גאווה ישראלית: רק 3% מהקונים מעדיפים מוצרים מיובאים
חצי מהקונים מעדיפים מוצרים ישראליים על פני אלו המיובאים. הסיבה עבור רוב הקונים: ציונות. מספר דומה של קונים מקפידים על מוצרים כשרים, ורובם מעדיפים את טעם המוצר על פני מחירו. ההפתעה: 28% מהקונים שמים דגש על מוצרים בריאותיים - ומוכנים לשלם עבורם יותר. סקר חדש של איגוד תעשיות המזון יצא לגלות את הטעם הישראלי - וזה מה שיצא
בשיתוף איגוד תעשיות המזון
הקונים הישראלים מעדיפים לקנות מוצרים מתוצרת ישראלית - ורק 3% מתוכם יעדיפו לקנות מוצרים מיובאים, כך עולה מסקר דעת קהל שנערך עבור איגוד תעשיות המזון, במטרה לבחון מהי השפעתם של שינויים החלים בשוק על הצרכן הישראלי, טעמו והעדפותיו הצרכניות. 50% מהנשאלים העידו כי הם מעדיפים באופן מובהק לקנות מוצרים ישראליים. 47% מהם לא הביעו העדפה. סקר נערך ע"י חברת נילסן ישראל בקרב מדגם מייצג של 502 מקבלי החלטות לגבי קניות של מוצרי מזון הביתה, בגילאי 18 ומעלה.
כתבות נוספות בערוץ טעם ישראלי :
גאווה ישראלית: מוצרי המזון שכבשו את העולם
תמיד איתנו: מוצרי המזון שמרכיבים את המזווה הישראלי מהו סוד ההצלחה? שאלנו את המנהלות המובילות קסם ישראלי: היין המקומי כובש את העולם
כשנשאלו מהן הסיבות להעדפה, כמעט כולם (כ-90%) הצהירו כי הסיבה להעדפת מוצרים ישראלים היא ציונות. שני בהעדפת הקונים - נושא האיכות (25%), ואילו במקום השלישי מחיר המוצר, הרגלי הקונים וטעם המוצר, עם 19%, 17% ו-16% בהתאמה. ביחס למספר המזערי של הישראלים שהעידו כי הם מעדיפים מוצרי ייבוא (3% - 14 איש בלבד), לא ניתן היה להציג את הסיבות להעדפה לאור מגבלה סטטיסטית (התא הסטטיסטי קטן לניתוח).
רוב הקונים המעדיפים מוצרים ישראליים הם הקונים המבוגרים יחסית - קונים בגילאי 35 ומעלה אשר מהווים 60% מסך הקונים, לעומת 40% בקרב קונים בגילאי 18-34. הקונים הצעירים יותר, בגילאי 18-34, מעידים בפער מובהק כי אין להם העדפה חד משמעית (55% מול כ-40%). הורים לילדים בגילאי 11 ומעלה מעדיפים מוצרים ישראלים באופן ניכר לעומת הורים לילדים עד גיל 10, ואנשים ללא ילדים אשר מעידים כי אין להם העדפה חד משמעית (כ50% אל מול 40%).
הסיבה העיקרית לבחירת המוצר: טעם
הסקר מציג אולי את אחת השאלות החשובות ביותר המעסיקות את עולם המזון ומציג אולי את אחד השינויים המהותיים ביותר שמתרחשים כיום ומשפיעים על הצרכן הישראלי. בעוד לאורך השנים האחרונות היה ברור כי מחיר המוצרים הינו הגורם המשפיע ביותר על הקונה הישראלי, סקר זה מעיד כי סדר העדיפויות הישראלי השתנה. הסקר בוחן מהו דירוג הפרמטרים המשפיעים ביותר על בחירת מוצר כזה או אחר.
הפרמטרים החדשים אשר נמצאו משפיעים על בחירת הצרכנים הם טעם המוצר (34%), אחריו נושא הבריאות (28%). מחירם של המוצרים עומד רק במקום השלישי בקרב הנשאלים, עם 27%.
הסקר מעלה תוצאות מעניינות גם בדבר מעורבותם של צעירי המשפחה בהרכב סל הקניות שלה. בתשובה לשאלה "באיזו מידה בקשות ילדיך משפיעות על הרכב סל הקניות שלך?", 40% מהקונים הישראלים העידו כי ילדיהם משפיעים על הרכב סל הקניות במידה רבה עד רבה מאוד. הורים לילדים בגילאי 11 ומעלה מעידים כי ילדיהם משפיעים יותר על סל הקניות, לעומת נשאלים בעלי ילדים צעירים יותר, עד גיל 10 (48% לעומת 34%).
טעם הוא הסיבה העיקרית לבחירת מוצרים בקרב הילדים, על פי דעתם של 34% מההורים. במקום השני, ללא פער מובהק ביניהם, נמצא ההרגל - עם 20%, וטרנדים במקום השלישי, עם 15%. גילאי 18-34 מציינים כי עבור ילדיהם, במקום הראשון, ללא פער מובהק ביניהם טעם הרגל ועיצוב אריזה. (עם 28%, 23% ו-20% בהתאמה). ואילו גילאי 55+ ציינו כי עבור ילדיהם במקום הראשון, ללא פער מובהק ביניהם- טעם (35%) ואיכות (21%).
מחצית מהקונים מקפידים על כשרות
מרבית חנויות המזון בישראל הן כשרות והצרכן יודע כי לרוב הוא נחשף באופן אוטומטי למוצרים כשרים, אך הסקר מחדד את הנתונים. לשאלה "האם אתה מקפיד על רכישת מוצרי מזון כשרים?", מחצית מהישראלים מצהירים כי הם מקפידים לקנות מוצרי מזון כשרים. גילאי 18-34 מובילים בפער מובהק על גילאי 35 ומעלה (כ-50% מול כ-40%). הורים לילדים עד גיל 10 בפער מובהק לעומת הורים לילדים בגילאי 11 ומעלה ואנשים ללא ילדים. (כ60% אל מול 40%). בעלי הכנסה נמוכה מהממוצע מובילים בפער מובהק ביחס לבעלי הכנסה ממוצעת או גבוהה מהממוצע (כ60% אל מול 40%).
ומהי הכשרות המועדפת על הישראלי? 36% מהישראלים מעדיפים בד"צ, 20% מעדיפים מהדרין ו-36% מעדיפים כשרות אחרת.