שתף קטע נבחר
 

אודי S8 פלוס - מכופפת את חוקי הפיזיקה

אודי S8 פלוס היא מכונית הסדאן החזקה ביותר שאודי בנתה אי פעם. היא חזקה ומהירה כמו מכונית על ולמרות גודלה, מרגישה לעיתים כמו קומפקטית לוהטת. וכן, היא גם מפוארת כמו סלון מושקע ויקרה כמו דירת 4 חדרים בפריפריה. נסיעת מבחן זהירה

אודי S8 היא דמות הזאב-בעור-כבש האולטימטיבית של מכוניות היוקרה. מכונית שמשלבת בין מנוע גדול וחזק, מרכב אלומיניום קל משקל (יחסית) והנעה כפולה-קבועה. מתכון שמאיים על מכוניות על בקו ישר ומתמודד בלי בעיות עם מכוניות ספורט טהורות בתנאי כביש תובעניים. כעת נוחתת הגרסה הקיצונית שלה בישראל, עם מיתוג "פלוס" שמשמעותו יותר כוח (605 כ"ס), ביצועים (3.8 שניות ל-100 קמ"ש) וכמובן יותר מחיר (1.2 מיליון שקל). יש לה בכלל הצדקה?

 

מתחרות: מרצדס S63 AMG, פורשה פנמרה טורבו S

מחיר: 1.2 מיליון שקל

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:


טוב:
ביצועים, התנהגות, נוחות

בסדר: עיצוב, איכות

טעון שיפור: אבזור, תפעול, שלילת רישיון

ציון:

צילום: פנסוניק GH4 באדיבות יורוקום

 

איך נראה

כמו דורות קודמים למשפחת ה-S8 האקסקלוסיבית, גם גרסת "פלוס" החדשה לא בולטת בנוף ואינה ממשפחת "מסובבות הראשים". למעט בקרב מביני עניין - וגם אלה לא ממש מודעים ליכולת - היא מצליחה לא רע בהסוואת תג המחיר. ההבדל החיצוני היחיד בינה לבין S8 "רגילה", הוא בשפת ספוילר עדינה על קצה מכסה תא המטען וחישוקי "21 בעיצוב שונה.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

תא הנוסעים מסגיר את גילה המתקדם (הושקה ב-2011) של המכונית החזקה ביותר במשפחת A8, ודאי ביחס למתחרות המודרניות מבית מרצדס וב.מ.וו. האיכות נוטפת מכל פיסת עור משובח, יריעת אלקנטרה מחוררת, נגיעת אלומיניום מוברש או דוגמת סיבי פחם. שילוב הצבעים נאה ואלגנטי, אבל ריבוי המתגים בקונסולה המרכזית ובורר השליטה (MMI באודי) מסורבלים לתפעול. ידית ההילוכים מעוצבת כמו מצערת של מטוס, אבל מעצבנת בתפעול.

 

מסך תצוגה נשלף ("8) מציע רזולוציה נמוכה יחסית למקובל כיום, ומערכת השמע טובה אך לא יותר מכך. המושבים, עם 22 מצבי כיוון מציעים נוחות ותמיכה מצוינים, יחד עם אופציה למגוון תוכנות עיסוי, חימום וקירור. והרשו לנו להיות קטנוניים לרגע, אבל לא לצייד מכונית ב-1.2 מיליון שקלים אפילו בשקע USB אחד לרפואה, ולהכריח את הנהג ונוסעיו לרכוש יחידת חיבור ייעודית ויקרה, מותיר טעם חמצמץ. יש אגב רק מצלמת נסיעה אחת לאחור. מצלמה היקפית כמקובל בקטגוריה, תעלה עוד 10,000 שקלים.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

המרווח מאחור טוב, אך סביר בלבד ביחס למקובל בקטגוריה. שכן עם בסיס גלגלים של 299.4 ס"מ, ה-S8 קצרה ב-4.1 ס"מ מ-S קלאס וב-7.6 ס"מ משמעותיים מסדרה 7. הנוסעים מאחור ייהנו מבקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, חימום מושבים ושלושה שקעי 12V מיותרים. בסעיף הבטיחות יש 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען לנהיגה חצי-אוטונומית בפקקים, שמירה אקטיבית על נתיב והתראה על שטחים מתים יחד עם תאורת לד אדפטיבית. מרשים, אך ממש לא יוצא דופן.

 

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה:

דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו ()
דירוג מערכות הבטיחות ניתן על-ידי משרד התחבורה ובאחריותו

 

איך נוסעת

המנוע שומר על תצורה (V8 עם צמד מגדשי טורבו) ונפח (4.0 ליטר) זהים לגרסה הרגילה. אך שינויים במגדשים, במחשב ניהול המנוע ובמערכת הפליטה, משדרגים את ההספק ל-605 כ"ס ו-71.4 קג"מ, תוספת של 85 כ"ס ו-5.1 קג"מ ל-S8 רגילה. אלה נתונים של מכוניות-על אקזוטיות, לא פחות. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה, בחלוקת כוח המעדיפה את הציר האחורי (יחס 40/60). יש גם דיפרנציאל אחורי אקטיבי עם הכוונת מומנט, המסייע למזער תת-היגוי.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)


3.8 שניות נדרשים כדי לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש (0.3 שניות פחות מ-S8), וזה נתון טוב ממכוניות ספורט כמו פרארי F430, למבורגיני גאיירדו, פורשה 997 GT3 או אודי R8 V10 (דור קודם) וסנסציוני בהתחשב במשקל עצמי של שני טון. מרשים עוד יותר הוא קצב התאוצה עד 200 וצפונה, לכיוון 300. תאוצה שמסתיימת רק ב-305 קמ"ש נטולי הגבלה אלקטרונית. יש אמנם אפשרות לקביעת צליל בשרני יותר מהמפלט, אבל זה לא מספיק.

 

מיתלי האוויר האדפטיביים וההגה (עם קצת יותר משני סיבובים מנעילה לנעילה) כויילו במיוחד לגרסה המחוזקת. כל המערכות נשלטות מבורר המציע חמישה מצבים (חסכוני, נוחות, אוטומטי, ספורט ואישי) השולטים ומשנים את ניהול המנוע, הגיר וההנעה הכפולה, קשיחות וגובה המתלים, תגבור ההגה ובקרת היציבות.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

היכולת הדינמית מרשימה לא פחות מהביצועים. אחיזת הכביש יוצאת דופן, ובמקרים מסוימים ה-S8 "פלוס" פונה במהירות כמעט לא הגיונית, מבלי להשמיע צלילי מחאה כלשהם מהצמיגים. יש לה את אותה תכונה נדירה שמאפשרת לה להרגיש קטנה וקלה מכפי שהיא באמת. רק באזור המגבלות - המאד גבוהות - היא תיכנע למהירות כניסה גבוהה מדי בפניות הדוקות, ותפגין תת-היגוי קל לשליטה. הפטנט כאן, כמו במרבית המכוניות עם הנעה כפולה, הוא לוותר מעט על מהירות כניסה ולפתוח מצערת מלאה מוקדם יותר. מערכת הקוואטרו של אודי כבר תפעיל כבר את קסמיה. על אספלט חלק אפשר אפילו להחליק את הזנב מעט (אם ניתקתם את בקרת היציביות), ולהרגיש תותח-על שלא בצדק. גם הבלמים מצוינים, אבל אם אתם מעוניינים להתפנק באמת, הפקידו צ'ק על 110 אלף שקלים שיסדרו לכם בלמים קראמיים העמידים עוד יותר בפני דעיכה.

 

במפתיע, הפלוס נוחה ומשככת שיבושים טוב מה-S8 הרגילה, אם כי בכל מקרה הן לא מגיעות ליכולת הגיהוץ של מרצדס S קלאס. ביקורת נוספת מופנית כלפי תיבת ההילוכים, שאינה מספיק חלקה או מהירה, והחלפת ההילוכים מעט גסה מהרצוי. יש להניח שהדור הבא יעשה שימוש בתיבה עדכנית. הנתון המאכזב ביותר הוא צריכת הדלק, אבל עבור קהל פוטנציאלי זה גם הנתון הזניח מכולם - 5.4 ק"מ לליטר בממוצע המבחן, ו-7.7 ק"מ לליטר בנהיגה חסכונית ורגועה.

 

 (ניר בן זקן) (ניר בן זקן)
(ניר בן זקן)

 

איך בסוף

כמו קודמותיה, גם אודי S8 פלוס מטעה את המתבונן. מתחת למראה הכמעט-רגיל, מסתתרת כנראה המכונית המהירה בעולם למרחקים גדולים. יש לה מתחרות חזקות מבית מרצדס ופורשה, אך אף אחת מהן אינה מציגה חזות כה אנונימית. נכון, דהירה חסרת מאמץ במהירות "תעופתיות", אבל עם כל הפאר והנוחות האפשריים, כמובן שאינה רלוונטית לשוק המקומי. מבחינה זו, אודי A8 "רגילה" תעשה עבודה לא פחות טובה, וגם תשמור לכם על הרישיון.

 

אבל מי שרוכש S8 פלוס אינו עושה זאת רק כי הוא מתכנן לטרוף מרחקים ב-300 קמ"ש. הוא עושה את זה כי הוא רוצה את מכונית הסלון-יוקרה הכי מהירה ולא צעקנית שכסף יכול לרכוש, גם אם הוא נוהג רק ממגדלי אקירוב למתחם הבורסה. עבורו, יש רק מכונית אחת רלוונטית. זו, ולא אחרת.

 


אודי S8 פלוס

אודי S8 פלוס
מנוע V8, טווין טורבו
נפח / סוג דלק 3,993 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 605 כ"ס ב-6,800 סל"ד
מומנט מרבי 71.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית, 8 יחסים
אורך 514.7 ס"מ
רוחב 194.9 ס"מ
גובה 145.8 ס"מ
בסיס גלגלים 299.4 ס"מ
משקל 2,065 ק"ג
נפח תא מטען 520 ליטר
100-0 קמ"ש 3.8 שניות
מהירות מרבית 305 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.1 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 231 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 15 מתוך 15
מחיר 1.2 מיליון שקל
כריות אוויר 8
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים