צמיחה במכירות וברווח הנקי של שטראוס
הרווח התפעולי של שטראוס קפץ ב-47.8% לעומת הרבעון המקביל, ועמד על 204 מיליון שקל. הרווח הנקי קפץ ב-43.8% ועמד על 104 מיליון שקל
שערי החליפין ממשיכים להשפיע לרעה על תוצאו שטראוס שחתמה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של 2.6% במכירות ל- 1.88 מיליארד שקל. בנטרול השפעת שערי המטבעות ובראשם הריאל הברזילאי והרובל הרוסי, רשמה הקבוצה צמיחה של 4.7% במכירות.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה
את הרבעון הראשון חתמה הקבוצה עם עלייה של5.1% ברווח הנקי שהסתכם ב-107 מיליון שקל.
דווקא בשוק המקומי, למרות הורדות המחיר שביצעה ובניגוד למגמה בשוק המזון, צמחו מכירות החברה בישראל ב-2.9% ביחס לרבעון הראשון אשתקד והסתכמו ב- 776 מיליון שקל.
בעקבות הירידה במכירות, רשמה הקבוצה ירידה של 0.5% גם ברווח הגולמי שהסתכם ב-726 מיליון שקל. כיוון שהירידה ברווח הגולמי היתה בשיעור נמוך מזה של הירידה במכירות, הציגה החברה עליה ברווחיות הגולמית ל- 38.6% מהמכירות.
צמצום של 4.6% בהוצאות המכירה והשיווק לצד שמירה על הוצאות ההנהלה איפשרו לשטראוס לבלום את הפגיעה הצפויה ברווח התפעולי וזה רשם עליה של 7.7% ל-213 מיליון שקל, לצד עליה בשיעורו מהמכירות ל- 11.3%.
גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס מסר כי "הרבעון הראשון של השנה מציג מגמות חיוביות ותוצאות טובות המניבות גידול ברווח לבעלי המניות שלנו.
מהלכי חדשנות והתייעלות אפשרו לשטראוס ישראל להציג צמיחה חיובית בניגוד למגמה בשוק, חברת המים וסברה תרמו אף הן להמשך שיפור ברווח התפעולי של הקבוצה. חברת הקפה ממשיכה להציג צמיחה בברזיל ובמדינות ברית המועצות לשעבר במונחי מטבע מקומי, אולם השפעת המטבע והתרגום לשקלים עדיין ניכרת. אנו מאמינים שהמהלכים בהם אנו נוקטים במדינות הפעילות המרכזיות שלנו, ובכלל זאת בברזיל, ארה"ב, רוסיה, סין וישראל, ימשיכו לתרום את תרומתם לשורת הרווח אל מול התמודדויות בסביבה כלכלית מאתגרת"
מנכ"ל שטראוס, גדי לסין
צילום: שטראוס
מומלצים