המטוס הסולארי שוב באוויר: קרוב לקליפורניה
השבוע המריא המטוס המונע בעזרת אנרגיה סולארית מהאווי לקליפורניה - כחלק מהמסע להקפת העולם במטוס ללא טיפת דלק. המטוס, שנמצא מעל האוקיינוס השקט, הושבת ל-9 חודשים בשל תקלה בסוללות
לאחר שקורקע במשך תשעה חודשים בהוואי, המריא השבוע המטוס הסולארי לשלב השני בחציית האוקיינוס השקט. המטוס אמור לנחות לפנות בוקר באזור סן פרנסיסקו. מדובר במשימה להקפת כדור הארץ ללא שימוש בטיפת דלק, שהחלה במרס 2015.
הטייס השוויצרי, ברנרד פיקארד, המריא ביום חמישי מהוואי, שם אוחסן המטוס בחודש יולי אשתקד, בשל נזק בלתי הפיך לסוללות, שככל הנראה התחממו יותר מדי בקטע הטיסה שבין יפן להוואי. תהליך החלפת הסוללות נמשך זמן רב - כיוון שהיה צריך לייצר סוללות כאלו. נכון לשבת בבוקר עבר המטוס 66% מקטע הטיסה הנוכחי - שאמור להימשך בין יומיים לשלושה.
במהלך הטיסה זכה פיקארד לקבל שיחת טלפון ממזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שדיבר על החשיבות בשימוש באנרגיה סולארית ובאנרגיות מתחדשות אחרות, כדי למנוע את המשך התחממות כדור הארץ. פיקארד, שמטיס את המטוס ברציפות בקטע זה - פרט להפסקות קצרות לשינה - אמר כי הטיסה מתנהלת לפי התוכניות.
המטוס הסולארי השלים שבעה קטעים בניסיון להקיף את העולם ללא טיפה של דלק. ב-9 במרס 2015 הוא יצא להקיף את העולם מאבו דאבי, טס 441 ק"מ ב-13 שעות ודקה, ונחת בעומאן. למחרת המריא שוב והפעם טס 1,468 ק"מ להודו - טיסה שנמשכה 15 שעות ו-20 דקות.
הקטע השלישי של הטיסה היה לוואראנסי שבהודו. המטוס היה אז באוויר 13 שעות ו-15 דקות
והשלים 1,215 ק"מ. ב-19 במרס 2015 המריא המטוס למינאמר - מסע של 1,398 ק"מ שהושלם תוך 13 שעות ו-29 דקות. ב-29 במרס המריא המטוס למערב סין - טיסה של 1,459 ק"מ שנמשכה 20 שעות ו-29 דקות. ב-21 באפריל יצא המטוס לקטע השישי ולאחר 1,241 ק"מ, שבהם שהה באוויר 17 שעות ו-22 דקות, הוא נחת בנאנג'ינג שבמזרח סין.
הנסיון הראשון לטוס מסין להוואי לא הושלם בשל תנאיי מזג אוויר והוא נאלץ לנחות ביפן. לאחר עיכוב של כמה שבועות המשיך המטוס בדרכו להוואי - שם כאמור קורקע למשך תשעה חודשים.