שתף קטע נבחר
 

יונדאי, סוזוקי, רנו ומהינדרה התרסקו במבחן בטיחות

מכוניות המשווקות בהודו אינן כוללות ציוד בטיחותי עשיר. חמור מכך, בדרך כלל הן אינן מציעות אבזור בטיחותי כלל. מבחני ריסוק אחרונים הוכיחו עד כמה הן מסוכנות

מכוניות מיני הודיות כשלו באופן מחפיר במבחני ריסוק שערך להן איגוד הבטיחות יורונקאפ העולמי. מהינדרה סקורפיו, יונדאי Eon, סוזוקי סלריו ואקו, ורנו קוויד הם דגמים חדשים יחסית המשווקים בשוק ההודי, מבלי להציע אפילו אבזור בטיחות סטנדרטי. כך למשל אין להם ABS, ESP או כריות אוויר. רק הרנו מציעה כרית אוויר (1), אך גם היא כמו חברותיה למבחן סיימה אותו עם ציון 0 משפיל. בישראל לא משווקת כלל מכוניות עם פחות מארבעה כוכבי בטיחות, ואף הן נדירות מאד - סוזוקי סלריו שמיוצרת בתאילנד, דאצי'ה דאסטר המיוצרת ברומניה, MG3 שמיוצרת בסין וב.מ.וו Z4, כולן עם שלושה כוכבים.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:


בכל שנה נהרגים בהודו למעלה מ-135 אלף בני אדם בתאונות דרכים. הסיבות העיקריות למספר ההרוגים הגבוה הן היעדר תשתית בטיחות ראויה, צי רכב ישן ולא בטיחותי, כמו-גם מכוניות מקומיות המשווקות ללא מערכות בטיחות בסיסיות אפילו. כך למשל, כריות אוויר לנוסעים מלפנים, פריט בטיחות תקני בכל מכונית שנמכרת בישראל מאז 2010, היא אופציה בתוספת תשלום בשוק ההודי. כדי לשמור על תג-מחיר נמוך ככל הניתן, מבית המכוניות אינן מציעות זאת כלל. והן אכן זולות. אילו היו מכוניות אלה משווקות בישראל, היה מחירן עומד על כמחצית ממחירן של מכוניות המיני הזולות ביותר כאן, כלומר בין 25 ל-30 אלף שקל.

סוזוקי סלריו ()
סוזוקי סלריו
מאיגוד הבטיחות NCAP מסר כי שום חברת רכב בכל מקום בעולם לא אמור לייצר מכוניות שנמצאות בצורה ברורה כל כך מתחת לסטנדרט הבטיחותי. יצרני הרכב חייבים לוודא כי הדגמים החדשים שלהם עומדים ברף המינימאלי של תקני הבטיחות הבינלאומיים תוך שימוש בכריות אוויר. במקביל ממשלת הודו נערכת לפיתוח מבחני ריסוק מקומיים הייעודיים לדגמים שנמכרים בשוק המקומי, במסגרתם יחייבו את יצרני הרכב להתקין מערכות ABS וכריות אוויר כציוד תקני, אך היא לא צפויה להיכנס לפועל לפני אמצע 2018.

רנו קוויד ()
רנו קוויד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים