שתף קטע נבחר

אתר האינטרנט שמוכר מוצרים ב-100 קלוריות

האישה שרוצה שנצרוך אריזות של 100 קלוריות, רשמה פטנט על הקונספט והקימה לפני 3 שנים אתר שמאגד את כל המוצרים האלה שקיימים בסופרמרקט. כיוון שהיצרניות לא אימצו את הרעיון, היא החליטה לייצר מוצרים לבד וכעת היא מוכרת אותם דרך אתר סחר אלקטרוני שהקימה. המחירים די גבוהים ומדובר בעיקר בנישנושים אך החזון שלה הוא להגדיל את המגוון כדי "שאנשים יספרו אריזות, לא קלוריות"

אם המצאת קונספט שיווקי, שנראה לך שהוא פופולרי ואין גורם מסחרי שמוציא אותו לפועל, תתחיל לייצר אותו בעצמך. זה מה שהחליטה רוני גורדון, שהקימה לפני 3 שנים אתר אינטרנט שבו היא מציגה מאות מוצרי סופרמרקט של חברות שונות, שמכילים 100 קלוריות. 3 שנים עברו - וכעת היא גם מייצרת ומוכרת מוצרים כאלה, שהגתה בעצמה. צפו בדיון באולפן ynet:

 

הרכיבים ה"בעייתיים" במוצרים הבריאים >>

 

 

מטרתה של גורדון היתה ליצור מדף וירטואלי של מוצרים שכולם זהים בערך האנרגטי שלהם: 100 קלוריות (או ליתר דיוק 110-90 קלוריות), ולסייע בכך לאנשים לשמור על משקלם ובריאותם. את הנתונים היא "שואבת" לאתר שלה, מאתרי האינטרנט של רשתות הסופרמרקט. היא אף רשמה פטנט על הקונספט, במטרה שחברות יאמצוהו וישתמשו בקניין הרוחני שלה (תמורת תגמול) גם במדפים האמיתיים. כלומר היא רצתה שחברות מסחריות יקדישו לקונספט ליין של מוצרים או מדפים שלמים בסופר.

 

החברות לא מיהרו לאמץ את הרעיון, לכן היא החליטה לפתוח "חנות" משל עצמה, בעזרת משקיעים. היא פנתה ליצרנים והם ייצרו עבורה אריזות של מוצרים יבשים (בשלב זה), שמכילים כ-100 קלוריות. 

 

בחודשיים האחרונים היא החלה למכור באתר ששלה 17 סוגי מוצרים שממותגים "מועדון 100 קלוריות", שמחיריהם נעים משקלים בודדים ועד 167 שקל (ל-44 אריזות של 100 גרם, תלוי במוצר ובנפח האריזות). היא בעיקר מוכרת ערכות של מוצרים, כיוון שהמשלוח לא זול: 26 שקל, באמצעות boxit, או חינם בקנייה מעל 250 שקל.

 


זכויות יוצרים: מהי שיטת 100 הקלוריות ואיך היא מוגנת בפטנט?

זכויות יוצרים: מהי שיטת 100 הקלוריות ואיך היא מוגנת בפטנט?
מצד היצרנים מצד היצרנים או רשתות השיווק מצד הצרכנים
ייצור קו מוצרים מסוגים שונים שבכולם תכולה אחידה של 100 קלוריות פלוס מינוס 10%, אשר נושאים את הכיתוב 100 קלוריות מצד היצרנים או רשתות השיווק: יצירת מקבץ (כמו מדף) של מוצרים מסוגים שונים שכולם מכילים בין 90 ל-110 קלוריות (אפילו אם כותבים 99 או 92. שיטת השליטה בצריכת הקלוריות היא באמצעות ספירת אריזות

 

"כך ניתן להתפנות לחשוב על הבריאות"

"אני רוצה שאנשים יפסיקו להתעסק בקלוריות ויתחילו להתעסק בבריאות", היא מסבירה. "כשאתה משווה בין מוצר למוצר, אתה שם לב שלמוצר אחד יש פחות קלוריות אבל יותר סוכר, לעומת מוצר אחר בו יש יותר קלוריות אבל גם שומן טוב - וכך הערך הקלורי הופך לעוד גורם במשוואה שמבלבל אותך. אם כל המוצרים היו באריזות של 100 קלוריות, אנשים היו מתפנים לחשוב על הבריאות. אני רוצה שאנשים יספרו אריזות, לא קלוריות. זה מייתר את הקונפליקט וההתלבטויות ונותן לנו אפשרות להתעמק במה שיש במוצר".

 

 (צילום: ירון ויינברג) (צילום: ירון ויינברג)
(צילום: ירון ויינברג)

אם היצרנים או הסופרים לא קפצו על הרעיון, אולי אין לזה ביקוש?

 

"חברות אמרו לי שזה לא כלכלי, אבל לפני 3 שנים היו 300 מוצרים כאלה בסופרמרקט, היום יש 700".

 

לא זול ועדיין מוגבל במגוון

בין המוצרים: 26 גרם של קינואה תפוחה בטעמים שונים (למשל: עם סוכר חום דבש וקינמון), קרקר כוסמין מלא עם שומשום (28 גרם) ו-27 או 30 גרם של מיקס של פירות יבשים ואגוזים, כמו "מיקס אהבה" שמכיל שקדים לא קלויים, דובדבן אהבה וצימוקי קורנטס (דומדמניות מיובשות), או מיקס מרץ שמכיל צימוקים ירוקים, צימוקי קורנטס וחמוציות ברכז תפוחים, או מיקס על צימוקים חומים, גרעיני דלעת קלויים, גוג'י ברי ודובדבן מסוכר .

 

המחירים לא נמוכים. אריזות קטנות זו לא דרך לייקר מזון? עכשיו אסם עשתה מהלך להגדלת אריזות כדי להוריד מחיר.

 

"האריזות האישיות יקרות יותר בהשוואה לאריזות המשפחתיות, אבל הדרך הנכונה להשוות, היא לא בהשוואה בין כמות גדולה לכמות קטנה, אלא במבחן ההוצאה הכוללת: אריזות קטנות מונעות בזבוז, מונעות קלקול של מזון, ומסייעות לאכול פחות. זו הסיבה שהן נהיות יותר ויותר פופולריות בכל הקטגוריות. הצרכן מבין שבסיכום הוא לא משלם הרבה יותר. כל המחקרים תומכים בזה שאנו זורקים לפח בין 30 ל-40 אחוז ממה שאנחנו קונים".

 

אני רואה שיש גם מוצרים "לא בריאים" ב-100 קלוריות.

 

"נכון, במוצרים שאני מייצרת אני משתדלת לכלול בעיקר מוצרים שטובים לבריאות אבל לא רק. הקטגוריה שהכי מעניינת אנשים באתר שלי שמציג מוצרים ב-100 קלוריות שלא אני מייצרת, היא שוקולד, לכן קמפיינים שמסבירים לצרכנים שזה לא בריא לא עובדים. אנשים יודעים שזה לא בריא והם בכל זאת רוצים לצרוך את זה רק במידה מדודה. אני מאפשרת את המידה המדודה".

 

קשה לאנשים לקנות מזון באינטרנט

גורדון תשקיע בקרוב בפרסום. עד כה האתר הופעל במסגרת פיילוט. "לומדים תוך כדי תנועה", היא מספרת. יצאתי לפני פסח וזה לא היה עיתוי טוב. אז היו כמה שבועות מדשדשים ולא היה טעם להשקיע בפרסום או בקידום. שני שליש מהאתר לא היה רלוונטי. איך שנגמר החג - האתר התחיל להמריא. אני מעלה מדי יום פוסט בפייסבוק, שגם מסייע לי להגיע לאנשים ולדבר איתם וגם מסייע לכניסות לאתר. לפני שבוע, במשך שלושה ימים לא העליתי פוסט כי כבר לא עמדתי בקצב של ההזמנות.

 

 (צילום: ירון ויינברג) (צילום: ירון ויינברג)
(צילום: ירון ויינברג)

"יש חבלי לידה. קשה לאנשים לקנות באינטרנט. במיוחד מזון. קשה להם להתרגל לקונספט שזה משלוחים. הם לא יודעים מה זה. מצד שני הם מאוד רוצים את המוצרים ואז הם מתגברים. רוב ההזמנות שלי הן טלפוניות ולא באונליין. אנשים רואים את זה באתר האינטרנט והם עדיין צריכים להתקשר ולשאול ולהבין ולברר אם אפשר להחליף מוצר אחד באחר".

 

מה הקצב של ההזמנות?

 

"זה משתנה. ביום אחד אני יכולה למכור קופסת היכרות שמכילה את כל המוצרים, ויום אחרי זה אני יכולה למכור 4-3 קופסאות של מספר יחידות מאותו מוצר, אבל הכמות תהיה דומה לזו שבקופסאת ההיכרות הבודדת. אני יכולה למכור ביום אחד 20 קופסאות שבכל אחת יש עשרות מוצרים או 20 קופסאות שבכל אחת יש פחות מוצרים. זה תולי בנפח של המוצר".

 

לרוב אלה לא מוצרים שקונים כל שבוע

 

"נכון. לכן עיקר הכניסות הן דרך פייסבוק. ברגע שיש תזכורת זה מייצר תנועה".

  

מה ההזמנה הכי גדולה שקיבלת?

 

"כבר קנו ממני באלף שקל, אבל לא דרך האתר, זה היה משרד שערך הזמנה לחדר ישיבות. לאחרונה פנתה אלי חברת היי טק שרוצה שאעשה להם בוקר בריאות עם 800 מוצרים. מדובר בקנייה של עשרת אלפים שקל וצפונה.

 

סימון מוצרים לא עובד

הקמפיין של משרד הבריאות משפיע איכשהו על האתר שלך?

 

"מה שמשרד הבריאות מציע אני עושה אצלי כבר המון זמן. אני לא מרגישה שזה משפיע על אנשים. כשאעלה פוסט על שוקולד אזכה להתלהבות מטורפת מול פוסט על בריאות.

 

"אז אני מציעה להם פשרה: לא בריא? יש לכם מנה של 100 קלוריות. וזו הפשרה שהצרכן מחפש. הוא מחפש את הלא בריא במידה קטנה. זה מכשיר את המוצרים האלה. לא צריך לומר לאנשים שעוגייה זה לא בריא. הם יודעים את זה. לכן זה גם לא גורם נזק לחברות. זה משפיע רק במוצרים שהם לכאורה בריאים ואז אתה יכול לראות שהם לא. במוצרים שהם במובהק בקטגוריות התענוג: זה לא משפיע על צרכן כי הוא יודע את זה.

 

"משרד הבריאות ביקש ממני הרצאה על דירוג בריאותי. על סימון. נשרד הבריאות האמריקני עשה מחקר מאוד גדול והגיע למסקנה שזה לא עובד וברגע שהגיעו למסקנה הזאת, החברות הגדלות הסכימו לסימון כזה". 

 

ומה יעד המכירות שלך?

 

"זה לא סטטי, כי אם אגיע להיקף מכירות מסוים זה רק יצמח, אבל סימנתי לעצמי להגיע ל-20 משלוחים ביום, ממוצע של 250-200 שקל כהוכחת היתכנות טובה לעניין הזה והאמת היא שאני לא רחוקה מזה. כבר הגעתי לחצי הדרך אז ברור לי שאגיע לזה. גם פנו אלי מתן ביס שאפתח אצלם חנות.

 

"המגבלה היא שאני אדם אחד שעושה את רוב העבודה. אקח בקרוב עובד, אבל רציתי להגיע לרמה סבירה ולמשהו יומיומי שנכנסות מספיק הזמנות. כרגע, אני לוקחת עובדים על בסיס שעתי להדביק מדבקות או לסייע לי באירוע מכירות.

 

"בכל מקרה, ימים יגידו כמה עולה לי מכירה. אם היא מכסה את הקידום והשיווק. כיום זה לא מכסה אותם, בטח לא ברווחיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים