3 הרוגים בתאונת דרכים בכביש הערבה
שני גברים בשנות ה-40 לחייהם ואישה כבת 30 נהרגו הערב בתאונת דרכים קטלנית בין שני כלי רכב, סמוך לעין יהב
הקטל בדרכים ממשיך לגבות קורבנות. שני גברים בשנות ה-40 לחייהם ואישה כבת 30 נהרגו הערב (יום ה') בתאונת דרכים קטלנית בין שני כלי רכב, סמוך לעין יהב שבאזור הערבה.
חובשים ופרמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואי של צה"ל, העניקו לנפגעים טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותם. מהמשטרה נמסר כי תאונת דרכים הקטלנית אירעה בכביש 90, בסמוך למרכז ספיר, וכי מותם של שלושה מנוסעי הרכבים נקבע במקום.
בשל התאונה נסגר כביש 90 נסגר לתנועה מצומת כושי רמון ועד לצומת הערבה. במשטרה מבקשים להודיע לציבור הנהגים שעולים מאילת ולכיוון אילת שהתנועה היא דרך מצפה רמון.
חובש בכיר במד"א אלי שרקי שהגיע למקום סיפר: "ראינו את שני כלי הרכב מעוכים על הכביש. בסיוע כוח רפואי של צה"ל הענקו לנפגעים טיפול רפואי וניסינו לבצע פעולות החייאה. לצערינו הפגיעות היו קשות ונאלצנו לקבוע את מותם במקום". להב אסף לוי, מפקד משמרת במרחב דימונה בכיבוי, סיפר כי "ניתן היה לראות שברים של כלי הרכב ברדיוס של 20 מטר".
מהמשטרה נמסר כי תאונת הדרכים אירעה ככל הנראה מסטיה של אחד מכלי הרכב המעורבים בה. רכב פרטי מסוג מאזדה שהגיע מכיוון צפון לדרום ורכב פרטי מסוג סיטרואן שהגיע מכיוון דרום לצפון, התנגשו חזיתית. כתוצאה מכך נהרגו שני נוסעי המאזדה ונהג הסיטרואן. בוחני משטרת ישראל עוסקים בחקירת נסיבות התאונה.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מניין ההרוגים בתאונות דרכים לשנת 2016 עומד על 145 בני אדם לאחר התאונה הקטלנית בעין יהב. בתקופה המקבילה בשנה שעברה עמד מניין ההרוגים על 165 בני אדם. בחודש יוני השנה נהרגו עד כה 9 בני אדם. לשם השוואה, חודש יוני אשתקד הסתיים עם 27 הרוגים בדרכים.
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי בעשור האחרון (2015-2006) נהרגו בקטע הכביש שבין צומת הערבה לקיבוץ יטבתה (קטע כביש ללא הפרדה בין הנתיבים; א"ק) 34 בני אדם כתוצאה מתאונות דרכים,
וכ-500 בני אדם נוספים נפצעו, 68 מהם באורח קשה. במהלך העשור אירעו בקטע הכביש שאורכו כ-130 קילומטרים 120 תאונות דרכים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק', מסר: "כמה בני אדם עוד ייהרגו עד שהמדינה תתעורר ותשפר את התשתית בכביש האדום והמסוכן הזה? הכביש הוא עם נתיב נסיעה אחד ללא הפרדה, כך שכל טעות קטנה הופכת לתאונה חזיתית. השוליים צרים, הכניסות והיציאות לא מסודרות וכל נסיעה בכביש היא הימור על החיים. תאונות דרכים אינן גורל משמים ולמשרד התחבורה יש אחריות לתאונות הדרכים. חייבים לשפר כבר היום את התשתית בכביש ולא לחכות להרוג הבא".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הטיפול בכבישים אדומים ובמוקדי סיכון נמצא בראש סדר העדיפויות. עד כה שודרגו כ-55 קילומטרים של כביש הערבה, כולל סלילת כביש חדש עם שני נתיבים ושני מסלולים לכל כיוון, בעלות של מאות מיליוני שקלים. לפני כמה חודשים החל המשרד בקידום שדרוג עשרה קילומטרים נוספים של כביש הערבה, בהשקעה של כ-200 מיליון שקל. בכוונת משרד התחבורה להמשיך בשדרוג שאר הקטעים של כביש הערבה ולהופכו לבטוח יותר".
השתתף בהכנת הידיעה: רענן בן צור