שתף קטע נבחר

 

פקחים אוויריים רבו - ומטוסים התעכבו באוויר

עימות בין שני פקחי בקרה אווירית הוביל בחודש אוקטובר לעיכובים בנחיתת מטוסים בישראל. בתביעת דיבה שהגיש פקח מהבקרה הצפונית נגד עמיתו נחשפו יחסי העבודה הרעועים בין היחידות האוויריות

שני פקחי בקרה אווירית גרמו בחודש אוקטובר האחרון לעיכובים בנחיתות מטוסים בישראל - והכול בגלל סכסוך אישי ביניהם. כך נודע היום (ג') ל-ynet. בתביעת דיבה, שהגיש הפקח שעובד ביחידת הבקרה האווירית הצפונית נגד עמיתו ממגדל הפיקוח החדש בנתב"ג, נחשפים מאבקי הכוחות בתוך הגוף שאחראי על תנועת מטוסי הנוסעים בשמי מדינת ישראל. גם ניסיון של יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, לפשר בין הפקחים - עלה בתוהו.

מגדל פיקוח בנתב"ג (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
מגדל פיקוח בנתב"ג(צילום: דני שדה)

האירוע שהוביל לקרע עמוק ביחסים בין שתי היחידות האוויריות, התרחש ב-12 באוקטובר 2015. באותו יום, את המטוסים שהגיעו לישראל כיוונו אנשי הבקרה הצפונית בהר מירון לעבר נתב"ג, במרווח שגרתי העומד על 10 מייל בין מטוס אחד לאחר. במהלך המשמרת התפתח עימות חריף בין פקח המגדל בהר מירון לבין הפקח בנתב"ג בנוגע לגודל המרווחים שלטענתו לא נשמרו.

 

אף שמדובר במחלוקת מקצועית, היא הידרדרה במהירות לעימות אישי חריף בין הפקחים, ולשיבוש הנחיתות בישראל. "במהלך אותה משמרת התקשר הנתבע לתובע ואמר לו שהמטוסים לא עוברים בקצב של 10 מייל, איים לעצור את כניסת המטוסים וטרק לתובע בפנים", נכתב בכתב התביעה שהגיש עו"ד אוריה ירקוני לבית משפט השלום בפתח תקווה.

 

"לאחר מכן התקשר הנתבע והודיע על העלאת המרווחים ל-12 מייל. התובע ביקש מהנתבע שיחדל מניתוקי טלפון ואמר לו, 'אל תתנהג כמו פרחח', דבר שהוביל לניתוק טלפון נוסף".

 

הגדלת גודל המרווח בין מטוס למטוס ל-12 מייל, משמעותה השארתם של מטוסים יותר זמן באוויר ועיכוב בנחיתות. מנהל מגדל הבקרה בהר מירון, שניסה למנוע נזק לנוסעים, התקשר למפקח בבן גוריון בבקשה שיחזיר את המרווח ל-10 מייל, אולם על פי כתב התביעה נאמר לו כי "המרווחים יצומצמו חזרה רק אם התובע יתנצל בפניו".

 

בימים האחרונים שוב התפתחה סערה בתוך ארגון פקחי הטיסה, שגילו כי הוגשה תביעת דיבה לבית המשפט, ולפיכך חששו מפרסום הדברים. 

 

במכתב שכתב הוועד המנהל ונשלח לפקחים בתפוצה רחבה נכתב כי הגשת התביעה מהווה "חציית קו אדום" וכי הם "מתביישים ומגנים פעולה מסוג זה. אנחנו רואים את עצמנו בתור אוכלוסייה איכותית שאמורה לשמור על כבוד הדדי, לשים את האגו בצד ולדעת לגשר על הדברים בדרכים מקובלות ובוגרות יותר", נכתב בהודעת הוועד. מנהלי המשמרת בבקרה הצפונית השיבו לוועד: "הקדנציה שלכם מסתיימת בטון צורם ומביש ומגביר פיצול". טרם נקבע מועד לדיון משפטי בין הצדדים. 

 

מרשות שדות התעופה נמסר כי "לא הייתה פגיעה מבצעית בלוח הטיסות".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
מגדל פיקוח בנתב"ג
צילום: דני שדה
מומלצים