השריפה בפלאפון: רק 6% מימשו את ההטבה
יו"ר הוועדה לפניות הציבור דרש מחברת פלאפון לתת הטבה בשיחות מקומיות בארץ לאחר שרק 150 אלף מתוך 2.5 מיליון לקוחות החברה מימשו את ההטבות שהוצעו להם. המועצה הישראלית לצרכנות: "החברה צריכה להוציא כסף מהכיס ולהחזיר לצרכנים"
הוועדה לפניות הציבור דנה היום (ג') בכנסת על הנזקים הצרכניים שספגו לקוחות פלאפון שנפגעו מהשריפה במתקן החברה בחודש שעבר. במהלך הדיון עלתה דרישה למתן הנחה בשיחות מקומיות בארץ כפיצוי התקלה.
יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) העלה דרישה זו לאחר שהתגלה כי 95% מלקוחות החברה לא השתמשו באפשרויות הפיצוי שהוצעו להם על הנזק שנגרם בעקבות הדליקה.
נציגי חברת פלאפון, עו"ד עידו רוזנברג ונמרוד בן טוב, טענו כי לדעתם הפיצוי שהוצע ללקוחות הוא הטבה משמעותית ושוות ערך טובה יותר מפיצוי כספי. הם דיווחו לוועדה כי ללקוחותיהם ניתנה האפשרות לממש הטבה אחת מתוך שלוש: 500 דקות שיחה לחו"ל, חבילת גלישה או חבילת מוזיקה וטלוויזיה. עם זאת, הודו כי רק 6% מהלקוחות - 150 אלף מתוך כ-2.5 מיליון - בחרו לממש אותה.
לדברי עו"ד רוזנברג יש כאלה שלא פנו בבקשה לקבל את ההטבה "מתוך הבנה כי תקלות קורות". עו"ד אביטל פריזמנט מהמועצה הישראלית לצרכנות הגיבה כי העובדה שרק 6% הסתפקו בפיצוי המוצע מדברת בעד עצמה שלא מדובר בפיצוי ממשי. "החברה היתה צריכה להוציא כסף מהכיס ולהחזיר לצרכנים חלק מהכסף שהם משלמים לה מדי חודש". פריזמנט הציעה שההטבה תהיה בסדר גודל של רבע חודש חינם מהחשבון החודשי.
שלומי לוי סמנכ"ל רמי לוי תקשורת, הרשת הפועלת על התשתית חברת פלאפון, אמר כי גם לקוחותיו, שרבים מהם מהציבור החרדי, נפגעו מהתקלה אבל קיבלו זיכוי כספי של 20 שקל, שווה ערך לחודש שיחות חינם. לדבריו 20% מלקוחות החברה מימשו את ההטבה. שמילה מימון, סמנכ"ל משרד התקשורת, ציין כי הם לא זיהו רשלנות והפרות מהותיות ברישיון החברה.
לדבריו של מימון מאוד קשה למנוע תקלות בלתי צפויות, אבל אלו נדירות כי החברות מפיקות את הלקחים.היו"ר הוועדה אייכלר קרא לפלאפון להאריך את תקופת הפיצוי ולאפשר ללקוחות להזדכות על חלק מדמי השיחות בארץ ולא רק בשיחות לחו"ל.