הישג נוסף לספורט הישראלי - ניצחון במירוץ ביוון
אלירן יפרח ואדר מלמד השתתפו לראשונה במירוץ בינלאומי, וגברו בעזרת רכב נחות על 47 צוותים מאירופה - "המארגנים לא האמינו ובדקו את הכלי שלנו מספר פעמים"
הישג נוסף לישראלים בספורט המוטורי. אלירן יפרח (נהג) ואדר מלמד (נווט) זכו במקום הראשון הכללי בראלי "אוף רוד יוון", שהוזנק ביום ו' והסתיים אמש (א'). במהלך המירוץ גמאו המתחרים כ-850 ק"מ בתנאי שטח קשים שכללו שבילי יערות מפותלים וטכניים, בוץ ואפילו חציית נהרות. בתחרות לקחו חלק 48 צוותים מכל רחבי אירופה, בהם לא פחות משבעה צוותים ישראלים. כדאי להזכיר כי בהיעדר מירוצים בישראל, הפכה יוון - בה נערכים מאות מירוצים שונים בשנה - יעד נחשק עבור ספורטאים ישראלים.
אלירן ואדר התחרו על-גבי פולריס RZR טורבו, וניצחו בקטגוריה הכללית, תוך שהם גוברים על מתחרים במכוניות מירוץ ייעודיות. "לא חלמנו בכלל על ניצחון בדירוג הכללי, זו הייתה הפתעה אדירה. עד עכשיו אנחנו לא מעכלים את זה. המטרה בכלל הייתה להתחרות על ההובלה בקטגוריה שלנו" אמר יפרח ל-ynet.
"באופן טבעי חששנו לפי המירוץ, שכן הוא הראשון שלנו בזירה הבינלאומית. למעשה זו פעם ראשונה שאדר מנווט ואני נוהג לפי ספר דרך. הצוותים האירופאים הגיעו מוכנים באופן סופר-מקצועי עם כלי רכב שמחירם רבע מיליון יורו. כולם הופתעו מהדרך בה נהגנו. במהלך המירוץ הגיעו המארגנים פעמיים כדי לבדוק את הרכב שלנו, כי חשבו שהוא משופר באופן שחורג מהתקנון ושאנחנו מרמים".
"מיד עם פתיחת המירוץ תפסנו את ההובלה. מאותו רגע הרגשנו כמו ארנבת שעדר אריות רודף אחריה. זה הוסיף ממד משמעותי של לחץ אבל היה לנו צוות טכני מצוין שבסוף כל יום, אחרי שסחטנו לכלי את המיץ, הצליח להחזיר אותו למצב 'כמו-חדש'.
אז איך בכל זאת הצלחתם לנצח אותם, אתה יכול להסביר את זה?
אדר ניווט מצוין עם אפס טעויות, ולמעשה זה מה שאפשר לנו לשמור על קצב מהיר בלי להתקע שלא לצורך. בסופו של דבר זה הרי האתגר הכי גדול והמתכון לניצחון, לנסוע מהר מספיק כדי להיות תחרותי, אבל לא מהר מדי כדי לא לשבור את הכלי", אמר יפרח.
לצד ההישג האדיר של יפרח ומלמד, ראויים לציון גם דני פרל ואיתי מולדובסקי שזכו במקום השלישי בקטגוריית רכבי השטח הקלים, וטל ווינברג ודובי מילר עם מקום שלישי בקטגוריה T1.SC.