שתף קטע נבחר
 

יונדאי i20 קרוס בישראל - החל מ-110 אלף שקל

יונדאי מתחילה בשיווק דגם הפנאי המבוסס על ה-i20 המוכרת. עם עיצוב קרבי יותר וגדילה בכל המימדים החיצוניים הוא מביא את אופנת רכבי הפנאי לקטגוריית הסופר מיני. המחיר החל מ-110 אלף שקל

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, השיקה היום (ב') את ה-i20 קרוס, גרסת פנאי לסופר-מיני הפופולארית i20, האמורה להתחרות בדגמי כמו ניסאן ג'וק וסוזוקי ויטרה. כדי להתאימה לטעם המקומי, בחרה כלמוביל לוותר על כינוי המעודן יותר "אקטיב" בו תשווק המכונית באירופה, והחליטה על "קרוס" הקרבי יותר. הדגם שהושק בתערוכת פרנקפורט שנערכה בסוף 2015, ארוך מה-i20 הרגילה ב-3 ס"מ (406.5 ס"מ), רחב ב-2.6 ס"מ (176 ס"מ) וגבוה ב-8.5 ס"מ (152.9 ס"מ). בסיס הגלגלים, עקב השימוש בפלטפורמה זהה, נותר 257 ס"מ ואילו מרווח הגחון גדל ב-2 ס"מ.

 

סופר-מיני מאופרת - יונדאי i20 אקטיב בדרך לישראל

 

 

עיצובית נבדלת גרסת הפנאי במסילות גגון בולטות, כונס אוויר גדול וטרפזי (הפוך מהגרסה הרגילה) ופגושים מודגשים עם מגיני פלסטיק כסוף בולט, וצמד פנסי ערפל גדולי מידות בפגוש הקדמי. עיקר השינוי בתא הנוסעים מתבטא בהגבהת מושבי הנוסעים לטובת תנוחת נהיגה גבוהה יותר - כמקובל ברכבי פנאי.

 

 

גם יחידת ההנעה זהה לגרסה הרגילה; מנוע בנזין 1.4 ליטר המייצר 100 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד. עקב משקל עצמי גבוה ב-26 ק"ג ומקדם אווירודינמי שונה, התאוצה ל-100 קמ"ש מתארכת ב-0.4 שניות (13.6 שניות), המהירות המירבית מאבדת 8 קמ"ש (162 קמ"ש) וצריכת הדלק הרשמית המשולבת תעשה 800 מטרים פחות לכל ליטר בנזין (15.3 ק"מ לליטר) ותפלוט 9 גרם יותר CO2 לק"מ (152 גרם). נתונים המקנים לה א דרגת הזיהום 7 לעומת 5 לגרסה הרגילה.

 

הקרוס תוצע בשתי רמות אבזור; אינספייר הבסיסית ב-110 אלף שקל נעדרת קישורית בלוטות' ובעלת הגה מצופה פלסטיק, אבל כוללת מערכת מוביל אי. גרסת פרימיום הבכירה ב-116 אלף שקל מוסיפה את מערכת קונקטד קאר עם מסך מגע, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "17 קלים.
מכולמוביל יבואנית יונדאי נמסר כי הצפי הוא למכירת בין 1,500 ל-2,000 יחידות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים