זיהום אוויר חריג בתחנות הרכבת בת"א ובת ים
בדיקות שערך המשרד להגנת הסביבה העלו דרגת זיהום אוויר חריגה בתחנות הרכבת השלום בת"א ויוספטל בבת ים - בין היתר נמצאו ריכוזים גבוהים של חנקן דו-חמצני, תחמוצות חנקן וחלקיקים נשימים עדינים. בתחנת יוספטל נמדדה חריגה ברמה בה חשיפה לרמות הזיהום אפילו לזמן קצר, עלולה לגרום לסיכון או לפגיעה בציבור
הנוסעים בתחנות הרכבת השלום בת"א ויוספטל בבת ים חשופים לדרגת זיהום אוויר חריגה - כך עולה מבדיקות שערך המשרד להגנת הסביבה.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה הירוקה
במסגרת הבדיקות נמצאו ריכוזים גבוהים של חנקן דו-חמצני, תחמוצות חנקן וחלקיקים נשימים עדינים. בתחנת יוספטל נמדדה חריגה ברמה בה חשיפה לרמות הזיהום אפילו לזמן קצר, עלולה לגרום לסיכון או לפגיעה בציבור. מדובר בחודש הראשון לחיבור תחנות הניטור בשתי התחנות למערכת הניטור הארצי של המשרד להגנת הסביבה.
"ממצאי המדידות מעלים חשש סביר כי חריגות דומות עלולות להתקיים גם בתחנות רכבת נוספות בעלות מאפיינים ארכיטקטוניים דומים", כתב במכתבו ד"ר צור גלין, ראש אגף איכות אוויר ושינוי אקלים במשרד להגנת הסביבה.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד להגנת הסביבה יפעל בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה לצורך יישום הצעדים הרוחביים הבאים: צמצום זיהום האוויר מהצי הקיים באמצעות רכש רכבות חדשות, או התקנת מסנני חלקיקים שיפחיתו יותר מ-98% ממספר החלקיקים הקיימים ברכבות הקיימות; איסור על הקמת תחנות רכבת חדשות סגורות או סגורות חלקית; הפעלת מערכות להחלפת אוויר במידת הצורך, שנועדו לצמצם את זיהום האוויר; וכן עמידה בדרישות התקינה האירופית או האמריקאית בכל הקשור לרכש צי רכבות חדש".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המשרד להגנת הסביבה ומצויה בהליך להצבת מערכת אוורור מתקדמת בתחנת ת"א 'השלום' בעלות של כ-10 מיליון שקל. המערכת צפויה לשפר את איכות האוויר בתחנה ותוצב בהתאם בכל תחנה בה יתגלו חריגות בתקני האוויר. בשנים הקרובות צפויה רכבת ישראל להחליף את מערכי הרכבות הפועלות כיום, ברכבות חשמליות אשר אינן פולטות כלל מזהמי אוויר".
רכבת ישראל
צילום: יח"צ רכבת ישראל
מומלצים