טסלה נכנעת לב.מ.וו דווקא במגרשה הביתי
יצרנית המכוניות החשמליות שבסיסה בקליפורניה, הפסידה במכרז יוקרתי לאספקת 100 ניידות חשמליות למשטרת לוס אנג'לס. הזוכה: ב.מ.וו הגרמנית עם ה-i3
יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו ניצחה את טסלה במגרש הביתי, כשזכתה במכרז לאספקת 100 ניידות למשטרת לוס אנג'לס (LAPD, ר"ת Los Angeles Police Department). בכך תוכפל מצבת הניידות החשמליות הנמצאות בשירות מערכת אכיפת החוק של העיר העצומה.
צפו בב.מ.וו i3
ב.מ.וו תספק בחודשים הקרובים את ה-i3 בחוזה ליסינג (בדומה לנהוג בציי רכב) עבור פעילות מקומית בתוך העיר. ראוי לציין כי משטרת התנועה המפורסמת ויחידת המרדפים המפוארת שלה, לא יעשו שימוש במכונית החשמלית. הסיבה לכך היא בעיית הבעיות של כלי רכב עם סוללה בלבד: טווח נסיעה וזמן טעינה.
באופן רשמי מצהירה ב.מ.וו כי טווח הנסיעה של גרסת "מנוע חשמלי בלבד" עומד על כ-200 ק"מ בין טעינות. במציאות ספק אם ניתן יהיה להגיע לטווח כזה, ובכל מקרה הוא אינו מספיק עבור רכב הנדרש לנסיעות - לא פעם מאד מהירות ו"בזבזניות" - המתנהלות לאורך זמן מבלי יכולת לעצור ו"לתדלק". מנגד, מימדיה הקומפקטיים של ה-i3 מאפשרים לה להיות כלי יעיל במיוחד בתנועה עירונית צפופה יחסית.
למרות מחיר של 42,400 דולר, הגבוה בכ-11,000 עד 15,000 דולר מהניידות "הרגילות" בשירות משטרת לוס אנג'לס, כמו פורד אקספלורר ודודג' צ'ארג'ר, מדובר במחצית ממחיר טסלה מודל S P90D שגם נבחנה לאחרונה על-ידי משטרת לוס אנג'לס.
כפי שפרסם ynet לראשונה, צמד הדגמים החשמליים של ב.מ.וו - ה-i3 וה-i8 - יגיעו לישראל על-ידי היבואן הרשמי, דלק מוטורס, במהלך שנה הבאה. המחירים צפויים להתחיל ב-200 אלף שקל ל-i3 ועד כמיליון שקלים ל-i8. כמה יחידות בודדות מזו האחרונה כבר עלו על כבישי ישראל, דרך ערוצי היבוא האישי.