המונית הלונדונית: עדיין שחורה, אבל בלי פיח
עיריית לונדון מעוניינת להילחם בזיהום האוויר, ויצרנית המונית השחורה והמוכרת מתגייסת כדי לסייע. תציג מונית היברידית נטענת כבר בחודשים הקרובים, לקראת תחילת שיווק ב-2017
חברת המוניות הלונדונית, יצרנית המונית המפורסמת של הבירה הבריטית, הצהירה כי תשקיע 400 מיליון דולר בפיתוח גרסה היברידית למוביל הנוסעים הפופולרי. הצהרה זו מגיעה ימים ספורים לאחר הצגת תוכנית הפחתת זיהום על-ידי ראש עיריית לונדון החדש, סאדיק קאן.
ג'ילי הסינית שרכשה את החברה ב-2012, יכולה להשתמש בטכנולוגיה היברידית-נטענת שבשימוש יצרנית הרכב השוודית וולוו, אותה רכשה לפני מספר שנים. בחודשים הקרובים יבנה אב-טיפוס ראשון לקראת התחלת הייצור ברבעון האחרון של 2017. זאת בשל תקנה המחייבת כל מונית חדשה מ-2018 שלא לפלוט כלל מזהמים. המפעל בקובנטרי יעבור שינויים על מנת לאפשר את ייצור המונית החדשה שתיקרא TX5. פרטים טכניים על יחידת ההנעה ההיברידית שתחליף את מנוע 2.5 ליטר טורבו דיזל (תוצרת VM האיטלקית), לא נמסרו בינתיים, פרט לטווח נסיעה משוער של כ-50 ק"מ ללא שימוש במנוע בעירה פנימית.
קצב הייצור גדול בהרבה מבעבר ויעמוד על כ-36 אלף יחידות בשנה. ברחובות הבירה הבריטית נעות כיום אמנם רק כ-23 אלף מוניות, אך הדגם החדש צפוי להיות פופולרי במיוחד גם בקרב מפעילי מוניות בערים אירופאיות אחרות. לדברי ג'ילי, בשלב זה מתנהל כבר מו"מ על רכש עתידי מחוץ לבריטניה.
מונית לונדונית XT5