אודי A5 חדשה - בישראל בתחילת 2017
מכונית הקופה של אודי מחדשת פניה, ובעיקר את מה שמתחת לחזות המבריקה. מנועים חדשים, תיבות הילוכים אחרות וכמובן - פחות זיהום וצריכת דלק
אודי חושפת דור שני למכונית הקופה A5. למרות שחיצונית היא נראית כמעט זהה, למעט יחידות תאורה צרות ומכסה מנוע שעבר עדכון, מדובר בדגם חדש לחלוטין העושה שימוש בפלטפורמה משותפת ל-A4.
אודי טרם פרסמה נתוני מידות, אך הצהירה כי הדור החדש קל בכ-60 ק"ג מקודמו, תודות לתכנון מתקדם ושימוש באלומיניום. לדברי אודי, העיצוב החדש מקנה למכונית את מקדם הגרר הנמוך בקטגוריה - 0.25cd וצפוי להשפיע כמובן על צריכת הדלק הממוצעת.
תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי, בין היתר תודות לצג דיגיטאלי בגודל "12.3 המחליף את לוח מחוונים האנלוגי, ומאפשר תצוגת נתונים משתנה. יש כמובן גם מסך מגע גדול ("8.3) במרכז הקונסולה, הנשלט גם בעזרת מערכת MMI ובעל אפשרות צימוד ל-Apple CarPlay או Android Auto. אודי הציבו גם פתחי אוורור לכל רוחב הקונסולה, ועיצבו את בורר ההילוכים בדומה למצערת מטוס. היצע המנועים עודכן ולדברי היצרנית הם חזקים ב-17 אחוזים וחסכוניים ב-22 אחוזים בהשוואה לקודמיהם. הרלוונטי לישראל הוא 2.0 ליטר טורבו-בנזין בשתי רמות הספק - 190 כ"ס בבסיסית (13 כ"ס יותר מה-1.8 טורבו היוצא) ו-250 כ"ס בגרסה הבכירה (20 כ"ס יותר ממנוע 2.0 ליטר בדור הקודם). שני המנועים ישודכו לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית בלבד, לעומת מולטיטרוניק רציפה ב-1.8 ליטר היוצא והנעה כפולה-קבועה קוואטרו ב-2.0 ליטר הקודם.
ל-S5 הספורטיבית מנוע V6 טורבו בנפח 3.0 ליטר המפיק 354 כ"ס (תוספת 21 כ"ס לעומת המנוע הקודם בעל מגדש על), משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטארית (כפולת-מצמד ב-S5 הקודמת) והנעה כפולה קבועה. יחידת הכוח החדשה משפרת את הביצועים עם 4.7 שניות ל-100 קמ"ש, קיצוץ של 0.2 שניות לעומת הדגם הקודם. דיפרנציאל אחורי אקטיבי המאפשר חלוקת כוח משתנה בין צמד הגלגלים האחוריים ומצמצם תת-היגוי והגה עם יחס העברה משתנה, יוצעו כאופציה.