שתף קטע נבחר

 

מורי נהיגה שיבשו את התנועה לי-ם: "שובתים על גבנו"

השביתה המתמשכת של בוחני הנהיגה פוגעת בפרנסתם של אלפי מורים ברחבי הארץ. מאות נסעו בשיירה, הגיעו לבית הדין לעבודה ודרשו: "חייבו אותם לחזור לעבודה"

 

מורי הנהיגה מוחים ויוצרים פקקים לירושלים

מורי הנהיגה מוחים ויוצרים פקקים לירושלים

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כ-1,000 מורים לנהיגה הפגינו היום (ה') בצהריים מחוץ לבית הדין לעבודה בירושלים במחאה על שביתת בוחני הנהיגה, שנמשכת יותר מחודשיים. המפגינים הגיעו לבירה בשיירה של יותר מ-300 כלי רכב וגרמו לשיבושי תנועה קשים בכביש 1.

 

את המחאה יזם יו"ר ארגון מורי הנהיגה, אבי גולן, שאמר ל-ynet שהפגיעה המתמשכת במורי הנהיגה, שנגרמה ישירות משביתת הטסטרים, לא השאירה להם ברירה: "בית הדין היה צריך לחייב להחזיר אותם לעבודה ואז להיכנס להתדיינות על התנאים. אבל בית הדין מתעלם מ-4,500 משפחות של מורים לנהיגה שלא מתפרנסות כבר חודשיים, וגם מסבלם של כל תלמידי הנהיגה בישראל.

שיירת מורי הנהיגה ()
שיירת מורי הנהיגה

 

"בית הדין מתמהמה ודוחה את הדיונים בעוד שבוע ועוד שבוע, וכל זה על הגב שלנו. אנחנו דורשים שיחזירו את הבוחנים לעבודה ושיוסיפו עוד בוחנים כדי לצמצם את הפגיעה והפער שנוצר כתוצאה מהעיצומים שלהם".

 

בוחני הנהיגה פתחו בשביתת מחאה בעקבות פרסום מכרז ממשלתי להפרטת מבחני הנהיגה. יו"ר ועד בוחני הנהיגה, ברנרד גרוסמן, הביע בעבר צער על הפגיעה הכלכלית הנגרמת למורי הנהיגה כתוצאה מהשביתה של הטסטרים, אך אמר כי לא יחזרו לעבודה עד שנושא ההפרטה ירד מסדר היום.

הפגנת המורים לנהיגה והפקקים בדרך לירושלים ()
הפגנת המורים לנהיגה והפקקים בדרך לירושלים
 
עמירם גלילי, בעלים של בית ספר לנהיגה ברמת גן, הוסיף: "ניסינו להפגין במהלך הדיון הקודם בבית הדין, שבו לא הגיעו להסכמות. כל הזמן דוחים את הדיונים ואנחנו ממשיכים להיפגע.

לא הייתה לנו ברירה אלא להגיע לפה ולדרוש מבית הדין שיפעל לתקן את המצב".

 

בסיום הדיון בבית הדין האזורי לעבודה בשבוע שעבר, שבו נכחו שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, חזר נשיא בית הדין אייל אברהמי על הצעת פשרה שלפיה יוקפאו הליכי המכרז להפרטת מבחני הנהיגה, והבוחנים ישובו לעבודתם על מנת לאפשר את קיומו של משא ומתן. אולם משרד התחבורה דחה את הפשרה.

 

מההסתדרות נמסר כי היא מצרה על הפגיעה הכלכלית במורי הנהיגה, אך לא תיתן להפוך את בוחני הנהיגה לעובדי קבלן, והאחריות היא על משרד התחבורה. דוברת בתי הדין לעבודה מיכל דגן מסרה: "ההחלטה תינתן בסמוך למועד שבו הצדדים ישלימו את טיעוניהם בתיק".

 

תגובת דוברת בתי הדין לעבודה מיכל דגן מסרה בתגובה: "בקשת צו המניעה נגד שביתת בוחני הנהיגה הוגשה לבית הדין לעבודה בירושלים בתאריך 4.5.16. מייד שהוגשה נקבע דיון בנוכחות הצדדים. בתום הדיון הראשון סבר השופט שיש אפשרות להביא הצדדים לפתרון בהדברות, ולכן נקבע דיון במעמד שר התחבורה ויו"ר ההסתדרות. למרבה הצער, לא הושג פתרון ולא הושגה הסכמה בין הצדדים. לאור זאת ביקשו הצדדים להשלים טיעוניהם בתיק. בסמוך למועד השלמת הטיעונים, תינתן ההחלטה בצו המניעה".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בוחני הנהיגה מנהלים מאבק בלתי צודק לחלוטין על גבם של ציבור הצעירים, מורי הנהיגה והבוחנים. רובם הגדול של הבוחנים ייקלט במערך המבחנים החדש כמפקחים מטעם המשרד וכן כבוחנים בשרות הזכיינים, שיעסיקו אותם בתנאים דומים. המערך החדש יהיה מקצועי ושרותי ויחסוך זמן ושעורים יקרים ומיותרים, הנדרשים כיום עקב ההמתנה הממושכת למבחן. שילוב טכנולוגיות מתקדמות במערך המבחנים, כפי שתכנן משרד התחבורה, ימקם את ישראל בין המדינות המובילות בתחום זה וישפר את רמת הנהיגה והבטיחות בכבישים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים