נאס"א חשפה מטוס סולארי עם 14 מנועים
בזמן המראה ונחיתה, 12 המנועים של פנים הכנפיים הם שמניעים את התהליך. בזמן טיסה יציבה, זוג המנועים שבקצוות הכנפיים הם שמשתלטים, ומניעים את כלי הטיס במהירויות המגיעות עד כ-280 קמ"ש
מהנדסי נאס"א חשפו בימים האחרונים את המטוס הניסיוני החדש שלהם - מקסוול X-57. הוא מונע באמצעות מדחף, מכיל 14 מנועים ונטען מאור השמש. כחלק מהעיצוב, המטוס משתמש בכנף מיוחדת שעוצבה במיוחד למודל.
מדובר בכלי הטיס הניסיוני הראשון שעוצב על ידי נאס"א זה עשור. עם זאת, כלי הטיס החדש הוא למעשה שינוי של מודל אחר - Tecnam P2006Tבעל שני המנועים. הכנפיים והמנועים של המודל הקודם הוסרו, והוחלפו ברשת של 14 התקני כוח חשמליים, שצורפו לכנף ארוכה ורזה יותר.
"מטוס ה-X-57 יכול לקחת אותנו לצעד ראשון בעידן חדש של תעופה", אמר ראש נאס"א צ'ארלס בולדן בהודעה רשמית לתקשורת. כלי הטיס הראשון בסדרה זו היה ה-X-1, שבו עבר צ'אק ייגר את מהירות הקול לראשונה בשנת 1947. כלי הטיס החדש נקרא על שמו של ג'יימס קלרק מקסוול, פיזיקאי פורץ דרך מהמאה ה-19.
היוזמה החדשה של נאס"א הביאה לפיתוחם של שישה עיצובים של כלי טיס חדשים שמציעים יכולות הטענה גבוהות עם פליטה מזערית של חומרים מזהמים ורעש. התכונות האלה נבחרו במאמץ להגדיל את הכדאיות של הדגמים הללו בשוק.
בזמן המראה ונחיתה, 12 המנועים של פנים הכנפיים הם שמניעים את התהליך. בזמן טיסה יציבה, זוג המנועים שבקצוות הכנפיים הם שמשתלטים, ומניעים את כלי הטיס במהירויות המגיעות עד כ-280 קמ"ש. המונעים החשמליים של כלי הטיס, כמו אלו שבמכוניות, הם שקטים משמעותית ממנועים סטנדרטיים. נושא זה יפחית משמעותית את הרעש שיבקע מכלי התעופה בזמן המראה מאזורים מיושבים או נחיתה בהם.
הטיסות של מטוס מקסוול יופעלו אך רק מאנרגיה שהופקה על ידי אור בשמש וסוללות. הניסוי נועד להראות איך אפשר לצמצם משמעותית את השימוש בדלק טיסה, או אף לבטלו לחלוטין. מהנדסים מאמינים שהטכנולוגיה שפותחה במהלך יצירת מטוס המקסוול יכולה להפחית עלויות תפעול של כלי טיס קטנים עד 40%.