נהגי ורוכבי מירוץ ישראלים כובשים את ראלי יוון
לא פחות מ-14 צוותים של נהגי מירוץ ורוכבים ישראלים, יצאו בסוף השבוע הקרוב לראלי יוון, ויתמדדו מול כ-150 מתחרים מרחבי העולם
עבור ניצן שקל, מוותיקי המתחרים הישראלים (השתתף פעמיים בראלי דרך המשי, פעמיים בפרעונים ופעמיים בראלי יוון כולל מקום שלישי ב-2013), המירוץ ביוון יהיה האחרון עבורו מאחורי הגה של רכב המירוץ מבניה עצמית, המבוסס על מכלולים של מיצובישי פאג'רו. אחריו יעביר את המושכות לבנו עידו שעד כה ישב לצד אביו בכיסא הנווט. "עידו נוהג יותר מהר ממני, ונראה לי זמן טוב להעביר את המושכות לדור הבא. בחרנו במירוץ נהדר עם חבורה טובה ואיכותית. אבל אנחנו לא באים לטיול ג'יפים, אלא כדי להתחרות ולהגיע לתוצאה הכי טובה שאפשר" אמר שקל ל-ynet.
דני פרל, גם הוא מוותיקי הענף, יתחרה יחד עם איתי מולדובסקי על-גבי פולריס RZR. עבור השניים יהיה זה מירוץ בינלאומי שני בו הם משתפים פעולה, לאחר שבשנה שעברה סיימו במקום השלישי. "כל האנרגיות מתנקזות לימים האלה, והשיא הוא בקו הזינוק. אנחנו באים כדי לנצח" אמר פרל. שניים נוספים שיתחרו בפעם הראשונה במירוץ בינלאומי על-גבי תומקאר, הם צוות לוסטיגמן וצוות אלבז.
מירוץ הראלי ביוון מתאים בעיקר לאופנועים, עם כ-120 מתחרים, מתוכם מספר שיא של 10 רוכבים ישראלים. בהם שמות וותיקים ומנוסים כמו נדב לוגסי (פרעונים 1996, אמירויות 1997 דקאר 1999), דורון וינטר (פעמיים ראלי יוון ופעמיים בלקן) ועופרי שטראוס (סיקס-דייז מקסיקו ב-2010). לצידם יתחרו ברק דודאי, צליל וונדרהון, גלעד בנאי וניר קלומק להם תהיה זו השתתפות שנייה במירוץ. עבור סתיו קלומק, גב וצוק סלע, תהיה זו טבילת אש.
בראש קבוצת האופנועים יעמוד רז הימן שבחר הפעם לנטוש את הגה מכונית המירוץ לטובת ניהול הקבוצה. "זה מאוד מספק שהצלחנו לארגן קבוצה גדולה כזו. מצד אחד, המירוץ הזה הוא פלטפורמה טובה למתחילים כדי ללמוד ולהשתפשף במירוץ בינלאומי, שכן המהירויות נמוכות יחסית והסיכונים בהתאם, ומצד שני הוא מאתגר את המנוסים בגלל תוואי השטח וכמות המשתתפים הגדולה, שהבכירים בהם ברמה מקצועית מאוד גבוהה" אמר הימן.
רז הימן, והנוסע המתמיד
"המטרה היא לגרום ליותר ויותר מתחרים ישראלים להיחשף למירוצים בינלאומיים - שזו חוויה מאתגרת ומעצבת כספורטאים מקצועיים בתחום. ב-2013 יצאו ארבעה רוכבים למירוץ והיום המספר יותר מכפול. יש כאן לא רק אמירה, אלא בעיקר התוויה של כיוון ונקווה שזה יאפשר לנו להאיר ולחזק את הסצינה המוטורית. אני מאמין שככל שהמתחרים יצברו יותר ניסיון, כך גם יגיעו בעתיד רוכבים רבים יותר להישגים טובים יותר" הוסיף הימן.