שתף קטע נבחר

בגד ים שלם ב-8 דולר: "מי שלא יוריד מחיר ייעלם"

לפי נתוני איביי ל-2015, ישראלים קנו 100 אלף בגדי ים דרך האתר והשנה המגמה מתחזקת. אנחנו מחפשים לקנות כמה בגדי ים ובזול. רוב הקניות אונליין נעשות דרך פייסבוק, אינסטגרם, עלי אקספרס והאתרים הבריטיים. הרשתות מצידן מורידות מחירים והיצרנים - מתמחים בנישות. קמעונאי: "יש ירידה במכירות אצל כולם, לכן אנחנו מוכרים ב-15.90 שקל"

קארין שי, בלוגרית, קנתה את בגד הים השלם שלה בעלי אקספרס ב-9.5 דולר - 36.9 שקל. זה לא נראה בגד ים זול, התצלום פה למטה מעיד, אך האם הפריט המצולם זהה לבגד הים שהגיע לביתה בחבילה? בהחלט כן, היא טוענת וגם האיכות טובה. וההתאמה למידות גופה? "את מודדת את מידות גופך בסרט מדידה ואם המידות שלך יחסית סטנדרטיות אין שום בעיה לקנות באינטרנט. זה נראה מעולה. חששתי, אבל לא היה על מה, אני מקבלת עליו כל כך הרבה מחמאות".

 

קארין קנתה אותו ב-9.5 דולר ממוכר אחר. גם המחיר הזה לא רע ()
קארין קנתה אותו ב-9.5 דולר ממוכר אחר. גם המחיר הזה לא רע

 

למרות שאנחנו מצאנו בעלי אקספרס בגד ים שלם בפחות מ-8 דולר, קארין עשתה עסקה טובה, שכן איפה אפשר למצוא בארץ בגד ים שלם (שהוא בדרך כלל יקר יותר), בפחות מ-40 שקל? לשם השוואה בגד ים שלם שראינו ברשת לצעירות twentyfourseven, עלה 119 שקל. מעל לסטנד היה שלט: "החל מ-19.90 שקל", אבל התקשינו למצוא בחנות בגד ים שעלה 19.90 שקל (מסתבר שמדובר רק בחלק אחד מבין שני חלקי ביקיני ובדגמים בודדים). המבצע הזה לא כולל בגד ים שלם.

מצאנו בגד ים ב-28 שקל ()
מצאנו בגד ים ב-28 שקל

 



עוד אתר סיני שמציע בגדי ים בזיל הזול ()
עוד אתר סיני שמציע בגדי ים בזיל הזול
 

 

גם ב-H&O מנסים להילחם באינטרנט באמצעות מבצעים. הרשת מציעה בגדי ים של TAGWOMAN במבצע: 15.90 שקל (ו-10% הנחה נוספת לחברי מועדון), אבל רק לחלק אחד, כלומר 31.80 שקל לסט ביקיני. מדובר בדגמים בודדים, כשבגדי הים השלמים לא כלולים במבצע הזה ועולים יותר מבגד הים שקנתה קארין באיביי.

 

"זה קשור גם לאונליין וגם למחאה החברתית"

"בעקבות המבצע מפרקים לנו את החנות", אמר ל-ynet מנכ"ל H&O עמיר משה. "כל אחת לוקחת 7 זוגות. ואלה לא בגדי ים פשוטים, הם עולים 79.90 שקל. אני רואה את הבת שלי קונה בגד ים ואחרי זה קונה עוד אחד. זה דור אחר. הם קונים הרבה. מי שלא מוריד מחיר לא יכול להיות בשוק הזה".

 

הורדתם מחירים בעקבות התחרות מול מוכרי האינטרנט?

 

"זה קשור להכל, זה קשור לקניות דרך האינטרנט, למחאה החברתית. אנשים לא פראיירים, מי שלא מוריד מחירים לא יהיה. ייעלם. הכל היום זה אינסטנט".

 

יש ירידה במכירות בגדי ים כמו שיש ירידה במכירות בכלל שוק האופנה?

 

"ברור. אצל כולם, ומי שאומר אחרת לא אומר אמת. למה אנחנו ב-15.90? כי זה משמר את המכירות".

 

המבצע ב-H&O על חלק אחד של ביקיני (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
המבצע ב-H&O על חלק אחד של ביקיני(צילום: מירב קריסטל)

מבצע ב-TWENTYFOURSEVEN. הצעירות קונות בסין (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
מבצע ב-TWENTYFOURSEVEN. הצעירות קונות בסין(צילום: מירב קריסטל)

 

ישראלים רכשו 100 אלף בגדי ים באיביי ב-2015 . 11 בגדי ים בשעה

בגד ים זול ויפה ואפילו ממותג, אפשר למצוא בשפע גם בשווקים כמו שוק בצלאל, שוק רמלה לוד ואחרים. בגדי ים נמכרים שם בהחל מ-20-10 שקלים לחלק אחד משני חלקי ביקיני, לעיתים יש מציאות גם בבגדי ים שלמים. אבל האינטרנט, האינטרנט הוא שוק בצלאל החדש וגדול בהרבה ממנו, אינסופי כמעט וכזה שנוגס ברשתות. מי היה מאמין שישראליות יקנו בגדי ים בלי למשש אותם ולמדוד. ובכן תאמינו.

 

ב-2015, ישראלים רכשו 100 אלף בגדי ים באיביי (eBay). בממוצע: 11 בגדי ים בשעה. היתה זאת עלייה של 40% לעומת 2014, שהציגה עלייה של 15% במכירות בגדי ים לישראלים לעומת 2013. העלייה התלולה הזאת במכירות מעידה על מגמה: 2016 צפויה להיות פורייה אף יותר.

 

לפי נתוני איביי, למרות שלנשים קשה יותר לקנות בגד ים, הן אלה שקוצרות הכי הרבה בגדי ים באתר: כ-90 אלף ב-2015 שזה 43% יותר מהשנה הקודמת. לשם השוואה קצת פחות מ-5,000 בגדי ים לגברים נקנו בשנה זו.

 

כמה הן משלמות על בגד ים? מחיר ממוצע של בגד ים שנשים ישראליות רוכשות באיביי עומד על 12 דולר כלומר כ-46 שקלים. לגברים המחיר הממוצע הוא 15 דולר - כ-58 שקל ולילדים: 11 דולר לבנים, כ-43 שקל ו-9 דולר לבנות, כ-35 שקל.

 

אם ניקח את נתוני איביי ונחברם למאסות הגדולות של ישראלים שקונים בעלי אקספרס, ובמקביל - לירידת שער הליש"ט שתעודד קנייה באתרים המאוד פופולריים גם ככה: נקסט ואסוס, נראה שקניית בגד ים דרך האינטרנט, ולא סתם דרך האינטרנט אלא מחו"ל – הפכה להיות דבר שלא רק מאיים, אלא גם שגרתי. הישראלים ובעיקר הישראליות מחפשים לקנות מחו"ל. בגלל המחיר וגם בגלל המגוון. זאת למרות שבארץ סצנת מכירות בגדי הים פורחת.

 

בגדי ים באיביי. דרך קבוצת הפייסבוק "המציאות שלי באיביי" ()
בגדי ים באיביי. דרך קבוצת הפייסבוק "המציאות שלי באיביי"

 

שוק בגדי הים בישראל מגלגל 200 מיליון שקל בשנה

מכירות בגדי הים בישראל מתחילות בפברואר וכרגע אנחנו בתחילת עונת המבצעים. ישראל היא ממלכה של בגדי ים. מותג העל אולי היחיד בעולם לבגדי ים, נולד פה: גוטקס. גוטקס היא לא רק חברה שמתמחה בעיצוב מדוקדק של בגדי ים, היא גם אחת משליטות השוק המקומי, באמצעות מותגים כמו פלפל, Ino, טורקיז, GTX ו-Free. שליטה אחרת היא אקפוז, עם המותגים בננה ולי קופר ואחריה חברת קוברה. את המבחר הגדול ביותר של בגדי ים תמצאו במשביר. עודפים ועונות קודמות – בשווקים.

 

פועלות פה גם חנויות מתמחות כמו גליק וחנויות הלבשה תחתונה כמו אינטימה, ג'ק קובה ואפרודיטה. לאלה נוספו חנויות אופנה ורשתות האופנה הגדולות בעולם (H&M למשל) והרשתות הישראליות (קסטרו, רנואר, הודיס ואחרות) שרואות בבגדי הים פריט משלים לקולקציה שלהן ומקור לרווח קל. כל זה עד שמאחורי גבן, התגנב לו האינטרנט.

 

האם רוב הישראלים קונים את בגדי הים שלהם אונליין? סביר להניח שלא. שוק בגדי הים מגלגל בישראל 200 מיליון שקל בעונה. איביי לפי ההערכות גלגלה 2-1 מיליון שקל ב-2015 על בגדי ים. זה עדיין לא הרבה, אבל הנתונים של איביי לא משקרים וכך גם עשרות קבוצות הפייסבוק שמוקדשות לחיפוש מציאות באיביי ובעליאקספרס.

 


בגדי ים: הכי זול שמצאנו ברשתות ובאתרים נבחרים (בשקלים)

בגדי ים: הכי זול שמצאנו ברשתות ובאתרים נבחרים (בשקלים)
רשת / אתר ביקיני חלק עליון ביקיני חלק תחתון שלם
קסטרו 79.90 59.90 159.90
רנואר 69.90 39.90 119.90
TWENTYFOURSEVEN 19.90 29.90 99.90
הודיס 89.90 (2 ב-100) 89.90 (2 ב-100) אין
H&M 59.90 99.90 99.90
טופשופ קנדל + קיילי 159.90 119.90 289.90
עדיקה 19 19 אין
Lightinabox חלק עליון + תחתון 11.34   11.34
aliexpress חלק עליון + תחתון: 9.99 דולר   7.25 דולר

 

לינק לבגדי ים מביא 500 כניסות, 50 מהן מביאות מכירה

אחת הקבוצות האלה היא "המציאות שלי באיביי", של בן ביתרן, שמקבל מאיביי אחוזים מהמכירה על קניות דרך הלינקים שהוא מפרסם בקבוצה. הוא גם הבעלים של האתר זיל הזול, אבל לטענתו, "רוב החשיפה זה בפייסבוק. יצא לי לפרסם מספר פעמים לינקים לבגדי ים. כל פרסום כזה מביא בסביבות 500 הקלקות".

 

וכמה מכירות?

 

"אני מאמין שמכרנו דרך הלינקים יותר מ-50 בגדי ים. לא תמיד קונים דרך הלינקים אלא לעיתים דרך אתרים ומוצרים אחרים שהלינקים מובילים אליהם, אבל פה אחוז גדול מהמקליקים אכן קנו".

 

מורן קונה הכל לים ולבריכה - אונליין

מכורה נוספת לקניות אונליין היא מורן קרמין קורן, יזמית ומנכ"לית לייק אנד שר, חברה שמתמחה ברשתות חברתיות. מורן חברה ב-11 קבוצות פייסבוק של רכישות מסין ומאיביי. "כל הזמן עולות שם המלצות על בגדי ים", היא מספרת.

 

"בשנה שעברה הייתי בהריון ומאוד קשה למצוא פה בגד ים להריוניות במחיר שפוי. הצלחתי למצוא אחד בכ-100 שקל. חרשתי אותו כל הקיץ. השנה עוד לא התחדשתי בבגד ים, כי אני בדיאטת 17 הימים שגם היא להיט פייסבוק, אבל את כל המסביב אני קונה אונליין: בגדי ים לילדים מהחנות של דיסני בארה"ב, גלגלי ים מנקסט וכיסא שאת יושבת עליו בתוך הבריכה ועולה 30 דולר נמצא בוויש ליסט שלי בעלי אקספרס, עד שהמחיר ירד".

 

נערות קונות דרך אינסטגרם - ומשלמות ביוקר

לאתרי המכר האינטרנטיים ולקבוצות הפייסבוק שמובילות אליהם (או מציעות מכירות בעצמן כמו פשפשוק), אפשר להוסיף את המותגים שצמחו באינסטגרם. למשל המותג עדיקה הישראלי, שקנה את עולמו כשסלבריטאיות הצטלמו בבגדיו. זה עשה טוב לעדיקה, שכן הנערות שנוהרות אחרי תמונות יפות של סלבריטאיות אהובות, מוכנות לשלם יותר על בגד ים כזה, מאשר בקנייה שהן עורכות בעלי אקספרס.

 

הנה דוגמא: רותם סלע כמו גם שלומית מלכה העלו לחשבון האינסטגרם שלהן תמונות נונשלנטיות שמציגות אותן בבגד ים ארוך שרוולים של המותג MOBO, שכמובן תוייג בתמונות. המחיר לבגד הים, שכולל שרוולים ארוכים בסגנון גולשת, אבל אופנתית: 800 שקל. לא זול.

 

צילום אקראי ולינק קז'ואלי לעמוד המותג. מחיר בגד הים: 800 שקל ()
צילום אקראי ולינק קז'ואלי לעמוד המותג. מחיר בגד הים: 800 שקל

 

גם קיילי ג'נר אושיית אינסטגרם (וסנפצ'אט) עם 64.9 מיליון עוקבים, מעלה לעיתים קרובות תמונות שלה בבגדי ים, בדרך כלל שלמים. לאחרונה העלתה תמונה שלה בביקיני, אחד מ-36 עיצובים שנמכרים בטופשופ תחת המותג שלה ושל אחותה, קנדל אנד קיילי. למרות המחיר: 179.90 שקל לחלק העליון ו-129.90 שקל לחלק התחתון, היא גורמת כך לעוקבות שלה לצבוא על סניפי טופשופ בהמוניהן. גם בר רפאלי היא אחת ששווה לשים עליה בגד ים וזה בדיוק מה שעשה המותג: bkiny. כוכבת האינסטגרם נטע אלחמיסטר, הקימה עסק לבגדי ים הודות לאהדה לה היא זוכה ברשת החברתית (ולנתוני הביקיני המשובחים שלה) וכך גם נטלי דדון.

 

קינג קיילי במספר לייקים טיפוסי לתמונה. מדגמנת את הקולקציה שלה ושל אחותה לטופשופ. המחיר: 179.90 שקל לחלק העליון ו-129.90 שקל לחלק התחתון ()
קינג קיילי במספר לייקים טיפוסי לתמונה. מדגמנת את הקולקציה שלה ושל אחותה לטופשופ. המחיר: 179.90 שקל לחלק העליון ו-129.90 שקל לחלק התחתון

 

זו מגמה נוספת: קנייה באינטרנט – מביאה גם לקנייה של מותגים שדורשים פרמיה. גוטקס למשל, זה אחד המותגים הנמכרים באתרי האינטרנט של בתי הכלבו הגדולים בארה"ב. הישראליות שקונות באיביי ובעלי אקספרס, מחפשות בגד ים בדרך כלל לפי עיצוב שמצא חן בעיניהן ומחיר טוב, אבל גם בגדי ים של מותגים, שגם הם נמכרים בזול באתר.

 

כך למשל, המותג המוביל לבגדי הים של נשים בקרב ישראלים שקונים באיביי הוא ויקטוריה'ס סיקרט (Victoria’s Secret). ב-2015 ישראלים קנו אלפי יחידות דרך איביי (במחיר ממוצע של 28 דולר - 109 שקל).

 

אחריו פופולריים בקרב ישראלים שקונים באיביי, המותגים ספידו (Freya,Relleciga, (Speedo ו-panache – מאלה נקנו מאות יחידות ב-2015. אצל גברים המותג המוביל היה ספידו (Speedo) (נקנו אלפים –מחיר ממוצע 25 דולר- 97 שקל) ואחריו: Billabong, Hurley, Abercrombie & Fitch, ו Quicksilver (מאות מכל מותג). אצל הילדים המותגים המובילים היו Speedo במחיר ממוצע של 19 דולר - 74 שקלים (בנים ובנות).

 


טרנדים - בגדי ים 2016

טרנדים - בגדי ים 2016
טרנד
בגד ים שלם חלק
בגד ים שלם עם כיתוב הצהרתי מגניב /משעשע
בגד ים שלם עם מחשוף עמוק מאוד
בגד ים שלם עם שרוולים ארוכים
בגד ים שלם או מונוקיני עם פתחים וחיתוכים
בגד ים שלם או טופ של ביקיני עם מפתח חזה גבוה בגזרת קולר
ביקיני עם חלק תחתון שכולל "רצועות"
ביקיני עם חלק עליון שכולל רצועה או חוט על לרוחב הקאפ
טופ ביקיני עם מחשוף וולן / בלוזון
טופ ביקיני עם שרוולים קצרים או ארוכים
בגד ים שלם עם סגירת רוכסן
ביקיני קרושה
פסים
מטאלי
ספורט
הדפסים: אתניים, דקלים, השראות איים, פירות
גברים: ספורט, בגדי ים צמודים
ילדים: כמה בגדי ים, דיסני, מיני מי

 

המשביר: רווח גולמי של 55% על בגדי ים

הקמעונאי אוף ליין שמוכר הכי הרבה בגדי ים ממותגים הוא המשביר לצרכן. במשביר אמרו ל-ynet שהרשת מתמודדת עם המכירות באינטרנט באמצעות מגוון מותגים רחב, שנמכרים בטווח רחב מאוד של מחירים: מ-50 שקל עד 800 שקל. "יש אצלנו הנחות מהיום הראשון לחברי מועדון, כולל על גוטקס. אנחנו שנה שלישית בגידולים למרות שיש תחרות מטורפת גם מצד המסחר האלקטרוני וגם מצד כל רשתות האופנה. בגדי ים נהיה פריט קבוע בקולקציה. עד מאי אנחנו בגידול של 8% לעומת 2015, שזה המון".

 

המחירים ירדו?

 

"כן הם יורדים כמו שיורדים המחירים בכל תחומי האופנה. הם ירדו ויירדו. התחרות מול האינטרנט היא לא הוגנת. אנחנו מייבאים את אותו מוצר ב-12% מכס ו-17% מע"מ. זה משהו שחנויות אונליין לא משלמות".

 

כיוון שהמחירים בירידה – קונים יותר בגדי ים?

 

"כן, בעיקר צעירות. יש 25%-20% גידול במכירות בליינים לצעירות".

 

זה תחום רווחי בגדי ים?

 

"לא אצל כולם, אבל אצלנו – רווחי מאוד. זה אחד התחומים עם הרווח הגולמי הגבוה ביותר ברשת. מרוויחים יותר מ-55%".

 

על גימיקים משלמים יותר

עוד קטגוריה מעניינת, שמצליחה לנצח את הטרנד ה"זול", היא זו שמובילים מותגים כמו בלנקיני. המותג מוכר גימיק: בגדי ים מחטבים, שבאמצעות טכנולוגיית סיב חכם, מאפשרים " לקרני האולטרה סגול המשזפים לחדור דרך הבד ומסננים את קרני השמש השורפות. כתוצאה מכך, בגדי הים של בלנקיני מעניקים לגופך שיזוף מושלם ללא סימנים", כך לפי אתר האינטרנט של החברה. לא ברור אם הגדרת הקרניים נכונה, אבל הפטנט מאפשר לחברה לגבות פרמיה: המחירים של בגדי הים נעים בין 300 ל-449.90 שקל.

 

זה כלום לעומת בגדי הים המחטבים של ג'ק קובה, שבזכות שם טוב ואיכות מוכחת לפי לקוחות המותג, גובים גם למעלה מ-1,000 שקל על בגד ים. גוטקס גובה מחירים דומים על בגדי ים גם בזכות עיצובים בלבד, אם כי גם במותג זה איכות הבד אמורה להיות טובה מהממוצע. בגוטקס גם מוכרים מידות גדולות (בחנות המפעל) וכן בגדי ים המותאמים לנשים שעברו כריתה בעקבות סרטן השד – גם זו דרך למצוא נישה שאין בה הרבה תחרות. עוד אמצעי זה עיצובים ייחודיים כמו זה של המותג אגלי דאקלינג שגובה עד 690 שקל לבגד ים.

 

ג'ק קובה. אמינות של שנים מאפשרת למכור בגדי ים לצרכנים גם באלף שקל (צילום: יחצ חול) (צילום: יחצ חול)
ג'ק קובה. אמינות של שנים מאפשרת למכור בגדי ים לצרכנים גם באלף שקל(צילום: יחצ חול)

 

אצל ילדים, טרנד הרכישה אונליין כבר מזמן משגשג ויש אחוז ניכר של הורים שקונים לילדיהם בגדי ים אונליין. גם כאן מותגים כמו SUNWAY האוסטרלי יכולים להתגבר על קנייה רנדומלית של בגד ים מסין על-ידי פטנט: הגנה מלאה מפני השמש עליו הם מצליחים לגבות כ-100 שקל בממוצע (תלוי ברשת). אם כי גם באתרים הסיניים אפשר למצוא שפע של בגדי ים שמציעים את אותו פטנט.

 

אלה שעושים ספורט - מוכנים לשלם אקסטרה

וכמובן יש את טרנד הספורט. המותג הספורטיבי הכי נמכר פה כפי שמעידים גם נתוני איביי, הוא ספידו שנמכר בחנויות המותג וכן בחנויות ספורט כמו וורטהיימר ורשתות מכוני כושר.

 

לפי אילן בן דרור מנכ"ל והבעלים של קבוצת בן דרור, יבואנית ספידו והזכיינית הבלעדית בישראל, "ספידו מחזיק ב-90%-85% מהמכירות בסגמנט בגדי הים בתחום השחייה והספורט המקצועי. בשנה נמכרים באזור 3.5 מיליון פריטים בשנה, שכוללים בגדי ים לנשים, גברים וילדים ומכנסי ים לגברים. היקף המכירות בשוק לערך הוא 750,000,000 שקל בישראל", לטענתו, על כל חמישה בגדי ים אופנתיים, נמכר בישראל בגד ים אחד שמיועד לשחייה. לפי הערכות החברה, כ-600 אלף איש שוחים בישראל בין פעם לפעמיים בשבוע.

 

בזכות מיתוג מקצועי וספורטיבי, החברה יכולה לגבות על בגד ים מחיר של 349-119 שקל, כשהמחירים הגבוהים יותר הם על פיתוח שנקרא Endurance+, בד שאינו מכיל אלסטאן, בעל עמידות לכלור ומלח ים, ספיגת מים מופחתת וצבע עמיד יותר מבגדי ים אחרים, לטענת החברה. יחד עם זאת, אולי למורת רוחה של היבואנית הרשמית, באתרי אינטרנט ניתן למצוא דגמים (רובם משנים קודמות) גם בפחות מ-100 שקל.

 

בקבוצה מסרו בתגובה שהמענה לעובדה שזה אחד המותגים הפופולריים ביותר בקניות אונליין הוא שירות אישי בחנויות, אבל גם הורדת מחירים, שלטענת הקבוצה לעיתים "נמוכים ממחירי חו"ל".

 

מהקבוצה נמסר כי בחנויות המותג ניתן למצוא ספידו גם ב-69 שקל לגברים וב-50 שקל לנשים. וכן ישנם מבצעי 3 ב-100 שקל, בשלושת האאוטלטים של המותג ובחנות המפעל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים