המכונית האוטונומית של ב.מ.וו - בסיוע מובילאיי ואינטל
יצרנית הרכב הגרמנית, יחד עם חברות הטכנולוגיה מובילאיי ואינטל, צפויות להכריז על שיתוף פעולה חדש בדרך ליצירת מכונית אוטונומית
שיתוף הפעולה הסודי עליו דיווחה בעבר חברת הטכנולוגיה מובילאיי, נחשף היום (ה'). לפי דיווחים בארה"ב, חברת מובילאיי, המפתחת ומייצרת מערכות בטיחות מתקדמות לרכב ,תשתף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה אינטל, יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם, בפיתוח מערכות אוטונומיות עבור יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו.
ניסוי במכונית אוטונומית של אודי - טכנולוגיה של מובילאיי
על-פי דיווח בבלומברג, מובילאיי ואינטל צפויות לחתום על שיתוף הפעולה העתידי מחר (ו'), אם כי הפרטים המלאים על העסקה נותרו בשלב זה חסויים. באינטל ובמובילאיי ישראל סרבו להתייחס לנושא, למעט אישור קיום מסיבת העיתונאים. מב.מ.וו לא נמסרה תגובה עד עתה.
המירוץ לפיתוח מכונית אוטונומית הפך לנושא מרכזי בתעשיית הרכב, המעסיק את מרבית היצרניות, כמו-גם ענקיות הטכנולוגיה גוגל, סוני וסמסונג, אך גם חברות המציעות פתרונות תחבורה כמו אובר. עד עתה התפרסם כי החברות ניסאן, GM, פולקסווגן וטסלה משתפות פעולה עם מובילאיי בפיתוח מכונית אוטונומית, ויצרניות אחרות כמו מרצדס, הונדה, טויוטה ואחרות, מפתחות באופן עצמאי.
מובילאיי הירושלמית מספקת כיום מערכות מבוססות מצלמה המנטרות את הסביבה ומתריעות על סכנות, וניתנות להרכבה במכוניות. לאחרונה חשפה החברה טכנולוגיה חדשה המכונה REM (ר"ת Road Experience Management) שמטרתה איסוף מידע מאותם אמצעים אופטיים וחיישנים שיותקנו במאות אלפי כלי רכב, במטרה להקים מאגר נתונים ענק שיכיל תיעוד כבישים מדויק בכל רחבי העולם.
בנוסף ביצעה החברה לאחרונה ניסוי רחב היקף בשיתוף מכון המחקר של משרד התחבורה הסיני, במסגרתו הותקנו מערכת הבטיחות של החברה ב-300 אוטובוסים ומשאיות. התוצאות דווחו על ירידה ממוצעת של עשרות אחוזים בהתרעות לפני התנגשות ברכב מלפנים, סטיות מנתיב והתרעות על אי שמירת מרחק.
הטכנולוגיה אותה עשויה אינטל להביא לשת"פ - RealSense - פותחה למעשה בישראל והיא משלבת רכיבי מצלמה וחיישנים המסוגלים למפות וללמוד את הסביבה בתלת-מימד, וכך להשתלב בכל מערך הפעלת רכב אוטונומי או אפילו בתחום הרובוטיקה. יעילות הטכנולוגיה החדשנית היא בעיקר בזיהוי מכשולים, תכנון נתיב חלופי ומניעת התנגשות בגופים הנמצאים בסביבתה הקרובה של המערכת. כבר היום משולבת המערכת ברובוטים המשמשים כאנשי שירות בבתי מלון, ברחפנים, וכן בסמארטפונים וטאבלטים בודדים.