שתף קטע נבחר
 

מרצדס SLC 43 בהשקה - פחות כוח, יותר תחכום

ה-SLK55 הקטנה והפראית של מרצדס איבדה שני צילינדרים ועשרות כ"ס בדרך להפוך למתוחכמת, בטוחה ונקייה מבעבר. נהגנו בה לראשונה והתרשמנו לטובה

איפה נהגנו - ניס, צרפת

במה נהגנו - מרצדס SLC 43 AMG

מחליפה של - מרצדס SLK 55 AMG

מתחרים עיקריים - פורשה בוקסטר S, ב.מ.וו Z4, אודי TT RS

מתי אצלנו - אוגוסט 2016

מחיר מושער - 600 אלף שקל

בעד: יחידת הנעה, התנהגות, נוחות

נגד: תא נוסעים מיושן, מחיר

 

לפני בדיוק 20 שנים השיקה מרצדס את ה-SLK, מכונית רודסטר במתכון ייחודי. לא עוד קמצנות ספרטנית שדרשה מהנהג גמישות של מתעמלת גומי ועמוד שדרה מפלדה, אלא שילוב כל היוקרה והנוחות שיש למרצדס להציע בתוך מבנה קומפקטי. אם תרצו, גרסה מוקטנת ומוזלת ל-SL המפורסמת. ה-SLK "ההיא" הציגה גם חידוש מהפכני - גג קשיח מתקפל שביטל את החרדות מהן סובלים בעלי מכוניות פתוחות, וגרם לכמעט כל המתחרות להעתיק את הפטנט. 670 אלף יחידות נמכרו מאז, מספר מרשים מאד למכונית לא זולה כלל ועיקר, וכזה שהפך אותה לאחת הפופולאריות בקטגוריה, ומושכת קהל לקוחות צעיר ולא טיפוסי למרצדס של אותה תקופה.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)
אלא שהפופולריות הזו הביאה עמה גם חסרון - ה-SLK מעולם לא זכתה למעמד אייקוני, וחובבי הגה הפנו אליה את הגב בדרך כלל. שכן היא נחשבה לרכה מדי, מעודנת מדי, גם בגרסאות מאד כוחניות עם טונות של כוח בגלגלים האחוריים. במילים פשוטות, היא לא הייתה "גברית" מספיק. וזו בדיוק הנקודה בה גרסתה המעודכנת, ה-SLC בה נהגנו לראשונה, תנסה לשנות. לפחות בגרסת AMG הכוחנית.

 

איך נראה

ה-SLC היא למעשה מתיחת פנים לדור השלישי של ה-SLK, אשר שינתה את שמה כחלק מארגון מחדש שמרצדס מבצעת בדגמיה המושקים בשנים האחרונות. השינויים מבחוץ כה קטנים (פגוש וסבכה קדמיים, יחידות תאורה שונות, רביעיית מפלטים בצורת מעוין ואנטנת זנב כריש מגוחכת על תא המטען), עד כי אפילו אנשי היצרן מתבלבלים וממשיכים לקרוא לה בשמה הקודם. אולי לכן חרטו את שמה החדש על ידית ההילוכים המעוצבת.

בפנים זוכה הגרסה הזו לגימורי קרבון, חגורות בטיחות באדום, תפרי עור בצבע אדום, הגה מירוץ ומושבים תומכים וחובקים. הקונסולה המרכזית עברה בירושה מהמכונית היוצאת, וריבוי המתגים עדיין מסורבל לתפעול. כבעבר, צמד פסי הגנה שקופים נשלפים מאחורי קשתות הבטיחות ומצמצמים את חדירת הרוח, כך שהפאה לא תעוף לכם מהראש גם במהירויות אוטובאן גרמני. יש גם פתחי אוורור בגב המושבים המאפשרים להנעים את הטמפרטורה בתא הנוסעים גם כשהגג פתוח והשמש קופחת.

 

את הגג ניתן לפתוח ולסגור כעת גם בנסיעה במהירות של עד 40 קמ"ש, אבל חשוב שתסדרו את תא המטען שכן הוא תופס 110 ליטר ממנו (מ-335 ליטר עם גג סגור ל-225 ליטר עם פתוח). תוספת מבורכת ל-SLC הן מערכות בטיחות מתקדמות כמו התראה על סטיה מנתיב ושמירת מרחק ובלימה אוטומטית במצבי חירום. לא בטוח שכולן יוצעו כחלק מהמפרט הסטנדרטי.

איך נוסע

את ה-V8 האטמוספרי המשים ב-SLK 55 מחליף כאן V6 טווין-טורבו בנפח 3.0 ליטר. הוא מפיק "רק" 367 כ"ס ו-53 קג"מ (55 כ"ס ו-2.1 קג"מ פחות מהמנוע היוצא), אבל זמינות הכוח שופרה עם שיא מומנט שזמין כבר ב-2,000 סל"ד. תיבת תשעה הילוכים אוטומטית (7 בקודם) מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות (0.1 שניות יותר מהדגם היוצא).

נראה כי החשש העיקרי במעבר ממנועים אטמוספריים למנועי טורבו קטנים, בעיקר כשמדובר בנטישת V8 לטובת V6, הוא אובדן האופי והצליל הייחודי. אבל המכורים לפס קול פומפוזי יכולים להירגע. המנוע נשמע מצוין תודות למערכת פליטה אקטיבית ומאוד "ליברלית", שפולטת פיצוצים ונהמות ושריקות בכל העברת הילוך, והופכת את הנהיגה למופע ווקאלי שלא ניתן להתעלם ממנו. בעיקר במנהרות ארוכות, לחובבי הז'אנר.

 

בחירה במצב "ספורט-פלוס" בבורר מצבי הנהיגה (מתוך חמישה) מחדדת את תגובת המצערת, מאפשרת לתיבת ההילוכים למשוך כל הילוך לקו האדום ומורידה ההילוכים בדיוק מירבי תחת בלימה, כאילו כויילה בידי נהגי קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס. תפעול ידני? מיותר לגמרי במקרה זה. ההיגוי חד מדויק ובעל משקל טבעי, אם כי עדיין לא מספיק תקשורתי. הבלמים מצויינים ולא גילו כל דעיכה גם תחת לחץ כבד. לבקרת היציבות מצב ספורטיבי מתירני המאפשר החלקות קטנות ומחניפות לנהג, או ניתוק מוחלט שמותיר את כל האחריות באוחז המושכות.

התנהגות ה-SLC 43 לא מדויקת בצורה כירורגית. למרות שהמנוע החדש מפחית 15 ק"ג מהציר הקדמי, ואמור לתרום לחלוקת משקל מאוזנת יותר, היא עדיין מפגינה תת-היגוי מיותר בכניסה לפניה והיגוי יתר פראי ביציאה ממנה עם בקרות מנותקות. אבל דווקא הגסות הזאת הופכת את הנהיגה בה למהנה מאוד. כדאי לציין בהקשר זה כי היעדרו של דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני (מוצע כאופציה) בולט שהיה עשוי למנוע חלק מבריחת הכוח לגלגל הפנימי ביציאה מהפניה.

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

איך בסוף

היתרון הגדול של ה-SLC 43 הוא בקטעי הקישור שאחרי כבישי הנהיגה, או אם תרצו בשגרת היומיום. היא נוחה באופן יחסי ושקטה בשיוט מנומנם על הכביש המהיר למונקו או בפקקים של הטיילת בניס. תא הנוסעים שימושי והגג הקשיח מאפשר שקט נפשי בחניית הלילה. זו מכונית שאתה לא רוצה להפסיק לנהוג בה. באחריות. רק המחיר המשוער, כ-600 אלף שקלים - נמוך מה-SLK 55 היוצאת - עדיין גבוה ומציב אותה מול מתחרות חזקות בתעשיית הגרמנית. זה לא יהיה קל.


מרתדס SLC 43 AMG

מרצדס SLC 43 AMG
מנוע V6, טווין טורבו
נפח / סוג דלק 2,996 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 367 כ"ס ב-5,500-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 53 קג"מ ב-2,000-4,200 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית 9 הילוכים
אורך 415 ס"מ
רוחב 181.7 ס"מ
גובה 130 ס"מ
בסיס גלגלים 243 ס"מ
משקל 1,520 ק"ג
נפח תא מטען 335 ליטר
100-0 קמ"ש 4.7 שניות
מהירות מרבית 250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית)
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.8 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 178 גרם לק"מ
כריות אוויר 6 כריות אוויר

 

הכתב היה אורח חברת מרצדס

הרעיונות של מרצדס:

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים