הרוכב הישראלי הצעיר שכבש את ראלי יוון
המשלחת הישראלית לראלי יוון סיימה את המירוץ עם הישג יוצא דופן - ארבעה גביעים בקטגוריות השונות. המנצח הגדול של המשלחת: גב סלע בן ה-17 שסיים שלישי מ-125 רוכבים
המנצח הגדול של המשלחת הוא גב סלע בן ה-17, שהשיג כבר בראלי הבינלאומי הראשון בו השתתף הישג אדיר - מקום ראשון בקטגוריה (M2 עד 300 סמ"ק) ושלישי בכללי, כשהוא מקדים לא פחות מ-122 רוכבים, בהם מנוסים ומעוטרים. "ממש לא ציפיתי לזה ואני עוד לא מעכל את זה. זו הייתה התרגשות עצומה, אושר גדול. היה לי כל-כך כיף לרכב ולנווט. אני רק רוצה עוד. אני רק מחכה לקום מחר בבוקר לקבל את הספר דרך לניווט ולצאת לעוד קטע דירוג." אמר אמש בשיחה עם ynet.
עבור גב היה זה מירוץ ראשון בו הוא נאלץ להתמודד עם ניווט לפי ספר דרך, בשונה מתחרויות אחרות בהם המסלול מוכר ומותווה. "זה סוג מירוץ שונה ממה שהתחריתי בעבר. כל יום הוא אינטנסיבי. אתה מבלה בין 9 ל-8 שעות על האופנוע. אין הרבה עצירות להפסקה וצריך לשמור על ריכוז לאורך זמן, וזה דורש הרבה מאוד אנרגיה. החלק המאתגר והקשה ביותר זה להצליח לשלב בין רכיבה מהירה, צליחת מכשולים וניווט. זה אומר שצריך לדעת מתי אפשר לרכוב מהר יותר ומתי צריך להאט ולהתרכז בניווט כדי לא לפספס את הפניות. לאו דווקא מי שרוכב הכי מהר מגיע ראשון, צריך לא לעשות טעות ולהיות מאוד מחושב", אמר.לפחות הספקתם לנוח בסוף כל יום? "לא ממש. לנו לא היו מכונאים, אז בסוף כל יום צריך לטפל באופנוע, להחליף צמיגים ולהכין את מערכת הניווט ליום המחרת. אמא שלי הייתה איתי ומאוד עזרה ותמכה בי ובאחי (צוק סלע, שהתחרה לצידו - נב"ז). היא חיכתה לנו בכל התחלה וסיום של קטע דירוג, בעצירות בתחנת דלק ודאגה שנאכל. אבל מכונאות היא פחות יודעת. זה היה הרבה יותר קשה בלעדיה".
גם לעופרי שטראוס היה זה מירוץ ראלי בינלאומי ראשון, וגם הוא חוזר עם גביע המקום הראשון בקטגוריה (M2 עד 450 סמ"ק) ודירוג תשיעי בכללי. "באתי לטייל וחזרתי עם גביע אז זה יצא נחמד. זה הסתדר הרבה יותר טוב מהצפוי" אמר אתמול בקו הסיום. "הראלי הזה הוא חוויה אחרת. אין כאלה מירוצים בארץ. זה שילוב ייחודי בין רכיבה וניווט במרתון למרחק גדול ולאורך זמן ומול הרבה רוכבים מכל העולם" אמר שטראוס.
ניצן שקל הוא מוותיקי המתחרים הישראלים בספורט המוטורי ובקו הזינוק הכריז כי המירוץ ביוון יהיה האחרון עבורו מאחורי הגה, שכן בסיומו יעביר את המושכות לבנו עידו שעד כה ישב לצידו בכיסא הנווט. ומהמירוץ האחרון שלו יחזור ניצן עם גביע המקום הראשון בקטגוריית המכוניות בבניה עצמית. למרות שכמות המתחרים בקטגוריה הייתה קטנה ממה שהובטח, תנאי השטח הקשים העמידו את רכב המירוץ של הצוות (מבוסס על מכלולי מיצובישי פאג'רו) בפני אתגר לא פשוט, שהפך את עצם משימת ההגעה לקו הסיום לקשה ביותר.
"תוואי המירוץ היה מתאים יותר לאופנועים מאשר לרכב שלנו, והיו לא מעט מקומות שהיו פשוט בלתי עבירים. היה קטע שתקע אותנו שעה וחצי ועידו היה צריך ללכת לפני האוטו ולכוון אותי מבחוץ לאורך קילומטר בזחילה איטית, על המילימטר, כדי שלא ניפול מהצוק" אמר שקל בשיחה ל-ynet.
איך זה להגיע לקו הסיום בפעם האחרונה? "זה לא קל, אבל צריך לדעת מתי להגיד די. אני משאיר את הגה בידיים טובות, בטוח טובות מאלה שלי. זה בהחלט סיום מתוק לתקופה. עידו הוא הנווט הכי טוב שהיה לי אי פעם ובמיוחד במירוץ הזה עם שבילים שמוסתרים, או צומת עם השתלבות של כמה שבילים, הניווט מאוד קשה ותחת לחץ מתמיד".
את הגביע הרביעי מהמירוץ ביוון הביאו דני פרל ואיתי מולדובסקי שסיימו במקום השני בקטגוריית רכבי השטח SBS על-גבי פולריס RZR. עבורם מדובר בהישג משמעותי שכן מדובר במירוץ הבינלאומי השני בו הם מתחרים יחדיו.