קייט הדסון: "סרטי נשים? קולנוע זה עסק"
אל ג'ניפר אניסטון וג'וליה רוברטס שמובילות את צוות השחקניות הנוצץ של "יום האם", מצטרפת גם קייט הדסון. בראיון היא מברכת על המהפכה הנשית של הוליווד, אבל רוצה להזכיר שבסוף המטרה היא להצליח בקופות: "צריך לבדוק האם יש קהל". הבמאי גארי מרשל: "המוח של הנשים מורכב יותר"
ג'וליה רוברטס, ג'ניפר אניסטון וקייט הדסון מככבות "יום האם" - הקומדיה הרומנטית החדשה מבית גארי מרשל, מלך סרטי האנסמבל של הוליווד. ברובם היו אלה השחקניות שעמדו בפרונט. כך במקרה של הילרי סוונק והאלי ברי ב"סילבסטר בניו יורק" (2011), או ג'סיקה אלבה וג'סיקה ביל ב"יום האהבה" (2010). לאחרונה משהו השתנה בתעשייה שנותנת יותר הזדמנויות לשחקניות ובמאיות, אבל מרשל בן ה-81 מעיד על עצמו שנשים תמיד ריתקו אותו. "אני יודע שהעצמת נשים זה דבר חזק, אבל אני פשוט אוהב אותן", הוא אומר, "המוח שלהן מורכב יותר. מי יודע מה הן חושבות?"
בקומדיה הרומנטית שיוצאת לאקרנים בישראל היום (ה'), הדסון מגלמת אישה שנאלצת להתמודד עם אמה הכפייתית שמתנגדת לזוגיות שלה לגבר שחור (אסיף מנדבי). אניסטון מובילה חלק אחר בעלילה כאם חד הורית. ומעל כולן נחה רוחה של ג'וליה רוברטס אותה העלה מרשל לגדולה בתחילת הניינטיז עם "אישה יפה".
אז האם "יום האם" הוא סרט פמיניסטי? הדסון בת ה-37, בתה של השחקנית היהודיה גולדי הון, סבורה שצריך לשקול כל הפקה על פי
הפוטנציאל הכלכלי שלה בקהל הרחב - לא לפי זיהוי מגדרי. "אני לא אוהבת לסווג דברים ככה. אני חושבת שמכיוון שיש דיאלוג פתוח לגבי סרטים על נשים, אז יש יותר סרטים על נשים", היא אומרת, "גבר, אישה, מה שלא יהיה, זה עסק, וצריך להסתכל על זה בדרך הנכונה. האם יש הרכב דמוגרפי בשביל זה, האם יש לזה קהל. והתשובה היא כן. זה על אמהות, זה על יום האם. ועבור סכום כסף מספיק, אני חושבת ראוי שנעשה סרט כזה, כי יש לזה את הקהל הנכון".