אופל אסטרה בישראל – החל מ-132 אלף שקל
אופל אסטרה, מכונית השנה באירופה, מושקת בישראל עם פחות משקל, מנוע חדש, אבזור מתקדם ותא נוסעים מרווח. המחיר: החל מ-132 אלף שקל
בשונה מהמקובל, הדור השישי של האסטרה (מאז החליפה את הקאדט המיתולוגית) קטן מקודמו. עם 437 ס"מ לאורך, 181 ס"מ לרוחב ו-148.5 ס"מ לגובה, גרסת ההאצ'בק קצרה ב-5 ס"מ, צרה ב-0.5 ס"מ ונמוכה ב-2.5 ס"מ בהשוואה לדגם היוצא. לגרסת הסטיישן דווקא נוספו 0.5 ס"מ לאורך עם 407 ס"מ בין הפגושים. אפילו בסיס הגלגלים, המשפיע על מרווח תא הנוסעים, קטן - בניגוד למקובל בתעשיית הרכב - ב-2.5 ס"מ ועומד על 266 ס"מ. לטענת אופל, מרווח הפנים דווקא גדל תודות לתכנון מחדש של תא הנוסעים.
המידות הקטנות יותר, יחד עם שימוש בחומרי מרכב ושלדה מתקדמים ויחידות הנעה (מנוע עם בלוק אלומיניום) חדשות, מאפשרים לטענת היצרנית דיאטה של 200 ק"ג - במפרט הישראלי מצוין כי ההאצ'בק קלה ב-85 ק"ג, בעוד הסטיישן קלה ב-120 ק"ג.
מנוע חדש בנפח 1.4 ליטר מפיק 150 כ"ס ו-25 קג"מ ב-2,000 סל"ד, 10 כ"ס ו-4.6 קג"מ יותר ממנוע 1.4 ליטר טורבו היוצא. כבעבר הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. המנוע החדש אמור לשפר את הביצועים ומצע זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות (קיצוץ 1.1 שניות). תצרוכת הדלק הממוצעת-מוצהרת עומדת על 18.1 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
העיצוב החיצוני שומר על קשר הדוק לזה של הדגם היוצא, ונבדל בעיקר ביחידות תאורה גדולות יותר וסבכה מודגשת מלפנים עם פנסים צרים יותר מאחור. לעומת זאת, תא הנוסעים עבר שדרוג שעיקרו הפחתה בכמות המתגים תודות למערכת IntelliLink עם מסך מגע בגודל "7, הכוללת צימוד דרך Appel CarPlay עם ממשק משתמש בעברית.
גרסת הבסיס מכונה "אנג'וי" (132 אלף שקלים להאצ'בק ו-133 אלף שקלים לסטיישן) ומיועדת בעיקר לשוק המוסדי, וכוללת בנוסף גם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט וחיישני גשם ותאורה. יש שש כריות אוויר וציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק יורו NCAP.
ההאצ'בק תוצע בנוסף גם בגרסת "אנגוי פלוס" שמוסיפה מסך מגע בגודל "8 עם מצלמת רוורס וחיישני חניה מלפנים ומאחור, צג מידע בלוח המחוונים בגודל "4.2, ומערכות בטיחות מתקדמות של אופל כמו התראת סטיה מנתיב ואי שמירת מרחק, בלימה אוטונומית המונעת או מקטינה את הנזק בתאונות עד מהירות של 30 קמ"ש, זיהוי תמרורים ותיקון סטיה מנתיב. המחיר: 135 אלף שקלים.