר לרכבים חשמליים בעתיד"

במהלך המחצית השנייה של 2017 תשיק עיריית תל אביב פרויקט שיתוף רכבים. מערך הרכבים יופעל על ידי חברת car 2 go, ויכלול כ-260 רכבי מיני בעלי מנוע בנזין עם רמת זיהום מרבית 4. בעתיד תיבחן הרחבת המערך לשטחי מטרופולין גוש דן לאור צפי הגידול בשימושים ופוטנציאל הלקוחות.

 

במסגרת הפרויקט בדומה לתל-אופן, יוכל המנוי לקחת את הרכב בנקודה אחת ולהחזירו לנקודה אחרת ברחבי העיר. חניית 260 רכבי המערך תתאפשר ב-600 חניות ייעודיות וכן בשטחי "כחול לבן" (בכפוף לאישור חוק עזר עירוני).

 

מכוניות קטנות וחסכוניות ()
מכוניות קטנות וחסכוניות

הפרויקט החל לקרום עור וגידים כבר ב-2013, כאשר העירייה פרסמה בקשה לקבלת מידע מיזמים, בעניין הקמת מערך שיתוף רכבים עירוני. לפי המכרז שפרסמה העירייה דאז, הרכבים יושכרו לפרקי זמן מינימליים של חצי שעה בעלות מרבית של 25 שקלים. במכרז גם הוצע כי לפחות 150 רכבים יציעו מקום לארבעה נוסעים, כאשר עלות ההשכרה לשעה לא תעלה על 60 שקלים. השימוש במערך היה אמור להתחיל ב-2015.

 

עידו שמיר, מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי, תל אביב יפו אמר בשיחה עם ynet כי "אנו לא פוסלים את המעבר לרכבים חשמליים בעתיד, אבל קודם אנחנו רוצים להרגיל את הציבור למודל השיתופי וחוששים שיהיה לו קשה להתרגל בהתחלה גם לסוג חדש של רכבים. מעבר לזה, עלות הקמת הרשת החשמלית יקרה משמעות וכמו כן כמות הרכבים מאוד מוגבלת ולא בטוח שיהיה ספק שייבא חלפים לארץ. נשתמש במכוניות מיני עד דרגת זיהום 4". לגבי העיכוב בהפעלת הפרויקט, אמר כי "מדובר בחוזה מאוד מורכב וחיפשנו מודל שהוא win win לפיו העירייה תצטרך לסבסד חלק מהמיזם".

 

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי אמר כי: "במערכת התחבורה הציבורית במדינת ישראל נדרש שיפור דחוף ומיידי. לנוכח זאת, אנו ממשיכים לפעול באמצעים העומדים לרשותנו על מנת לייצר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, הגורם נזקים סביבתיים וכלכליים בלתי נסבלים. כפי שהוכחנו בתחום האופניים, ניתן לשנות הרגלים ולייצר תרבות תחבורה שיתופית חדשה. במסגרתה יוקם גם מערך שיתוף כלי הרכב שיאפשר לאנשים לעשות שימוש תחבורתי שיתופי ואופטימלי, ולזנוח את רכבם הפרטי. אנו מאמינים במיזם התחבורתי ומקווים שמשרד התחבורה ירים את הכפפה וידאג להרחיבו לערים שכנות במטרופולין ואף מחוצה לו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים