שתף קטע נבחר
 

מחסור בענף הדיגיטל: "שכר גבוה לחסרי ניסיון"

סקר בקרב מנהלי חברות דיגיטל מובילות העלה כי קיים מחסור במומחים בענף, בעיקר בפרסום באינטרנט וקידום ממומן, קידום אתרים ואנליסטים. משך הזמן הנדרש לגייס עובדים נע בין חודש לשלושה חודשים. בכירה בענף: "השכר הממוצע לעובדים ללא ניסיון נע בין 6,000 ל-10,000 שקלים"

תעשיית הדיגיטל צומחת ואיתה היצע המשרות בתחום - אבל קיים מחסור בעובדים מומחים בתחום. כך מגלה סקר איכותני שערך Digitalent בית הספר לדיגיטל בקרב מנכ"לים ומנהלים בכירים בשמונה סוכנויות דיגיטל בישראל. הסקר העלה כי המקצוע בו קיים המחסור הגדול ביותר בכח אדם בתעשייה הוא בפרסום באינטרנט, קידום ממומן ((PPC, במקום השני קידום אתרים (SEO), ובשלישי אנליסטים. עוד עולה כי משך זמן גיוס עובדים עם ניסיון בענף עומד על שלושה חודשים, ושל עובדים ללא ניסיון על כחודש ימים.

 

 

קידום ממומן באינטרנט נעשה בווב ובסלולר דרך פלטפורמות מבוססות שיטת רכש מדיה. קידום אתרים היא עבודה העוסקת בהתאמה מיטבית של אתר למנועי חיפוש, בין היתר בטכנולוגיה שבאמצעותה נבנה האתר, בתוכן, בלינקים לאתרים אחרים ועוד. אנליסטים מנתחים את המידע הנאסף דרך הקמפיינים ועובדים על טיוב נתונים לקבלת תוצאות עסקיות מיטביות.

 

בין החברות שהשתתפו בסקר נמנות K LOGIC, Twistted, מקאן-ואלי מבית מקאן אריקסון, Maple, "מדיה קום אינטראקשן" וחברת הדיגיטל Go בבעלות אדיר רגב. התחזית לשנת 2016 היא עלייה נוספת בביקוש לאנשי מקצוע בתעשייה, אולם 80% סבורים שקיים מחסור חמור בכוח אדם של עובדים.

 

לפי משתתפי הסקר, התכונות והכישורים הנדרשים למקצועות הדיגיטל הם יכולת אנליטית, יצירתיות, התמודדות עם אתגרים טכניים, יכולת לימוד עצמאית, יכולת ניהול לקוח, הבנה עסקית ושיווקית, יכולות תגובה מהירות וקבלת החלטות תחת לחץ. לשאלה מה הפיתרון למחסור בעובדים, כמחצית השיבו יותר הכשרות מקצועיות, 15% הציעו הסבה של אנשי שיווק מעולם האופליין ו-35% לא השיבו לשאלה.

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

 

אלון מוליאן מנכ"ל Twisted, מציין כי קיים מחסור חמור בעובדים במקצוע ה-PPC. לדבריו, “חלק גדול פנו לעצמאות ועושים לביתם, מה שמצמצם את ההיצע של מספר העובדים בשוק השכירים”.

 

נירית טובים, מנהלת משאבי אנוש בחברת Go, סיפרה שגם הם התמודדו עם מחסור בעובדים במקצועות כמו PPC ואנליסטים. “יתרה מכך, קיימת בעיה של נטישת עובדים לטובת חברות ההימורים שמוכנות לשלם משכורות גבוהות מאוד”, היא מוסיפה. “השכר הממוצע בתחום לעובד ללא ניסיון בשנה הראשונה נע בין 6,000 ל-10,000 שקל ולעובד עם ניסיון בין 10,000 ל-20,000 שקל. אנחנו מנסים לפתור את מצוקת כוח האדם באמצעות גיוס טאלנטים מהאוף-ליין עם יכולות לימודיות גבוהות. הם מהווים מתכון בטוח להפוך לדור המקצוענים החדש של הדיגיטל".

 

לדברי מאשה דאשקוב מייסדת ומנכ"לית Digitalent, תעשיית הדיגיטל סובלת ממחסור חמור בכוח אדם. “המשבר נמצא כבר ממש כאן על מפתן הדלת", היא אומרת. “קיים חוסר הלימה משמעותי בין מסלולי ההכשרה למקומות העבודה ולדרישה לעובדים. יש יותר מידי אקדמאים שאין להם עבודה. מדינת ישראל יכולה לסבסד הכשרה לחיילים משוחררים, אקדמאים מובטלים, אנשים בפריפריה, אנשים עם מוגבליות ואמהות".

 

עוד היא מזהירה, כי אם המחסור ימשיך להחמיר, החברות הללו עלולות להעתיק את פעילותן העסקית מחוץ למדינת ישראל. "אנו מוותרים על הכשרה במקצועות הריאליים וכבר היום ובעתיד הקרוב תהיינה לכך השלכות משמעותיות על שוק העבודה בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים