מרצדס E קלאס חושפת מחיר - החל מ-465 אלף שקלים
המרצדס המתקדמת ביותר הגיעה ארצה כשהיא נושאת עמה את מרבית המערכות המתקדמות שנחשפו בהשקה, ומציגה תג-מחיר יקר יחסית למתחרות
מרצדס מתחילה בשיווק ה-E קלאס החדשה בישראל. המכונית המתקדמת ביותר של מרצדס ואחת המתקדמות בעולם, מגיעה לישראל במגוון גרסאות - תחילה רק עם מנועי דיזל, בעוד מספר חודשים גם עם בנזין. מחיר הגרסה הזולה ביותר עומד על 465 אלף שקלים, עבור ה-E200 עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ו-184 כ"ס. בכך קובעת היבואנית, חברת כלמוביל, רף כניסה גבוה משמעותית מגרסאת מקבילות של מתחרות ישירות - כ-75 אלף שקלים יותר מב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6, כ-135 אלף שקלים יותר מלקסוס GS.
- מרצדס E קלאס בנהיגה ראשונה - כמעט לבדה
מרצדס E קלאס, עוברת לבד נתיבים
מכונית הסלון הגרמנית שהוצגה לראשונה לפני מספר חודשים, מציעה סוללת מערכות בטיחות ונוחות יוצאת דופן, אך בעיקר יכולת נהיגה אוטונומית שטרם שולבה במכוניות מייצור סדרתי - למעט טסלה החשמלית. מערכות רדאר ומצלמות סביב המרכב מאפשרות ל-E לזהות את מצב הדרך לפנים, מאחור ובצדדים, ולמערכת הניהול לקבוע נתיב התקדמות מועדף. בכבישים בעלי סימון ברור ניתן לשחרר את אחיזת ההגה למשך עשרות שניות (לפני התרעה), בדומה לשלל מכוניות בשוק כיום.
גולת הכותרת היא אפשרות מעבר נתיבים - למשל לצורך עקיפה - באמצעות הפעלת האיתות בלבד. אך מערכת זו אינה משווקת, לפחות בשלב זה, בישראל. להערכת אריאל פינטו, מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה ביבואנית, המערכת עשויה להגיעה ארצה רק בעוד למעלה משנתיים. מערכת מתקדמת נוספת בה מתגאה מרצדס ושאינה מאושרת לשימוש בישראל, היא תמרון חניה במקומות צרים ללא נהג, באמצעות מכשיר הסמארטפון. גם מערכת זו צפויה להגיע בשלב כלשהו. לדברי אנשי כלמוביל, מרצדס "פתחה" את השימוש בשתי המערכות רק למדינות בודדות, וישראל אינה אחת מהן.
בנוסף למערכות אלה מציעה ה-E שלל מערכות בטיחות מתקדמות נוספות, לצד אבזור נוחות מרשים. בין היתר צמד מסכי "12.3 לרוחב הקונסולה הקדמית - השמאלי עבור לוח המחוונים, הימני למערכת הבידור ותפעול הרכב.
בשלב ראשון המתחיל כעת, ישווקו בישראל גרסאות עם מנוע דיזל - E220 ו-E350 עם 194 ו-258 כ"ס בהתאמה. גרסאת עם מנועי בנזין שונים יגיעו בסביבות חודש ספטמבר, החל ב-E200 שתהיה גרסת הבסיס עם 2.0 ליטר ו-184 כ"ס, דרך E250 עם 211 כ"ס, E300 עם 245 כ"ס, E350e היברידית נטענת עם 286 כ"ס ו-E400 עם הנעה כפולה ו-333 כ"ס, כולן עם תיבת 9G-Tronic של מרצדס.