סקצ'רס תוריד מחירים בישראל?
קבוצת MGS בבעלות משפחת מוליוב, שהיא יבואנית מותג הנעליים סקצ'רס בישראל, מנהלת מו"מ להקמת חברה משותפת בה תחזיק סקצ'רס האמריקנית ב-51% מהבעלות. מנכ"לית החברה מבטיחה: "כך נוכל להוריד מחירים". כיום פער המחירים בין ארה"ב לישראל עומד על כ-40%-30%
חברת נעלי הספורט והאופנה האמריקנית סקצ'רס תקים חברה משותפת עם היבואנית הרשמית שלה בארץ, קבוצת MGS שבבעלות משפחת מוליוב. החברה תיקרא סקצ'רס ישראל, והמהלך יאפשר ליבואנית להוריד מחירים לצרכנים בישראל. כך הודיעה עדי מוליוב, מנכ"לית סקצ'רס ישראל ואחת מבעלי החברה. בימים אלה נערך מו"מ על הקמת אותה חברה משותפת (joint venture) בה סקצ'רס האמריקנית תחזיק 51% והחברה הישראלית 49%.
היבואניות מורידות מחירים בגלל הקניות ברשת
מחירי סקצ'רס בישראל נעים מ-99 שקל לילדים ועד 599 שקל למבוגרים, והם גבוהים מהמחירים בארה"ב ב-30%-40% בממוצע. לדוגמא, נעליים מנצנצות ומאירות לילדות (TWINKLE TOES: SHUFFLES - SPARKLE BUNCH) עולות בארה"ב 43 דולר, כלומר, 162.8 שקל. בישראל עומד מחירן על 209 שקל, פער של 28.3%.
נעליים מאירות לבנים (HOT LIGHTS: STREET LIGHTZ - MAGIC LIGHTZ 2) עולות 208.23 שקל בארה"ב, ובישראל 279 שקל, פער של 34%. נעלי ריצה לנשים (GO RUN ULTRA ROAD) עולות בארה"ב 435.4 שקל ובישראל 599 שקל, פער של 37.5%.
לפי מוליוב, הפערים נובעים גם ממיסוי והובלה, אך גם מהעובדה שכיום סקצ'רס רוצה להרוויח על המכירה ל-MGS הישראלית. אם הן יהיו חברה אחת, הקופון הזה ייעלם והמחירים יתקרבו למחירי ארה"ב, כך נטען. נחכה ונראה.
היבואניות שמוכרות נעלי ספורט בישראל ידועות במחירים הגבוהים שלהן. כיוון שכיום צרכנים יכולים לרכוש נעליים דרך האינטרנט או בנסיעות לחו"ל, ליבואניות הישראליות כדאי להוריד מחירים.
קבוצת MGS מחזיקה בארץ גם במותגים דיאדורה, קונברס, הייטק אדידס, קאפה, סטיב מאדן, ריבוק, פפה ג'ינס ונעלי ג'וסי קוטור, בין היתר. היא מוכרת את סקצ'רס בחנויות המותג אך גם ברשתות אחרות שאינן שלה. נוסף לרשת חנויות סקצ'רס, היא גם מפעילה את הרשתות מגה ספורט ודיוטי פרי ספורט.
מדובר לפיכך ביבואנית גדולה, ששולטת על מותגים רבים בשוק הנעלת הספורט בישראל, שהיא גם קמעונאית. אם המיזוג יצליח, יוקם בישראל מטה תואם למטה של חברת האם בלוס אנג'לס, בהשקעה של 3 מיליון שקל.
מותג מס' 2 בארה"ב אך לא בעולם
חברת סקצ'רס נוסדה ב-1992 על-ידי רוברט גרינברג, ומחזור המכירות שלה עומד על 3.15 מיליארד דולר בשנה. 57% מהדגמים מיועדים לנשים, 13% לילדים ו-30% לגברים.
המותג סקצ'רס נחשב למותג ההנעלה מספר 2 בארה"ב אחרי נייקי. בעולם הוא לא מדורג בחמישייה הראשונה, למרות שהחברה מפעילה כ-1,340 חנויות ב-160 מדינות.
עקב כך, בשנתיים האחרונות הובילה החברה אסטרטגיה חדשה לפיתוח השוק הבינלאומי, תוך פתיחת חנויות קונספט ברחבי העולם. בישראל פועלות 3 חנויות קונספט בנמל תל אביב, ברחוב יפו בירושלים וברחוב המכתש בחולון.
בחודש הקרוב ייפתחו 3 חנויות חדשות בקניון איילון, בסטאר סנטר ברמת גן ובגרנד קניון בבאר שבע. עד סוף 2016 למותג יהיו 8 חנויות בישראל ועד 2018 יעמוד מספרן על 20 חנויות. השקעה ממוצעת לחנות עומדת על 1.5 מיליון שקל, וסך כל ההשקעה שמתכננת החברה היא של כ-30 מיליון שקל.