שתף קטע נבחר
 

"מנוע השנה" - נסו לנחש מי זכתה בתואר

מדי שנה מתכנסים עשרות עיתונאי רכב כדי להחליט איזה מנוע הרשים אותם יותר מכל ב-12 החודשים האחרונים. הזוכה הפעם לא זכתה מעולם, ועושה זאת עם מנוע ש"ייזכר כאחד הגדולים בכל הזמנים"

פרארי זכתה בתואר "מנוע השנה" היוקרתי, עם יחידת הכוח ב-488 GTB. נשמע לכם צפוי? אתם טועים. למרות ההיסטוריה המפוארת של מנועים שיוצרו במראנלו, זו פעם ראשונה בה זוכה פרארי במקום הראשון בתחרות. גראהם ג'ונסון, יו"ר משותף של התחרות, אמר כי "זהו צעד ענק קדימה עבור מנועי טורבו במונחים של יעילות, ביצועים וגמישות. זה המנוע הטוב ביותר בייצור היום, והוא ייזכר לעד כאחד הגדולים בכל הזמנים". בתחרות הנערכת מאז 1999 ובה משתתפים 63 עיתונאי רכב מכל רחבי הגלובוס, מדורגים מנועים בקטגוריות שונות על-פי נפח, איכות סביבה, ביצועים ומנצח כללי.

 

פרארי GTB 488

פרארי GTB 488

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

המנוע בפרארי ממוקם בחלקה האחורי (תצורה מרכזית) של ה-488 GTB, הוא V8 בנפח 3.9 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, והספק מרבי של 669 כ"ס. כדאי לציין כי בבחירות השנה, אין ייצוג למנועי הדיל - שמצאו עצמם בחודשים האחרונים תחת מתקפה תקשורתית-תדמיתית נמרצת - כל ייצוג. ולמעשה, השליטה של מנועי בנזין מוגדשים שמאפשרים נתוני צריכת דלק ממוצעת טובים יחסית, כמעט מוחלטת.

 

מנוע השנה:

1. פרארי – 3.9 ליטר, V8, טווין-טורבו (488 GTB)

2. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו, היברידי (i8)

3. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 3.0 ליטר, טורבו (911)

 

עד 1.0 ליטר:

1. פורד – 3 צילינדרים, 998 סמ"ק, טורבו (פיאסטה, פוקוס, מונדיאו)

2. פולקסווגן – 3 צילינדרים, 999 סמ"ק, טורבו (פולו, גולף, אודי A1, סיאט לאון, איביזה)

3. ב.מ.וו – 2 צילינדרים, 647 סמ"ק, מאריך טווח חשמלי (i3)

 

1.0 ליטר עד 1.4 ליטר:

1. פיג'ו-סיטרואן – 3 צילינדרים, 1.2 ליטר טורבו (פיג'ו 208, 308, 2008, סיטרואן C3, קקטוס, C4 ופיקאסו)

2. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.2 ליטר, טורבו (מיני ONE)

3. פולקסווגן – 4 צילינדרים, 1.4 ליטר טורבו, היברידי (גולף GTE, פאסט GTE, אודי A3 e-tron)

 

1.4 ליטר עד 1.8 ליטר:

1. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו היברידי (i8)

2. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו (118, 318, X1 18i, מיני קופר)

3. אודי – 4 צילינדרים, 1.8 ליטר, טורבו (A1, A3, A5, סיאט איביזה קופרה, לאון, פולקסווגן פאסאט, פולו GTI)

 

1.8 ליטר עד 2.0 ליטר:

1. מרצדס – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו (A45, CLA45, GLA45)

2. אודי – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, טורבו (S1, TT, S3, A4, A5, A6, Q3, Q5, לאון, קופרה, אוקטביה RS, גולף GTI ו-R, פאסאט, טיגואן, שירוקו)

3. וולוו – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, מגדש על וטורבו, היברידי (XC90, S90)

 

2.0 ליטר עד 2.5 ליטר:

1. אודי – 5 צילינדרים, 2.5 ליטר, טורבו (RS3, RSQ3)

2. פורשה – 4 צילינדרים בוקסר, 2.5 ליטר, טורבו (בוקסטר S)

3. פורד – 4 צילנדרים, 2.3 ליטר, טורבו (פוקוס RS)

 

2.5 ליטר עד 3.0 ליטר:

1. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 3.0 ליטר, טורבו (911)

2. ב.מ.וו – 6 צילינדרים, 3.0 ליטר, טווין-טורבו (M3, M4)

3. ב.מ.וו – 6 צילינדרים, 3.0 ליטר, טורבו (135M, 235M, 340, X4 M40i)

 

3.0 ליטר עד 4.0 ליטר:

1. פרארי – 3.9 ליטר, V8, טווין-טורבו (488 GTB)

2. מרצדס – 4.0 ליטר, V8, טווין טורבו (GT, C63)

3. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 4.0 ליטר (911 GT3 RS)

 

מעל 4.0 ליטר:

1. פרארי – 6.3 ליטר, V12  (פרארי F12 tdf)

2. אודי – 5.2 ליטר, V10 (אודי R8, למבורגיני הורקאן)

3. מרצדס – 5.5 ליטר, V8, טווין-טורבו (E63, CLS63, GLE63, S63, SL63, G63)

 

מנועים ירוקים:

1. טסלה – חשמלי מלא (מודל S, מודל X)

2. ב.מ.וו – 3 צילינדרים, 1.5 ליטר, טורבו, היברידי (i8)

3. וולוו – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, מגדש על וטורבו, היברידי (XC90, S90)

 

מנועים חדשים:

1. פרארי – 3.9 ליטר, V8, טווין-טורבו (488 GTB)

2. וולוו – 4 צילינדרים, 2.0 ליטר, מגדש על וטורבו, היברידי (XC90, S90)

3. פורשה – 6 צילינדרים בוקסר, 3.0 ליטר, טורבו (911)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים