הרכבת מוסיפה טרמינל בתחנת השלום - איילון ייחסם
בתחילת חודש אוגוסט ייסגרו נתיבי איילון למשך כ-48 שעות לצורך הוספת טרמינל נוסעים בצדו הדרומי של גשר השלום. במשטרה לא החליטו עדיין אם לסגור רק באזור מחלף השלום, או עד מחלף לה גווארדיה
הפתעה לא משמחת לציבור הנהגים. במהלך סוף השבוע הראשון של חודש אוגוסט (5-6.8), ייסגרו נתיבי איילון בשני הכיוונים לצורך עבודות שתבצע הרכבת בתחנת השלום. במהלך שישי ושבת ייאלצו מאות אלפי הנהגים למצוא דרכים אחרות, עם עומס התנועה שללא ספק יתלווה לכך. ברכבת ישראל אמרו היום (ג') ל-ynet כי הם ממתינים להחלטת המשטרה האם לסגור את אזור מחלף השלום בלבד ולאפשר מעקף דרך יציאות וכניסות המחלף, או שהסגירה תתבצע בין מחלף השלום למחלף לה גווארדיה הדרומי יותר.
העבודות בתחנת השלום מתבצעות לפי תכניות רכבת ישראל, הכוללות בין היתר הקמת טרמינל יציאה וכניסת נוסעים נוסף לקיים בצדו הדרומי של גשר השלום. הטרמינל יוצב על עמודים, ימוקם בגובה מקביל לקו הכביש הנוכחי, אך יהיה מרוחק כתשעה מטרים לכיוון דרום מהגשר הקיים. הסיבה לכך, לפי הרכבת, היא רצון לאפשר הרחבה עתידית של גשר השלום, אם אכן יהיה בה צורך. בטרמינל העתידי יהיו, כך הרכבת, קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים והנהלה, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל ומהרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית.
"רכבת ישראל נמצאת במהלך אינטנסיבי של הרחבה ושדרוג תחנות למען הנוסעים. בתחנת הרכבת השלום מתוכננת הקמת טרמינל נוסף שיאפשר כניסה ויציאה משופרת של עשרות אלפי נוסעים בכל יום. לכן, יש צורך לסגור את נתיבי איילון לצורך הנפת הקונסטרוקציה של הטרמינל שמוקם. הפעילות מתואמת עם כל הגורמים הרלוונטיים ובהם משטרת ישראל", אומרים ברכבת.
לפני כחצי שנה הודיעה הרכבת כי היא מתעתדת לשדרג את תחנת השלום בעלות של 17 מיליון שקלים, אך אלה תפחו בינתיים ל-50 מיליון. העבודות על המבנה והחניון צפויות להמשך כשנה וחצי. לפי הרכבת, "מטרת הפרויקט הנה שיפור רמת השירות והבטיחות של הנוסעים על-ידי הוספת מבנה ליציאת נוסעים מרציפי תחנת הרכבת השלום לגשר השלום (מצדו הדרומי), לרבות הסדרת חניית האופניים במפלס הגשר. כמו-כן יועתק פיר המעלית מהמבנה הקיים בתחנה, לכיוון צפון.
ברכבת הסבירו כי ההחלטה על ביצוע העבודות התקבלה לאחר מחקר שערכה הרכבת ואשר גילה כי כ-70% מהציבור שעושה שימוש ברכבת על-מנת להגיע למקום עבודתו בבוקר, יורד בתחנות תל אביב. בשעות הערב נוצר עומס באותן תחנות כאשר הנוסעים עולים על הרכבת בחזרה ליעדם. תצפיות בשטח, כך הרכבת, גילו היכן נוצרים תורים ארוכים מדי, והיכן נאלצים הנוסעים להאט את הליכתם או אף לעצור עקב העומס. מטרת טרמינל היציאה הנוסף בצד הדרומי של גשר השלום, היא לקצר את הזמן הנדרש אל ומהרכבת.