המכונית ששוברת שיאי הקפה, מסלול אחר מסלול
הונדה שלחה את הסיוויק טייפ R, מכונית ההנעה הקדמית החזקה ביותר בייצור סדרתי, לקבוע זמני הקפה מהירים ביותר בחמישה ממסלולי המירוץ המפורסמים באירופה. צפו בהישג
הונדה סיוויק טייפ R, מכונית ההנעה הקדמית החזקה ביותר בייצור סדרתי, קבעה שיאים לזמני הקפה בחמישה ממסלולי המירוצים המפורסמים באירופה. זאת לאחר שהודחה לאחרונה מהשיא שקבעה במסלול נורבורגרינג בגרמניה,
מסלול שהפך לאמת מידה לטיבן של מכוניות ספורטיביות, על-ידי פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט S.
הונדה בחרה בחמישה ממסלולי המירוצים המפורסמים ביותר באירופה המארחים או אירחו בעבר את סבב מירוצי פורמולה 1; סילברסטון באנגליה, ספא פרנקושאמפ בבלגיה, מונזה באיטליה, אסטוריל בפורטוגל והונגרורינג בהונגריה.
מאחורי ההגה התייצבו נהגי המירוצים של היצרנית לקביעת השיא בכל אחד מהמסלולים; מאט ניל (שלוש פעמים מנצח אליפות בריטניה למכוניות סאלון BTCC), רוב האף (מנצח אליפות העולם למכוניות סאלון WTCC ב-2012), נורברט מישליז (נהג קבוצת הונדה ב-WTCC) וברונו קוריאה (אלוף פורמולה פורד בפורטוגל ופורמלה רנו בספרד וכיום נהג המכונית הקוצבת ב-WTCC). לטענת הונדה, הסיוויק בה נהגו הארבעה סטנדרטית לחלוטין ולא נעשו בה כל שינויים לעומת המכונית שנמכרת באולם התצוגה שלאחרונה גם הגיעה לישראל.למרות הישג, עיון בטבלת הזמנים של המסלולים השונים חושף כי בחלקם ציון זמני ההקפה למכוניות סדרתיות מצומצם למספר בודד של דגמים, בעוד שבאחרים זמני ההקפה היו איטיים באופן יחסי. בסילברסטון למשל, הטייפ R הייתה איטית ב-0.4 שניות מפורד פוקוס RS מהדור הקודם (2007) ובספא היא הייתה איטית ב-7 שניות מב.מ.וו M3 מלפני עשור וחצי (E46). המסלול היחיד בו היא הרשימה הוא בהונגרורינג בו קבעה זמן מהיר ממרצדס SLR ומיצובישי לאנסר EVO X.
הונדה סיוויק טייפ R במסלולי מירוצים