הרוגה בהתנגשות בין משאית לרכב בדרום
הרוגה 102 בכבישים מאז תחילת השנה ו-23 מתחילת החודש: אישה כבת 60 נהרגה לאחר שהתנגשה עם מכוניתה במשאית בכביש 232 סמוך לבארי, כביש שתושבי האזור התריעו עליו בשל תנועת משאיות שמעבירות סחורה לעזה. מנכ"ל "אור ירוק": "האכיפה בירידה, יש רק 376 שוטרי תנועה"
הקטל בכבישים ממשיך לגבות קורבנות: אישה כבת 60 נהרגה הבוקר (א') בהתנגשות בין רכב פרטי שבו נסעה לבין משאית בכביש 232 סמוך לקיבוץ בארי. פרמדיקים ממרחב נגב קבעו את מותה של האישה ופינו את בעלה, גם כן כבן 60, במצב קל עם חבלות בגפיים. נהג המשאית, בן 30, שהובילה סחורות למעבר כרם שלום, ניסה לסטות מהדרך אך לא הצליח למנוע את התאונה. הוא נבדק במקום ולא נזקק לפינוי. כוחות משטרה נמצאים במקום.
חובש בכיר במד"א ישראל אהרוני סיפר: "בשדה סמוך לשולי הכביש ראיתי רכב פרטי מעוך ועל הכביש במרחק עמדה המשאית. בתוך הרכב ישבה האישה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק. ניסינו להעניק לה טיפול רפואי, אך בשל הפגיעה הקשה נאלצנו לקבוע את מותה בתוך זמן קצר. גבר כבן 60 שישב לצדה היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות ברגליים".
כביש 232 ידוע ככביש מסוכן. תושבים באזור התריעו זמן רב על הסכנה שיצרה תנועת המשאיות הגבוהה לגבול הרצועה. בעקבות תלונות רבות של התושבים ופניותיו של ראש המועצה גדי ירקוני לראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, הוחלט על הגבלת תנועת המשאיות החל מהחודש הבא. כמו כן, במסגרת פעולות המשטרה הורדו עשרות משאיות מהכביש, לאחר שנמצאו בהן ליקויים חמורים. במקביל, ניתנו לנהגים מאות קנסות ולכמה מהם נשללו רישיונות הנהיגה. לפני שבוע נפצעו שמונה בני אדם, מהם שניים באורח קשה, בתאונה שאירעה בכביש זה, בין צומת גבעתי לשדרות.
הבוקר: בת 23 נפצעה קשה בתאונה בבקעת הירדן
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 102 בני אדם נהרגו בכבישי ישראל מתחילת השנה, זאת לעומת 107 בתקופה המקביל אשתקד. במהלך הלילה נפטר מפצעיו אדם שנפצע בתאונה בכביש 90 ביום חמישי. בחודש אפריל נהרגו כבר 23 בני אדם לעומת 18 שנהרגו בחודש זה אשתקד.
מוקדם יותר הבוקר אישה בת 31 נפצעה קשה בהתהפכות רכב בין היישוב רותם לכיוון היישוב משכיות בצפון בקעת הירדן. היא סובלת מפגיעות ראש ובטן. היא פונתה לבית החולים העמק במסוק מד"א ואושפזה כשהיא מורדמת ומונשמת. אחר כך פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה. חברתה שישבה לידה, אישה בהריון בשנות ה-30 לחייה, נפצעה קל.
פרמדיק מד"א רומן בלמן וחובש בכיר במד"א מתי כרמי, שטיפלו בפצועים, סיפרו: "ראינו שני כלי רכב בתעלה בצד הדרך לאחר שככל הנראה התנגשו אחד בצד השני. ברכב הראשון היו שני נשים. אחת מהן, צעירה כבת 20, ישבה במושב לצד הנהג והייתה מחוסרת הכרה. היא סבלה מפגיעות בראשה ובבטנה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני שכלל הנשמה ופינינו אותה במסוק מד"א לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה ולא יציב.
"לצדה ישבה אישה בשנות ה-30 לחייה כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מחבלות קלות בלבד. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותה לבית החולים. ברכב השני היו שישה אנשים, מתוכם שני מבוגרים שנחבלו קלות, טופלו במקום על ידי צוותי מד"א ולא נזקקו לפינוי".
גם במהלך החג אירעו כמה תאונות קשות. הלילה נהרגה אישה בת 65 וכן נפצעו שלושה בני אדם בתאונת דרכים קשה בין שלושה כלי רכב בכביש עוקף חוסאן לכיוון ביתר עילית. בין הפצועים, שניים נפגעו באורח בינוני, אישה כבת 60 וצעיר בן 19, ואחד נפגע באורח קל, גבר כבן 50. באחד מכלי הרכב שהו ארבעה ילדים שנבדקו במקום על ידי צוות מד"א ולא נזקקו לטיפול.
שלשום נהרג בבית ג'אן ריאן גאנם, ילד בן 8 שרכב על אופניים. חובשים ופרמדיקים הוזעקו לתת לו טיפול כשמצבו אנוש והוא סובל מפגיעה רב מערכתית, אבל בבית החולים בנהריה הוא מת מפצעיו. משטרת כרמיאל שחררה למעצר בית את נהג הרכב, בן 17.
בבתי החולים בחיפה עדיין מאושפזים 18 מפצועי תאונת האוטובוס במנהרות הכרמל ביום חמישי בערב, בהם חמישה פצועים קשה. בתאונה נהרגה הנערה אור אלבז בת ה-17. נהג האוטובוס, אמור לשוב היום לביתו לאחר שבמשך החג שהה במעצר בית בבית אחיו.
במשטרה אמרו כי היום הוא צפוי להיחקר פעם נוספת, ועדיין לא הוחלט אם יבקשו מבית המשפט להאריך את מעצר הבית. הנהג, שעבד בחברת אגד רק כחודש, חשוד בשלב זה בהריגה. במשטרה אמרו כי דעתו הוסחה בעת הנהיגה. בין השאר חוקרת המשטרה טענות שנשמעו מפי נוסעי האוטובוס, עוד בליל התאונה, כי הנהג עסק באיסוף כספים מהנוסעים בעת התאונה - כפי שדווח ב-ynet בערב התאונה. הוא טוען להגנתו כי סטה מהנתיב עקב כשל טכני.
על רקע תאונת האוטובוס במנהרות הכרמל התייחס מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב, למעורבות של כלי רכב כבדים בתאונות קטלניות. "נהגי אוטובוס מעורבים בתאונת קטלניות פי עשרה מאשר חלקם בצי הרכב בכלל", אמר אבואב בראיון לאולפן ynet. "יש מחסור של 4,000 נהגים התחבורה הכבדה. זה יוצר זילות בכניסה של נהגים שפעם לא היו מקבלים אותם לתפקיד הזה. במחקר עלה ש-50 אחוז מנהגי הרכב הכבד מעידים על עצמם שהם שחוקים ועייפים".
אבואב הוסיף ואמר: "יש נהגים שהם לא זהירים ולא אחראים ואולי גם מסוכנים להוביל 50 אנשים באוטובוס. בעבר היו מוציאים אותם, אך בהיעדר חלופה ובחוסר משווע של נהגים, משאירים אותם על הכביש". הוא וציין כי "בשנת 2009 היו בכבישי ישראל 615 שוטרי תנועה, והיום יש רק 376. יש יותר כלי רכב ויותר נהגים ויש עלייה בתאונות הדרכים בשלוש שנים האחרונות. במקום שיגבירו את אמצעי האכיפה, יש ירידה".