צפו: הקפת שיא בפולקסווגן גולף GTI
40 שנים לאחר שבישרה על המהפיכה, קובעת הגרסה הספורטיבית של גולף זמן שיא למכונית הנעה קדמית סביב מסלול נורבורגרינג
פולקסוואגן גולף GTI קלאבספורט S שברה את שיא ההקפה למכונית הנעה קדמית במסלול הנורבורגרינג. השיא החדש עומד על 7 דקות ו-49.2 שניות. עם 22.8 קילומטרים ו-154 פניות מכל הסוגים, הנורבורגרינג הפך עוד לפני שנים ארוכות לאמת מידה מרכזית (ומן הסתם שיווקית) לטיבן של מכוניות ספורטיביות. בעיקר בקרב גרסאות ספורטיביות למכוניות משפחתיות, קטגוריה אותה המציאה ה-GTI לפני 40 שנה.
צפו: ההקפה המהירה ביותר של הנורבורגרינג עם הנעה קדמית
על הבכורה נלחמו עד עתה סיאט לאון קופרה,
שהייתה למכונית הנעה קדמית ראשונה לרדת מרף 8 דקות, יחד עם רנו מגאן RS
שהתחרתה בה, והונדה סיוויק טייפ R שקבעה 7 דקות ו-50.6 שניות
לפני כשנה. הגולף קלאב ספורט S היא גרסה קיצונית לקלאבספורט שהוצגה לפני כחצי שנה,
ותיוצר במהדורה מוגבלת של 400 יחידות לרגל חגיגות ה-40 להולדת ה-GTI. היא מצויידת במנוע 2.0 ליטר מוגדש עם מחשב ניהול מנוע שונה ומערכת פליטה "ליברלית" ורחבה בסנטימטר המפיקים 310 כ"ס, מה שהופך אותה לגולף הסדרתית החזקה ביותר שיוצרה אי פעם.
צפו: פולקסווגן גולף GTI
המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית שלטענת פולקסווגן עדיפה על העברות ההילוכים המהירות של ה-DSG כפולת המצמד, בעיקר תודות לחיסכון של 20 ק"ג משמעותיים. לדברי פולקסווגן, המכונית הזו מתאימה יותר ללקוחות "מכורי נהיגה".
הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 5.8 שניות, בדרך למהירות מירבית של 265 קמ"ש. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, המיתלים זוכים לכיול שונה על מנת לשפר את חדות הכניסה לפניה ואת היציבות הכיוונית, וצמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 דביקים מסייעים לאחיזה. המושב האחורי הוסר, המצבר קטן יתר ותת שלדה מאלומיניום מסייעים להפחית את המשקל העצמי ב-30 ק"ג.