שתף קטע נבחר
 

ועדת הכלכלה מתנגדת להסרת הפיקוח על תעריפי דואר

מחשש להעלאת תעריפי הדואר ופגיעה באולוכסיה החלשה, ועדת הכלכלה סירבה להסיר את הפיקוח, למרות שהיקפו של דואר הים קטן - סך של 400 אלף שקל בשנה. יו"ר הוועדה ח"כ כבל: "ציבור גדול משתמש בשירות כי הוא לא יכול להרשות לעצמו אחרת. לא מתקבל על הדעת להתיר להעלות את התעריפים דווקא לאוכלוסיה המוחלשת"

ועדת הכלכלה סירבה היום (ד') לאשר את בקשת משרד התקשורת להסיר את הפיקוח על תעריפי הדואר הנשלחים בדרך הים או היבשה. זאת, מחשש שמחירם יגדל עד פי 3, ועלול לפגוע בצרכני הדואר שאינם משתמשים בדואר אוויר היקר והרווחי יותר. נכון להיום, תעריף דואר הים למכתב עד 100 גרם עומד על 3.2 שקל לעומת 8.27 בדואר אוויר.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר, "ציבור גדול, לרבות עובדים זרים, משתמש בשירות זה, כי הוא לא יכולים להרשות לעצמו לשלוח מכתבים בדואר אוויר. לא מתקבל על הדעת להתיר להעלות את התעריפים דווקא לאוכלוסיה המוחלשת. הסרת הפיקוח תעלה את המחירים אולי מתוך כוונה לאלץ את אותו ציבור להפסיק להשתמש בשירות הזול".

 

מ"מ מנכ"ל הדואר הרצל בר-מג טען כי הסרת הפיקוח מתייחסת לדברי דואר עד 250 גרם, וכי מדובר בלאו הכי בשירות שהולך ונעלם. לדבריו "היקפו קטן ועומד על פחות מפרומיל משלוחי הדואר - הכנסה קטנה יחסית של 400 אלף שקל בשנה".

 

אורן לביאן המפקח על הדואר מטעם משרד התקשורת הסכים שעיקר המשתמשים בשירות הזול הם העובדים הזרים. הוועדה מחתה על כך שפילוח מפורט של צרכני השירות לא הוצג.

 

ח"כ כבל שהתחזק מטענות המשרד, אמר כי פערי המחירים הדרמטיים והפגיעה הצפויה בצרכנים המוחלשים ביותר בחברה, שייאלצו לעבור לדואר האוויר היקר, נועדה לזרז את תהליך הגסיסה של שירות דואר הים הגווע ולקרב את קיצו.

 

הוא התנגד להסרת הפיקוח בתמיכת חברי הוועדה, חה"כים אורי מקלב (יהדות התורה) ועבד אלחכים חג' יחיא (הרשימה המשותפת). הם ביקשו מהדואר נתונים שיציגו להם נתונים אודות מי צפוי להיפגע מהמהלך, למקרה שיתבקש דיון נוסף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים