התלוננו שהפרסומת פוגענית - וזו הוסרה לאלתר
בתשדיר הפרסומת של שטראוס - עלית ל"כיף כף פצפוצים" נראים בני נוער שרומזים כי נערה "לא תצא עם ג'ינג'ים". התלונות הגיעו לנציבות פניות הציבור ברשות השניה לרדיו וטלוויזיה בתואנה כי היא פוגענית כלפי אוכלוסיית הג'ינג'ים. "הזדעזעתי מהאזכור השלילי. זה פוגעני, גזעני ומכוער", נאמר באחת הפניות. המפרסם הביע תנצלותו, וציין כי הוחלט להסיר את הפרסומת משידור
משרד הפרסום באומן בר ריבנאי החליט להוריד את תשדיר הפרסומת של שטראוס - עלית ל"כיף כף פצפוצים", בעקבות תלונות של צופים, שלטענתם התשדיר פוגעני כלפי ג'ינג'ים.
כתבות נוספות בערוץ הכלכלה
בפרסומת נראים 2 בני נוער המשוחחים ביניהם, ואחד מהם רומז כי נערה עליה שוחחו "לא תצא עם ג'ינג'ים". התלונות הגיעו לנציבות פניות הציבור ברשות השניה לרדיו וטלוויזיה בתואנה, שתשדיר ה"כף כיף פצפוצים" פוגעני כלפי אוכלוסיית הג'ינג'ים.
אחת התלונות טענה אם לילד ג'ינג'י, כי מדובר באמירה גזענית כלפי אוכלוסיית הג'ינג'ים בישראל. "כאם לילד ג'ינג'י נפגעתי בשמו. זוהי פרסומת גזענית, המעבירה מסרים הפוכים מאלה שאנו מנסים להעביר על קבלת השונה. אבקש להוריד לאלתר פרסומת מסוג זה מהמסכים, טרם יהיו לכך השלכות חברתיות על הילדים".
אם אחרת כתבה, "הזדעזעתי מהאזכור השלילי לגבי ילדים ג''ינג''ים. זה פוגעני, גזעני ומכוער, ועוד יותר לא מתחשב באותם ילדים ג'ינג''ם, שנחשפים לפרסומת הזו, ומבינים שאם אתה ג'ינג''י - אף אחת לא תרצה לצאת איתך. לי, באופן אישי, האזכור הסופי באותה הפרסומת "אבל אני לא ג''ינג''י", נתנה תחושה של "אם כבר השפלנו - בוא נלך עם זה עד הסוף". זו בושה".
נציבות פניות הציבור ברשות השנייה פתחה בבירור בעקבות התלונות, במהלכו פנתה, בין היתר, גם למפרסם. בתגובתו מסר זה האחרון, כי מדובר בפרסומת הומוריסטית, ולא הייתה כל כוונה לפגוע באדם או בציבור מסוים.
בשם המפרסם, רן מוזקל הביע תנצלותו במכתב תשובה לנציבות, וציין כי בעקבות התלונות החליטו להסיר את הפרסומת משידור, ומשרד הפרסום בוחן את עריכה מחדש באופן שיוציא ממנה את התכנים המוזכרים בתלונות.
נציב תלונות הציבור ברשות השניה דוד רגב הודה למפרסם על הטיפול בתלונות. "הומור טבעו שאינו קולע לטעמו של כל אחד, כל עוד הוא אינו מבזה או משפיל את הצופים. במקרה זה הפרסומת הייתה פוגענית כלפי ילדים ג'ינג'ים, וטוב עשה המפרסם שפעל להסרתה".
כמו כן, מכתב בנושא נשלח לסמנכ"ל התוכן עידן אור, ראש אגף טלוויזיה אופיר רייכמן וראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה אפרת לאור.
מקשת טרם נמסרה תגובה