סימפלי רד בישראל: באו לשמח
סולן סימפלי רד מיק הקנאל שר בלדות עגמומיות לצד להיטי ניינטיז מרקידים שכולם מכירים - ובעיקר הרעיף הרבה אהבה על הקהל הישראלי בהופעה מקצועית ומהנה. והקהל החזיר אהבה
מיק הקנאל, האיש והאדום שמאחורי סימפלי רד, הוא מין אנומליה. גבר בעל מראה נשי, חיוור פנים בעל קול שחור, מיליונר שהפך למוזיקאי אינדי ואחד הכוכבים הראשונים שפנו לאינטרנט כדי להגיע ישירות למעריציהם. בהופעתה של להקתו אמש (ג') בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב, הוכיח הקנאל שמעל לכל דבר אחר, הוא בא לשמח, לענג ולגרום לאנשים לשמוח מהמוזיקה שלו. בואו לישראל במסגרת חגיגות 30 ("ואחת!", כפי שהקפיד לציין במהלך הערב) שנה לסימפלי רד היווה הזדמנות מושלמת להיווכח איך הצליח מי שהתחיל את דרכו כפאנקיסט, לערבל סול וג'אז לתוך המקומות הראשונים במצעדי המכירות והפזמונים.
ההופעה החלה בשני שירים מאלבום הבכורה של סימפלי רד: "Look At You Now" ו-"Come To My Aid" המלהיב. משם עברו ל-"A New Flame", שיר הנושא מאלבומו השלישי, שנשמע נפלא כאז כן עכשיו. במפתיע, השיר הבא היה דווקא שיתוף הפעולה עם ענקי הרגאיי סליי אנד רובי, "Night Nurse", החידוש המצוין לשירו של גרגורי אייזקס. "את השיר הזה הקלטנו בקינגסטון, ג'מייקה. היה שם עשן ירוק מוזר", סיפר הקנאל לקהל. לאחר מכן אמר, "לאורך השנים, ההצלחות הגדולות ביותר שלנו היו בלדות. ננגן לכם עכשיו אחת מאלה", ופצח בלהיט "For Your Babies" ("זה עבור התינוקות היפהפיים שלנו… רוב הזמן", אמר והמס את הקהל).
עוד ביקורות הופעות בערוץ המוזיקה של ynet:
מלך הפארק: אלטון ג'ון ריגש בלי להתחנף
כריס קורנל בישראל: יודע מה הקהל צריך
ארוס רמצוטי בהופעה: באנו, נמסנו
קולו הייחודי של הקנאל, צלול ופעמוני ברגעים השקטים, עוצמתי וכמעט צווחני בשיא, נותר כשהיה. את הנגינה הוא משאיר ללהקת הליווי, מלבד בשיר אחד, גרסה עירומה ומופשטת של להיט הענק הראשון שלו, "Holding Back The Years" כשהוא שר ומלווה עצמו בגיטרה. השיר, שזכה להצלחה בינלאומית כשהוא מעובד וכולל מקצב ג'אז רך וחצוצרה מעומעמת, יצא לראשונה בכלל במסגרת להקת הפאנק של הקנאל, The Frantic Elevators בגרסתו העירומה. כך הקנאל ביצע את השיר אמש, כשרק לקראת הפזמון התלוותה אליו הלהקה והחזירה את השיר למחוזותיו המוכרים. "את השיר הזה כתבתי כשהייתי בן 17 בבית של אבא שלי בחדר השינה הקטן שלי", אמר על השיר שפירסם אותו מחוץ למחוזות מנצ'סטר, "בסך הכל שלושה אקורדים".
העגמומיות פינתה את מקומה לחלק המסיבתי של ההופעה, עם "Fake" מ-2003 ו-"It's Only Love". ואז קנג'י סוזוקי, הגיטריסט היפני של הלהקה, דילג למרכז הבמה בחיוך שטותי בזמן סולו הגיטרה של "Your Mirror". כשהגיע תורו של ה-שיר, הלא הוא "Stars", נעמד היכל שלם על הרגליים ונפתחו הגרונות והלבבות. הקהל נהנה להיזרק אחורה ל-1991 ולתקופה שבה בכל שעה נתונה ב-MTV ניתן היה לחזות בקליפ של השיר, ונראה שהקנאל, שהכריז ב-2010 שסימפלי רד לעולם לא תופיע יותר, נהנה גם הוא.
המסיבה המשיכה עם "Do The Right Thing" ו-"Sunrise" והגיעה לשיא הקצב עם "Fairground" על מקצבי הבאטוקאדה שלו. ההדרן הראשון כלל שני חידושים ללהיטי סול ישנים: "Ain't That A Lot Of Love" של הומר בנקס ו-"Money's Too TightTo Mention" של האחים ולנטיין. ההדרן השני כלל את "Something Got Me Started".
כשהתכופף לקבל זר פרחים שהוגש לו, אמר הקנאל, "סבתי היהודיה מצד אמי היתה גאה לראות את זה", לפני שחתם את הערב בחידוש אחד אחרון, "If You Don't Know Me By Now" של הרולד מלווין.
מהוקצע, מיומן ומהנה, חזר הקנאל לישראל 25 שנה מאז שיא הצלחתו והוכיח שעם בלדות או המנוני ריקודים, עם שירים מקוריים שכתב בדם לבו או חידושים ללהיטים שחורים משנות השישים, הקהל אוהב את מה שהוא עושה. ונראה שהוא אוהב אותו בחזרה.