סאאב נפרדת לשלום, ולא להתראות
סאאב השוודית, יצרנית רכב מהמקוריות והמוערכות בהיסטוריה, מסיימת את דרכה כמותג. הבעלים החדשים יעשו שימוש בפס הייצור בשוודיה, אך לא ישתמשו יותר בשם
סאאב נעלמת מחיינו, לתמיד. רק לפני כחצי שנה הבטיח נשיא חברת NEVS (ר"ת של National Electric Vehicle Sweden), רוכשת מותג הרכב הוותיק סאאב, כי תוך כשנתיים יוצגו ארבעה דגמי מכוניות חדשים, כולל הדגם המוכר 9-3 בגרסה חשמלית שאמור היה לעלות על הכביש כבר בשנה הבאה. החברה השוודית עם גב פיננסי סיני, הציגה באופן רשמי איורים לדגמים חשמליים הכוללים שני דגמי פנאי פופולריים, משפחתית ורכב רב-שימושי.
לפני שש שנים בלבד - ה-9-5 החדשה הוצגה
לאורך השנים, מתקווה גדולה לקבורה
2015 - תחיית המתים? סאאב חוזרת (שוב) עם 4 דגמים
2013 - התקווה החדשה של סאאב תצא לדרך באוגוסט
2011 - מסמר נוסף בארון המתים: סאאב פושטת רגל
2010 - סאאב חוזרת לייצר מכוניות
2009 - GM מודיעה על מותה של סאאב
היום (ג') נשמע הנשיא, מתיאס ברגמן, לגמרי אחרת בהקשר לשם המותג שרכש. בהודעה רשמית שפרסמה NEVS נאמר: "למרות שאנחנו מכבדים מאד את ההיסטוריה והמורשת (של סאאב), אנחנו רוצים להיות מזוהים אחרת". נמשיך להתמקד באיכות, יכולת הנדסית גבוהה ופתרונות אנושיים, אבל נוסיף להם ממד חדש תודות לשותפים שלנו. כדי לעשות כך, נוותר על המותג סאאב ונצעד קדימה עם זהות עצמאית שתתמוך בחזון החשוב של החברה - לעצב את העולם המוטורי לעתיד", אמר עוד. המשמעות היא כי באופן סופי, מותג סאאב חדל להתקיים ודגמי המכוניות שירדו מפס הייצור השוודי ישאו את השם NEVS.
NEVS רכשה את סאאב ב-2012, והבטיחה בתחילה כי תשמר את המותג רב ההילה. זו גם הייתה ההערכה הרווחת בקרב אנאליסטים, שכן רק כך תוכל החברה הלא מוכרת למצב עצמה כיצרנית רכב בעלת מוניטין, ותגיע בקלות יחסית לקהל היעד. בתחילה לא ברור היה אם ניתן יהיה להשתמש בשם סאאב, שכן בזכויות לו החזיקה (ומחזיקה) חברה לציוד צבאי, אך ברור היה כי פס הייצור הקיים בעיר טרוטלהיים, שוודיה, יהיה זה עליו ייבנו המכוניות שישווקו בשוודיה ובסין, עם תכניות להתרחבות גם לארה"ב ואירופה. אגב, החברה החדשה הציגה ב-2013 יעד מכירות תוך 3 שנים (2016) שנראה כיום לא מפחות ממופרך - 120 אלף מכוניות בשנה.
סאאב השוודית החלה את פעילותה כיצרנית רכב לאחר מלחמת העולם השניה כעשור לאחר שהחלה לפעול כיצרנית מטוסי תקיפה, והפכה למוערכת תודות למגוון פתרונות הנדסיים שונים ומקוריים ששילבה בדגמיה. ב-1990 נרכש המותג השוודי שנלחם כבר אז על חייו, על-ידי המגה-קונצרן האמריקאי GM, אשר החליט להגדיל את כוחו באירופה ובין היתר לזכות גם בחלק ניכר מהידע הטכנולוגי של השוודים. מספר שנים מאוחר יותר החלו ההפסדים הגדלים והולכים להציק גם לאמריקאים, וכך ויתרו לגמרי על המותג, בלי להעניק לו אפילו בדל של סיכוי.
סאאב מצאה עצמה ללא בעל בית וללא עתיד, עד שהגיעה יצרנית רכב הולנדית קטנה בשם ספייקר שהחליטה לנסות ולהפוך לגדולה יותר, בעזרת סאאב. התכנית לא הצליחה, החובות הפכו למעיקים גם בגלגול זה וסאאב הכריזה על פשיטת רגל ב-2011 וחדלה מעשית לפעול. עד שהגיעה NEVS, ובניגוד למשאלת הלב, החליטה היום לחסל סופית ולתמיד את המותג.