ארבעה רכבי פנאי חדשים הוצגו בתערוכת בייג'ין
תערוכת הרכב הגדולה שנערכת כעת בסין עמוסה בדגמים חדשים. בקטגוריה הפופולארית ביותר כיום, רכבי פנאי רב-שימושיים, הוצגו גם דגמים הצפויים לעלות ארצה בעתיד. החל ברנו-סמסונג וכלה בפולקסווגן
בעוד תערוכת הרכב הוותיקות והמסורתיות באירופה ובארה"ב מאבדות פופולאריות, צוברת תערוכת הרכב בבייג'ין כוח וממצבת עצמה כאחת החשובות בלוח השנה. לא מפתיע במיוחד, שכן מדובר כיום לא רק בשוק הרכב הגדול בעולם, אלא גם בתעשיה המייצרת מדי את מספר כלי הרכב הגדול בעולם. והשנה הייתה זו תערוכה גדולה במיוחד, עם מגוון השקות רחב של דגמי תצוגה לצד דגמים סדרתיים מכל הקשת המוטורית הקיימת. ודגמי פנאי חדשים תפסו כמובן מקום של כבוד, כיאה למעמדם בעולם הרכב כיום.
מבחן מקומי לרכב פנאי קומפקטיים:
מבחני דרכים אחרונים ב-ynet:
- מבחן השוואתי - האוטומטיות הזולות בישראל
מאזדה CX4 - לא יגיע ארצה
בדומה לב.מ.וו החלוצה ומרצדס שלא נותרה חייבת, גם מאזדה מרחיבה את היצע רכבי הפנאי שברשותה ממשפחת CX, עם גרסת קופה על בסיס מוכר - ה-CX5 יעניק פלטפורמה ועוד מכלולים, ובהתאם יהיה בסיס הגלגלים זהה - 270 ס"מ. ה-CX4 נבדל בעיצוב שרירי-דינמי יותר, עם חזית מחודדת, מכסה מנוע ארוך ואחוריים משתפלים בחדות לאחור.
כצפוי, היצע המנועים זהה: ארבעה צילנדרים בנפח 2.0 ליטר עם 165 כ"ס, ו-2.5 ליטר עם 192 כ"ס המשודכים לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, ולהנעה קדמית או כפולה. חבל, אך ה-CX4 מיועד עבור השוק הסיני, ועל כן לא יגיע לישראל.
רנו קוליאוס - אצלנו בשנה הבאה
האח הגדול בהיצע רכבי הפנאי של רנו מבוסס על פלטפורמת ניסאן אקסטרייל המוכר, אך בשונה ממנו לא יציע 7 מקומות ישיבה. העיצוב החיצוני מרשים בזכות סבכה קדמית גדולה עם סמל רנו, הנראה כלקוח ישירות מחטיבת המשאיות. יש כאן מופע מרשים של תאורת לד ומגיני פלסטיק שחור מסביב למרכב, ותא הנוסעים מציע לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע ענק בקונסולה המרכזית. היצע המנועים כולל צמד מנועי בנזין וצמד מנועי דיזל, בהספק שינוע בין 135 ל-175 כ"ס. יש בחירה בין תיבה ידנית או רציפה, והנעה קדמית או כפולה. הקוליאוס יורכב על פס הייצור במפעל המשותף של רנו עם סמסונג, ויגיע לישראל ככל הנראה בשנה הבאה.
פולקסווגן טוארג, כמעט
שמו של דגם התצוגה שלפניכם T-Prime קונספט, אך מדובר בקדימון לדור השלישי של פולקסווגן טוארג שצפוי להיחשף ב-2017. בדומה לאחיו הגדולים, אודי Q7 ובנטלי בנטיאגה, אף הוא מבוסס על פלטפורמת MLB-Evo. רכב התצוגה ארוך (ב-27 ס"מ) רחב (ב-6 ס"מ) ונמוך (ב-2 ס"מ) מהטוארג הנוכחי, ממדים העשויים לאפשר לראשונה ברכב הפנאי המוכר גם גרסת שבעה מקומות ישיבה. יחידת ההנעה ברכב התצוגה היא היברידית נטענת, עם שילוב של מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר ומנוע חשמלי, המספקים יחדיו 375 כ"ס ו-71.3 קג"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות וצריכת דלק רשמית של 33.3 ק"מ לליטר. טווח הנסיעה על מנוע חשמלי בלבד יעמוד על 50 ק"מ לטענת פולקסווגן. העיצוב החיצוני מרשים עם סבכה קדמית בולטת המשתלבת עם פנסים ותאורת לד, בעוד תא הנוסעים מציע דור חדש של מערכות הפעלה דיגיטאליות עם מסך מגע ענק השולט בשלל המערכות. הטוארג החדש יגיע לישראל, אך עדיין לא ברור מתי.
אינפינטי QX - ספורט קונספט
ה-QX ספורט קונספט מהווה קדימון לקו העיצוב העתידי בדגמי הפנאי של אינפינטי, ובעיקר ב-QX70 וב-QX50 הוותיקים שצפויים להתחלף בקרוב. רכב התצוגה נראה שרירי ואגרסיבי בזכות יחידות תאורה צרות ומשולבות לד, סבכה קדמית מודגשת, קו חלונות גבוה, שמשה קדמית המתחברת לגג זכוכית פנורמי, בתי גלגלים מובלטים ואפילו ידיות פתיחת דלתות מוסלקות. תא הנוסעים מציע ארבע מושבי "באקט" ספורטיביים, גלגל הגה קטום, לוח מחוונים דיגיטאלי וקונסולה מרכזית עם מסך מגע הפונה באופן מודגש לכיוון הנהג.