שתף קטע נבחר

"התאחדות המלונות מתנהלת בעולם הישן"

במשרד התיירות תוקפים את התאחדות המלונות בישראל שפועלת באופן מיושן "ולא משכילה להתאים את מחירי הלינה לעולם התיירות המשתנה, שמציע אפשרויות לינה אחרות". בשליש הראשון של השנה מדווחים בהתאחדות על "המשך משבר צוק איתן"

"התאחדות המלונות מתנהלת בעולם הישן, ואינה משכילה להתאים עצמה ואת מחירי הלינה לעולם התיירות המשתנה שמציע אפשרויות לינה אחרות". כך הגיב אתמול (ב') משרד התיירות על נתונים שהוצגו על ידי המלונאים, ומצביעים על המשך ירידה בלינות תיירים.

צופים אל מלונות ת"א. "לא מתאימים לעולם" (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
צופים אל מלונות ת"א. "לא מתאימים לעולם"(צילום: דני שדה)

משרד התיירות הגיב בדברים אלה גם על דברי מנכ"ל התאחדות המלונות, נועז בר ניר (לשעבר מנכ"ל משרד התיירות) שהאשים את משרד התיירות באוזלת יד ובכך שאינו מנצל את תקציב השיווק הגדול שקיבל, על מנת לצאת בקמפיינים מאסיביים כדי לחזיר את התיירים לישראל.

 

במשרד התיירות אמרו כי נושא זה שב ועלה מכל גורמי התיירות בכנס תוכנית אסטרטגית שקיים המשרד אתמול. מעבר לכך, מאז תחילת השנה העלה המשרד קמפיינים בארה"ב וברוסיה, ובימים אלה עובדים על יצירת קמפיין מאסיבי וחדשני באירופה בסכום של עשרות מיליוני שקלים שיעלה בקרוב. במקביל פורסמו נוהלי סיוע לחברות תעופה לאילת ולראשונה גם לנתב"ג בהיקף של קרוב ל-70 מיליון שקל. זאת, בנוסף לפעולות יחסי ציבור נרחבות בעשרות מדינות מקור לתיירות לישראל.

נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות. חילופי האשמות (צילום: אבי חי וניר כהן) (צילום: אבי חי וניר כהן)
נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות. חילופי האשמות(צילום: אבי חי וניר כהן)

על פי הנתונים של התאחדות המלונות, בשליש הראשון של 2016 נרשמו כ-2.6 מיליון לינות תיירים (ללא שינוי לעומת אותה תקופה ב-2015, וירידה של 25% לעומת התקופה המקבילה ב-2014); לינות הישראלים עמדו על כ-3.7 מיליון (עלייה של 6% לעומת 2015 ושל 13% לעומת התקופה המקבילה ב-2014). בסך הכל עמדו לינות התייירים והישראלים על כ-6.3 מיליון (עלייה של 4% לעומת אשתקד, ירידה של 6% לעומת 2014).

 

יצויין כי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שונים במעט מאלה שמציגים המלונאים. על פי דו"ח הלמ"ס, בלינות התיירים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד חלה עלייה של כחצי אחוז. נתוני לינות הישראלים בדו"ח הלמ"ס זהים.

 

"עשייה שיווקית מעטה"

בעקבות נתוני השליש הראשון של השנה, אותם מתארים בהתאחדות המלונות כבכל דו"ח של ההתאחדות כ"המשך משבר צוק איתן", אמר המנכ"ל, נועז בר ניר, כי בישראל "ככל שהמשבר הנוכחי (שתחילתו "צוק איתן") מתארך, כך גם מתגבר התסכול בשטח. רבים בתעשיית התיירות, ולא רק מלונאים, מתקשים להבין למה משרד התיירות מתמהמה בפעילויות השיווק ולא יוצא לאלתר בפעילות שיווק אגרסיבית לשם החזרת תנועת התיירות הנכנסת משוקי היעד המסורתיים של מדינת ישראל, וזאת חרף תקציב השיווק הגבוה אי פעם, שהשיג השר יריב לוין. יש תקציב, וגבוה, אבל העשייה השיווקית עד כה מעטה ואינה הולמת את המצב".

השר לוין והמלונאים. "תקציב שיווק גבוה מאי פעם" (צילום: נמרוד אהרונוב) (צילום: נמרוד אהרונוב)
השר לוין והמלונאים. "תקציב שיווק גבוה מאי פעם"(צילום: נמרוד אהרונוב)

לדבריו, "בתי מלון רבים, בעיקר באזורים שנפגעו יותר מאחרים מהמשבר (ירושלים, נצרת, טבריה ונתניה), חווים קשיים כלכליים לשרוד את התקופה הנוכחית, ללא קיצוצים נרחבים בכוח האדם ופגיעות ממשיות בהוצאות התפעול, שהן קשיחות. התסכול באזורים אלו הולך וגדל. מזל שהציבור בישראל ממשיך להצביע ברגליים ומציל את המצב. גם באפריל, כמו בחודש הקודם, החבילות האטרקטיביות, שהוצעו לישראלים עד סמוך לחג הפסח, עודדו ליציאה לנופש ולהגדלת היקף לינות הישראלים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
בתי המלון של תל אביב
צילום: דני שדה
מומלצים