סקודה אוקטביה מקטינה - מנוע בנפח ליטר
סקודה אוקטביה, אחת הפופולאריות בקטגוריית המשפחתיות, תחליף את מנוע ה-1.2 ליטר הבסיסי במנוע שלושה צילינדרים בנפח ליטר בלבד. כצפוי, הוא חסכוני, נקי וחזק יותר. בצ'מפיון לא יודעים מתי יגיע
סקודה אוקטביה, המשפחתית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל, מקבלת מנוע בנפח לא שגרתי לקטגוריה - 1.0 ליטר בלבד. מנוע הטורבו הקטן, עם שלושה צילינדרים שמגיע היישר מסיאט איביזה, יחליף את ה-1.2 ליטר המוגדש. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג לישראל, נמסר כי בינתיים ועד סוף השנה, ימשיך שיווק מנוע ה-1.2 ליטר. הקביעה באשר לתחילת - אם בכלל - שיווק המנוע הקטן עוד יותר, תקבע בהתאם לדיונים עם היצרנית, כך נמסר ל-ynet.
האוקטביה היא המכונית המשפחתית עם היצע המנועים הגדול ביותר בקטגוריה, כולל שלושה לוגמי בנזין (בנפח 1.2, 1.4 ו-1.8 ליטר) וטורבו-דיזל (בנפח 2.0 ליטר). יש להניח כי בסקודה חוששים כי שמרונותו של הנהג הישראלי עשויה למנוע ממנוע כה קטן להצליח. במקרה כזה תיאלץ היצרנית להחליף את ה-1.2 ליטר במנוע 1.4, אך לא תהיה לה ברירה אלא להוזיל אותה כך שתשתלב ברף המחיר המקובל בקטגוריה - כ-130 אלף שקלים. בדומה למה שעשתה פולקסוואגן עם הגולף.
המנוע החדש בתצורת 3 צילינדרים (4 צילינדרים ב-1.2 היוצא) עושה שימוש באלומיניום ומשקלו נמוך במיוחד - 78 ק"ג בלבד. למרות הממדים המכווצים, התפוקה עלתה ל-115 כ"ס (5+) ובעיקר שודרג נתון המומנט ל-20.4 קג"מ (2.6+) בטווח שבין 2,000 ל-3,500 סל"ד. תיבת ההילוכים תישאר כפולת-מצמד עם 7 יחסים.
זמן התאוצה ל-100 קמ"ש קוצץ ב-0.3 שניות (10 שניות) צריכת הדלק השתפרה ב-8% אחוזים עם 22.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (20.8 במנוע היוצא) ופליטת המזהמים קטנה ב-7 גרם CO2 לק"מ עם נתון של 105 גרם CO2 לק"מ.
סקודה אוקטביה סטיישן
צילום: רועי צוקרמן