שתף קטע נבחר
 

הרווח התפעולי של שופרסל זינק ברבעון הראשון

רשת המזון הגדולה בישראל סיימה את הרבעון עם צמיחה של 7.8% במכירות בנטרול חג הפסח, קפיצה של 3.6% במכירות חנויות זהות ושיפור דרמטי ברווחיות הגולמית והתפעולית

שופרסל, רשת המזון הגדולה בישראל, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2016 והציגה עלייה של 0.9% בהכנסות ל-2.8 מיליארד שקל. הרווח הנקי עמד על 53 מיליון שקל, זאת לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

שופרסל הציגה עלייה משמעותית יותר במכירות כאשר לוקחים בחשבון את עיתוי חג הפסח. חג הפסח הוא עונת השיא של קניות המזון בשנה, ולעיתוי החג השפעה מכרעת על דו"חות הרבעון הראשון.

 

השנה חל חג הפסח בשבוע האחרון של חודש אפריל, וכך עונת הקניות לפני החג, שנחשבת בדרך כלל לשבועיים לפני ליל הסדר, נשארה כולה ברבעון השני. זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד – אז חל ליל הסדר בשבוע הראשון של אפריל, מה ששם את תקופת ההיערכות לחג בתוך הרבעון הראשון של השנה.

 

בניטרול השפעת חג הפסח דיווחה שופרסל על צמיחה של 7.8% במכירות.

 

פרמטר חשוב אחר עבור רשתות המזון הוא מכירות בחנויות זהות, שמנטרל שינויים בכמות הסניפים של החברה (עוד גורם שמשפיע דרמטית על מכירות). בנתון זה קפצה שופרסל ברבעון הראשון ב-3.6%, נתון שמראה כי שופרסל הגדילה את נתח השוק שלה על חשבון המתחרות.

 

עוד נתון משמעותי שהתחזק ברבעון הראשון בשופרסל היה הרווחיות הגולמית – נתון שמראה את הפער בין המחיר בו קונה שופרסל סחורה מהספקים לבין מחיר המכירה של אותה סחורה לצרכן. הפער הזה התרחב – מ-22.2% ברבעון הראשון של 2015, לנתון של 26% ברבעון הראשון של 2016.

 

התרחבות ברווחיות הגולמית יכולה לנבוע ממחירי מכירה טובים יותר מהספקים, או ממחירים גבוהים יותר לצרכן. שופרסל נימקה את הפער בשיפור בתנאי הסחר (כלומר מחירים טובים יותר מהספקים), הגדלת נתח המותג הפרטי במכירות וכן התייעלות. 

 

שיפור הרווחיות הגולמית בא לידי ביטוי גם ברווחיות התפעולית. הרווח התפעולי של הרשת (ללא הוצאות הנדל"ן של שופרסל) לפני הוצאות אחרות, עמד על 66 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA של שופרסל כולה עמד על 168 מיליון שקל, 5.9% מההכנסות, לעומת 89 מיליון שקל ושיעור של 3.1% מההכנסות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים