כרטיסי אשראי: הרכישות גדלו ב-8.4% ברבעון
הרכישות בכרטיסים גדלו ברבעון הראשון של 2016 ב-8.4% בהשוואה לשנת 2015, כך עולה מנתוני הלמ"ס. הגידול הבולט ביותר בהוצאות בכרטיס נרשם בתחום השירותים הכולל ביטוח, בילוי ופנאי. מנתוני חברת ישראכרט עולה עוד כי יתרת ההלוואות ללקוחות הפרטיים זינקה בתקופה זו ב-66% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד
היקף הרכישות בכרטיסי אשראי של לקוחות קבוצת ישראכרט הסתכם ברבעון הראשון ב-32 מיליארד שקל. מדובר בגידול של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מהדו"חות הכספיים של החברה שפורסמו היום.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו מוקדם יותר החודש עולה, כי היקף הרכישות בכרטיסי אשראי הסתכם בתקופה זו בעלייה של 8.6% בהשוואה לשנת 2015, כאשר השינוי הגדול ביותר ברכישות בכרטיסים (כ-11% בחישוב שנתי), נרשם בתחום ה"שירותים" הכולל תשלומים בתחום הביטוח, שירותי ממשלה, נופש בילוי ופנאי.
יש לציין כי בשנים האחרונות ההוצאה בתחום זה גדלה בהתמדה באופן מובהק בהשוואה לענפים אחרים.
עוד עולה מנתוני ישראכרט כי יתרת האשראי הצרכני (בגין הלוואות) לאנשים פרטיים זינקה ב-66% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הריבית הממוצעת ללקוחות החברה, נכון לסוף הרבעון הראשון עמדה על 8.1%. סך כל יתרת האשראי בקבוצה (כולל אשראי מסחרי) הגיעה בסוף חודש מארס ל-2.76 מיליארד שקל, גידול בשיעור של 33% בהשוואה לאשתקד.
מספר כרטיסי האשראי שמחזיקים לקוחות ישראכרט עמד, נכון לסוף חודש מארס, על 4.04 מיליון מתוכם 938 אלף כרטיסים לא פעילים (לא בוצעה בהם פעילות בשלושת החודשים האחרונים).
מדו"חות החברה עולה כי היא גבתה עמלות בסכום כולל של 257 מיליון שקל - מבתי עסק, ו-140 מיליון שקל מלקוחות פרטיים.
הרווח הנקי של קבוצת ישראכרט (כולל גם את רווחי אמריקן אקספרס בישראל) ברבעון הראשון השנה עמד על 69 מיליון שקל, בהשוואה ל- 61 מיליון שקל אשתקד - גידול בשיעור של 13%. ההכנסות הסתכמו ב- 492 מיליון שקל - עלייה בשיעור של 6%.
רונן שטיין, יו"ר קבוצת ישראכרט אמר כי "תוצאות הרבעון משקפות את יישום התוכנית האסטרטגית שגיבשה החברה במהלך השנה הקודמת, שבבסיסה גידול בתיק האשראי ומיקוד בתחום שיתופי הפעולה".
רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט, הוסיף: "קבוצת ישראכרט ממשיכה לפעול בסביבה מורכבת ותחרותית, אשר מחייבת פיתוח והשקעת משאבים במגוון פתרונות, שירותים ומוצרים מתקדמים למתן ערך מוסף ללקוחותינו"